Mr. President™ Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hei! Lastet ned nyeste versjonen av Fraps fra fraps.com (fullversjon). Synes den er veldig bra \, den har god kvalitet og slikt, men så skulle jeg teste den ut på cod mw2. Alt var perfekt, helt til jeg så filstørrelsen. Det lille klippet på 5 minutter var omtrent 3,9 GB stor! Og et annet klipp av samme spill som varte i 26 sekunder var nesten 290 MB! Så det vil vel ikke gå ann å putte den på youtub heller. Er ikke klippene litt for store kanskje? Hva kan jeg gjøre med det? Endre type? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 dem er ukomprimerte, komprimer dem til f.eks xvid med http://www.erightsoft.com/SUPER.html#Dnload Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 må jeg laste ned super greia? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Om du vil sette litt arbeid inn i det, kan du få deg ett redigeringsprogram og legge til tekst og effekter i video, så rendere den og laste opp til YouTube. Å endre oppløsning i spillet vil også påvirke størrelsen på filene. Filmer selv veldig mye med Fraps, og bruker Sony Vegas Pro 9. Filmer, redigerer&renderer, så sletter jeg rå-filene. Slik blir fort 100-200GB til rundt 1-2GB. Du kan evt. spille inn med halv størrelse, men ikke lenge om du vil ha under 2GB og 15min. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 jeg mener, gb er litt for stort, hvordan gjør jeg dem til noen få MB. Konvertere? Forstå ikke komprimere greia! Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 jeg mener, gb er litt for stort, hvordan gjør jeg dem til noen få MB. Konvertere? Forstå ikke komprimere greia! Du kan bruke feks. Windows Movie Maker til å gjøre dem til noen MB, kvaliteten vil bli redusert, men ikke merkbart. Hvilken oppløsning er videoen i? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 jeg mener, gb er litt for stort, hvordan gjør jeg dem til noen få MB. Konvertere? Forstå ikke komprimere greia! Du kan bruke feks. Windows Movie Maker til å gjøre dem til noen MB, kvaliteten vil bli redusert, men ikke merkbart. Hvilken oppløsning er videoen i? Oja, omtrent det samme som jeg mener. Hehe, HD. SÅ derfor er den så stor. Ser i hvertfall ut som HD. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Grunnen til at Fraps-filmer blir så store, er fordi at Fraps lagrer filmfilene som råformat rett til disken din, uten å komprimere dem. Amatørvideokameraer komprimerer gjerne mens man filmer, slik at filmene tar vesentlig mindre plass. Grunnen til at råformat tar så stor plass er at hvert eneste skjermbilde PC-en din produserer blir lagret som en del av filmen, da kan du tenke deg hvor mange byte skjermkortet ditt produserer hele tiden kun for at du skal kunne se hva som foregår på PC-en. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Oja. Liten ulempe med Fraps, men driver å laster opp videon på youtube fra windows live movie make, for håpe det funker uten å endre noe. Takk for svar! Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) jeg mener, gb er litt for stort, hvordan gjør jeg dem til noen få MB. Konvertere? Forstå ikke komprimere greia! Du kan bruke feks. Windows Movie Maker til å gjøre dem til noen MB, kvaliteten vil bli redusert, men ikke merkbart. Hvilken oppløsning er videoen i? Oja, omtrent det samme som jeg mener. Hehe, HD. SÅ derfor er den så stor. Ser i hvertfall ut som HD. Hvis du vil laste opp i HD til YouTube, kan du legge klippet inn i Windows Movie Maker, så lage filmen (er mulig du må google hvordan du får 720p hvis WMM enda ikke har det som standard. Eller du kan bruke noe annet du har, alt er bedre enn WMM. EDIT: Ser du allerede er igang. Endret 2. august 2010 av Jevrio Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 jeg mener, gb er litt for stort, hvordan gjør jeg dem til noen få MB. Konvertere? Forstå ikke komprimere greia! Du kan bruke feks. Windows Movie Maker til å gjøre dem til noen MB, kvaliteten vil bli redusert, men ikke merkbart. Hvilken oppløsning er videoen i? Oja, omtrent det samme som jeg mener. Hehe, HD. SÅ derfor er den så stor. Ser i hvertfall ut som HD. Hvis du vil laste opp i HD til YouTube, kan du legge klippet inn i Windows Movie Maker, så lage filmen (er mulig du må google hvordan du får 720p hvis WMM enda ikke har det som standard. Eller du kan bruke noe annet du har, alt er bedre enn WMM. EDIT: Ser du allerede er igang. Kan prøve det hvis 1080 som er høyest ikke funker. Men takk! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Adobe Premiere er også veldig enkelt program, men inneholder også en god del som ikke Windows Movie Maker gjør Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Adobe Premiere er også veldig enkelt program, men inneholder også en god del som ikke Windows Movie Maker gjør Pleier mest å bruke Sony Vegas Pro 9 Liker slike avanserte programmer. Har litt erfaring med Sony Vegas Pro 9, fra før av så... Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Har akkuratt putta videon på youtube. Renderet den med vegas pro 9 som full HD. Får bare håpe den har god kvalitet på youtube. Men hvordan velger man kvalitetn på videon på youtube. Altså når man ser på en video, pleier man å kunne velge. Er ikke slik på min, kanskje det kommer når den er fullt behandlet. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Kvaliteten var helt brukbar, men fikk følelsen av at du hadde noe lav fps? Og, vil anbefale Sony Vegas 9 over Premiere. Ja, Premiere er advansert og sånt, men Sony Vegas er mye mindre krevende av PC'n og tar ca 300MB, Premiere tar vel 4GB. Btw, hva er fps da du filmer? Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Jo, FPS var litt lav, var bare 30, men den sto der fra før av så jeg valgte å ikke endre. Burde jeg endre? Til hva da? Kvalititen har blitt bedre etter at filmen var behandlet ferdig. (Off-Topic: Vet dere forresten at youtube har 15 minutter som lengdebegrensning isteden for 10?) Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jo, FPS var litt lav, var bare 30, men den sto der fra før av så jeg valgte å ikke endre. Burde jeg endre? Til hva da? Kvalititen har blitt bedre etter at filmen var behandlet ferdig. (Off-Topic: Vet dere forresten at youtube har 15 minutter som lengdebegrensning isteden for 10?) FPS var nok 30 pga du satt den på det i fraps. Ville selv recorda på minst 40 i online spill. Foretrekker å bruke console (/record) men i mw2 kan du ikke det, så, ca 40-50 fps. Japp, var sannelig på tide:) Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Foretrekker å bruke console (/record) Console? Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Foretrekker å bruke console (/record) Console? Funker i tidligere Call of Duty spill, men ikke i MW2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå