Gå til innhold

Grafikkproblem Settlers7


datageni

Anbefalte innlegg

Har en Acer Timeline Bærbar med Radeon HD4330 (512mb detikert) eg skal spille Settlers 7 på.

Her er en video av problemet:

 

Som dere kan se så støtter skjermkortet mitt spillet som vist på denne siden; Link

 

Problemet er det samme i Splinter Cell.

Warfare 2, Crysis 1&2, Settlers 6(Rise of an Empire) +++ har fungert strålende på maskinen min tideligere. Men det har gått en stund siden eg har fått teste disse. CS:Soruce kjører for tiden stabilt med 50-100 fps alt etter behov på nett og 60-110 mot 6boter.

 

Eg Acer sin standard driver(datert 14.06.2009) til skjermkortet mitt og bruker DirectX 10.

 

Er det noen som har noen forslag til hva problemet forårsakes av?

Endret av datageni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper utdatert driver til skjermkort jeg, last ned ny driver og test.

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

 

 

FRA DRIVERSØKET:

The following notebooks are not supported in this release:

 

Any notebook launched after this driver release.

Switchable Graphics enabled notebooks using Intel chipsets.

 

Dette gjelder min maskin.

Jeg må hente driveren fra ACER sin side. Jeg bruker den nyeste driveren som de har ute.

Lenke til kommentar

Saken er slik at med bærbare er det greit å ha oppdaterte drivere.

Men! Her varierer det etter produsentene hva du kan bruke, siden de kjøper brikkene og bygger de inn selv.

I de fleste tilfeller kan man forsøke å tvinge inn en referanse driver enkelte ganger, men dette kan ha fæle bivirkninger slik som at CPU skyter opp på 100% og forblir låst der til du setter inn den gamle driveren.

Løsningen i ditt tilfelle er enten å vente på at produsenten får ræva i gir noe de sjelden gjør eller anskaffe en laptop fra ett annet merke eller gå over til en stasjonær for innen stasjonære eksisterer det standarder på hvordan de kan bygge og det må ALLE produsentene forholde seg til.

Lenke til kommentar

Er en acer etteler annet, har ikkje maskinen her nå.

Men tror jeg bare valgte:

steg 1 "Notebook graphics"

steg 2 "mobility radeon series"

steg 3 "mobility radeon 4xxx"

osv

 

Men er ikkje serlig sikker siden det er en stund siden :p

Endret av CopyDog
Lenke til kommentar

Eg tok kontakt med Acer på telefon idag.

Gutten i telefonen skulle sende en forespørsel til teknisk-avdeling.

Så eg fikk et refferanse-nr til saken min. Kan nevne at han prøvde å være veldig service-innstillt. Men det er nok standard prosedyrer Acer Support har valgt å leve opp til.

Får håpe eg får spille de nye spillene mine snart.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

jeg ser denne tråden er veldig gammal men tenkte jeg kunne oppdatere den litt ;) har ikke lest gjennom alt så vet ikke nøyaktig hva som er blitt sakt men jeg tok kontakt med ubisoft pga grafikk glitches problemer,

her er hva jeg fikk til svar:

 

Thank you for an attached file. The problem you are experiencing may be caused by more than 2 processors working in virtual mode on your computer. Try disabling the "cores" by following these instructions: - Load the game normally - Press CTRL + ALT + DEL (three keys simultaneously) - Select the tab Process - Locate the file .Exe of the game - Right click the .Exe file and choose "Set Affinity" - De-select all proccessors, but CPU0 and CPU1 Then click OK and return to the game. According to your DxDiag file report you are having a graphic driver problem. In this case can you please uninstall the graphic card driver and reinstall it after. I also recommend you to lower your graphic resolution from 1920 x 1080 to the default one 1024 x 768. Can you also update your sound card driver to the latest available. If you are unsure how to do this we would suggest that you contact the PC manufacturer or the manufacturer of the sound-card. And it is also very important to disable all virtual programmers as they are causing conflicts. If you have any further queries or issues please do not hesitate to contact us again and we will assist you further. Kind Regards, Maria Ubisoft Technical Support.

 

jeg har nvidia 285 beta driverne, skal installere de ferdige 285 driverne nå og teste.

 

 

Uansett så syns jeg det er helt feil av ubisot å sitte å finne problemer på 1 pc når alle har disse problemene, de lager et spill, kommer med patch, patchen har problemer og de gidder ikke å fikse det. det er ikke våres feil.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...