Sacho_chan Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg har tenkt å lage cookies, og følge denne oppskriften; 200 g romtemperert smør 300 g sukker 275 g hvetemel 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 2 egg 100 g lyse sjokoladepletter eller lys kokesjokolade 50 g mandler Jeg vil hjerne kutte ut bakepulver og vaniljesukker, men er redd cookiesene ikke vil bli brae, så jeg lurte på hvilken effekt dette har? Lenke til kommentar
Insense Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Får jeg spørre hvorfor du skal kutte ut bakepulver og vaniljesukker? Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Yes, mangel på penger ;p Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Vaniljesukkeret er ikke essensielt. Derimot er jeg ganske sikker på at bakepulveret fyller sin funksjon. Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Og det vil si at de ikke heves? Lenke til kommentar
Palme Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 De vli nok bli ganske harde og kjedlige dersom du skipper bakepulveret ja. Kan muligens kompenseres med at du steiker de litt kortere og de dermed blir litt seigere innvendig, men dette blir bare synsing. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Trikset for å få disse litt myke cookie'ne er å redusere mengden bakepulver noe. Dersom du kutter det helt ut blir nok resultatet enten steinharde, eller -for- myke. Du kan kompensere litt for dette ved å lage de enda tynnere enn vanlig. Men da lever du på en hårfin grense mellom spisbart og søppel. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Du kan jo spørre naboen om å få litt da Lenke til kommentar
Sacho_chan Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Men det er nabogutter som bor der x3 De e skummel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå