Gå til innhold

Ønsker avgift på PC og mobiler

Anbefalte innlegg

Siden det per definisjon er lovlig praksis, så gjenstår kun en ting du som enkeltindivid kan gjøre med dette. Det blir å stemme på ett parti som opererer annerledes.

Husk: Ingen partier vil operere helt uten skattelegging.

Stemmer du på partier som AP, SV så får du gjerne en haug med skatter på kjøpet.

Jeg tror ikke vi har partier som vil fjerne velferds-Norge helt heller.

Jo mer byråkrati, jo høyere blir regningen.

Til slutt står du igjen med spørsmålet om hvor viktig denne ene tingen av totalpakken er for deg. Er TV-lisensen viktigst? Det hadde vært artig med en poll for det spørsmålet helt alene, altså om det er noe du som stemmeberettiget hadde styrt stemmegivningen din etter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du nå nevner det , så er det mye rart som skjer rett før valget .

det meste går på at man lett glemmer det man har klaget på tidligere . det er liksom ikke viktig rett før valget.

Av en eller annen merkelig grunn er det plutselig andre ting som er viktigere.

hvis man skal få til noen så må man få flere partier til å samarbeide som den samme saken.

å tenke hvordan man vil partiene kommer til å samarbeide virker å være noe mange ikke tenker på ved et valg. her er man mer opptatt av enkelt saker.

hos andre igjen sitter den tanken så limt fast at de kan ikke tenke seg at partiene kan samarbeide annerledes en før.

samarbeidet blir uansett ikke helt som vi hadde tenkt os

og vil velgere forstår lite av det hele

man er nesten fristet til å be folk vektlegge forskjellige ting slik at ikke alle stemmer for det samme selv om de er ening i de samme sakene . kanskje men da får endret på flere ting .

Bl.a. en rettferdig og akseptabel TV lisens

Lenke til kommentar

Det er kun politikeren som kan ta grepet. Vi kan syte og klage, ingenting skjer.

Ser liksom ikke for meg at folk går av hengslene over denne saken. Av natur virker også det norske folk godt tilbakelent etter min synsing.

Om nok klager derimot, så kan politikere ta grep, og det uten at vi slipper å stemme på bestemte partier. Alt som kreves er påvirkning på de som måtte sitte på Stortinget i den aktuelle Stortingsperiode.

Tror det skal mye til selv fra Stortingets menn og kvinner å ta tak i saken. Men, de nyeste avisartiklene som denne tråden baserte seg på er ganske interessante. Kommer dette til å gå i glemmeboka hos politikere?

En får bare håpe at om noen år når ennå flere unge velgere kommer på banen, at de synes slik retorikk som Arbeiderpartiet nå nylig viste fram er motbydelig. "Tenk å avgiftsbelegge mobiltelefonen min, og PC'en min, og alle de andre kjekke duppedittene mine. Nei, fy søren, det finner jeg meg ikke i". :!:

Lenke til kommentar

Kan en håpe om fravær av sutring da? Det ville tatt seg best ut for konkurrentene å heller vri det om til skikkelig optimisme. Som f.eks.:

"Hvis vi fikk litt støtte vi også, så skulle vi banket livskiten utav NrK på konkurranse!"

Lenke til kommentar

Tja, hvis noe er oppfattet som negativt så klager man.

Avgiftene ( i denne saken lisensen) må da ha en rettferdig status.

det er kommet opp momenter om at noen mer at man ikke kan ta det over skatteseddelen siden jeg ikke ser på tv.

Da glemmer man at man allerede betaler for andre ting man heller ikke benytter seg av .

så kommer spørsmålet om hvordan man kan reddferdiggjøre en eventuell media lisens

når man får høre at også de andre tv stasjonene ( som f.eks tv2 , TVN ) får nytte av lisensen så forstår jeg ikke resonnementet helt. det er argumentert med at de bruker de samme senderne.

så vidt jeg vet så bygde tv2 ut sendenett på egen hand.

I dag tar de aller fleste ned signalene fra saltetitt , enten direkte eller indirekte.

Da er det NRK som i det hele og alen får nyte av pengene.

Siden man ikke vil blande offentlig å privat så tviler jeg for at de private selskapen vil få noe nytte av lisenspengene , helle tvert i mot.

Lenke til kommentar

Vi betaler vel NRK lisensen for å støtte kultur norge, ikke minst for å opprettholde alle filmklipp fra da NRK ble startet til nåtiden. Også alle aviser, forsvarets leierblader etc blir jo tatt vare på.

Men at vi må betale så mye som vi gjør, er vel unødvendig. Ihvertfall senke prisen på lisensen:)

Lenke til kommentar

Saltetitt ja.. Det har jeg lyst å prøve, for å få TV-sendinger på min TV. Kan du forklare oss hva det er for noe "den andre elgen"?

Er det en bergart som egner seg spesiellt godt for overførsel av signalene? :cool:

I dag tar de aller fleste ned signalene fra saltetitt , enten direkte eller indirekte.

Siden man ikke vil blande offentlig å privat så tviler jeg for at de private selskapen vil få noe nytte av lisenspengene , helle tvert i mot.

Endret av G
Lenke til kommentar

Saltetitt ja.. Det har jeg lyst å prøve, for å få TV-sendinger på min TV. Kan du forklare oss hva det er for noe "den andre elgen"?

Er det en bergart som egner seg spesiellt godt for overførsel av signalene? :cool:

satellitt ( parabol) . det hadde bare sneket seg inn en skrivefeil som hverken jeg eller retteprogrammet så.

nå som forumet er så ustabilt og og ikke hel til å stole på så er jeg faktis usikker på om jeg får rette opp skrivefeilen med engang jeg ser dem

Lenke til kommentar

Om det er fritt for avbrudd og om kvaliteten er høy nok på bildene?

For å si det slik så er det lite å klage på når det gjelder kvaliteten på de vanlig kanalene.

unntaket er noen lokale kanaler.

Her må man huske på at man får inn alle kanalene i altibox sitt nettverk.

selv om man her i nord ikke er interessert i lokale kanaler i sør så ligger de nå der.

jeg har vært tilknyttet til en lokal distributør siden 2007 ( hvis jeg klare å huske riktig - har ikke kontrakten tilgjengelig for øyeblikket) . har bare opplev at forbindelsen har vært ute av drift noen få ganger. jeg kan telle det på en hand. de alle fleste tilfellene har være lokale årsaker.

i fjor høst /vinter ble jeg lagt over til altibox.

ellers så hender det at dekoderen må re startes av og til , - når den henger seg. det er problemer som konkurrentene også har.

selv om de fleste kanalene blir tatt ned ved hjelp av parabol så er kvaliteten bedre en med parabol hjemme.

( selv om ikke alle med parabol vil merke forskjellen så er en hjemme parabol mere følsom for forstyrrelser ).

man har også mulihet for telefon og Internett her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...