Hejlpe Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg er stor fan av dystopiske romaner som: Eric A. Blairs 1984, I Am Legend, Fahrenheit, Epp. Det jeg trenger fra deg, er tips til en dystopisk (eller anti-utopisk) roman på NORSK av en norsk forfatter. Det behøver ikke være skrevet og opplest at det er en utopisk roman, men det bør kunne passere som utopisk. Dette er i sammenheng med en skoleoppgave. Tusen takk! Lenke til kommentar
Hejlpe Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Der står det ingen tips om dystopiske romaner på norsk, bortsett fra Epp som jeg allerede har. Kom igjen, jeg trenger bare en norsk bok som handler om et fremtidssamfunn som har kollapset og beskriver et anti-utopi. Det kan da ikke være så vanskelig? Den kan være så gammel som helst. Takk. Endret 2. august 2010 av Hejlpe Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Synes da det står klart og tydelig Wergeland på toppen, etterfulgt av Faldbakken. Lenke til kommentar
Hejlpe Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Synes da det står klart og tydelig Wergeland på toppen, etterfulgt av Faldbakken. Wergelands dystopiske verk er bare et teaterskuespill. Faldbakkens Uår finnes ikke å få kjøpt noe sted, utsolgt overalt. Trenger dette til en skoleoppgave og begynner å bli litt oppgitt, det må da være NOEN norske forfattere som skriver i denne stilen? Er det ingen bokkjennere her. Lenke til kommentar
Number_Six Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Kanskje boka Lushons Plater av B. Andreas Bull-Hansen kan være noe? Er første bok i en trilogi virker det som. Har ikke lest disse bøkene selv, så vet ikke helt om det er dette du leter etter. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=1498722&rom=MP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå