Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Klumper i pungen

Gjest gutt16

Anbefalte innlegg

Gjest gutt16

Hei, jeg er en gutt på 16 som har gått med noen klumper i pungen som jeg ikke vet hva er. Jeg har gått med det i hvertfall over et år, men i det siste har jeg lest om folk som har akkurat det samme. Klumpene kan beskrives som tjukke blodårer på størelsen med en testikkel. Det er ikke alltid klumpene er der, de kommer og går, noe av grunnen til at jeg ikke har brydd meg noe særlig før nå. Jeg har ingen annelse om hva dette kan være, men blir veldig bekymret når folk sier at man bør gå til lege med en gang. Jeg synes personlig det er dødsflaut å gå til legen med sånne ting. :whistle: Noen som vet hva dette kan være eller noen som har det selv?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legen har sett en snopp før, de bryr seg virkelig ikke om enda en. De skal være profesjonelle.

Syntes det er akkurat like kjipt som deg og alle andre menn å dra til legen for å sjekke snoppen.

Men, er man nødt så er man nødt. Du bør være glad for at de kan sjekke at alt er i orden.

Klamydia test fks, legen rykka ikke på panna en gang. Ba meg dra ned buksa og stakk en stor q-tips inn, jeg var langt mer flau enn han.

Dra du:)

Lenke til kommentar
Gjest gutt16

Blodårer på størrelse med en testikkel??

Åssen får du plass til alt nedi den taska di a?

Seriøst, kan du forklare litt nærmere hvor disse blodårene sitter? Er det kanskje strengen som testikkelen er festet i som er tykkere?

Du kan jo lese litt her, Smerter eller hevelser i pungen.

Og uansett hva du kommer frem til så vil jeg nok anbefale deg å ta en tur til legen.

Jeg mente ikke at det er blodårer der, men klumpen kan beskrives som kladd med blodårer, på størrelse med en 3/4 testikkel da :p , er dårlig til å forklare..

Lenke til kommentar
Gjest gutt16

Ja, du er skikkelig dårlig til å forklare. Nå blei det en kladd med blodårer, noe jeg ikke engang klarer å forestille meg hvordan er. :!:

Sitter kladden over testikkelen, under, ved siden av eller hvor?

Vil si at den sitte under/ved siden.

Lenke til kommentar

Da er det strengen, eller sædlederen eller hva det nå heter.

Mulig du har en betennelse eller vridning eller noe så da er det bare å pakke bagen og komme seg til legen så han/hun får sjekka opp kronjuvelene for det er antagelig ikke sunt å gp med i lengden.

Det kan jo være noe helt annet og men åssen kan vi vite det, vi er jo ikke leger.

Så husj med seg, reise til lege. :yes:

Lenke til kommentar

n blir veldig bekymret når folk sier at man bør gå til lege med en gang.

Med Lillemann og hans følges venner så kan man ikke være for forsiktig. Du trenger ikke bli bekjymret fordi folk sier at man skal gå til legen med sånne problemer, er sikkert ikke noe farlig siden det kommer og går, ettersom farlige klumper somregel forblir :p

Men mark my words: Man kan ALDRI!!!! være for forsiktig med lille mann! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Når det kommer til klumper som henger fast i testikkel/bitestikkel vil jeg tro at det mest sannynlige er en vanncyste. Disse er ufarlige, men kan virke ubehaglige og kan være opptil noen cm store. MEN når det kommer til ting i testikkel regionen anbefaler jeg deg å oppsøke fastlegen for å kjenne ut. Han/hun vil da mest sannsynlig sende deg for å få en ultralyd skjekk av testiklene for å stille rett diagnose. Det høres kanskje ikke spesielt deilig å ha fastlegen skjekke testiklene dine, men testikkelkreft er en ganske vanlig hos unge personer; derfor kan man aldri være for forsiktig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når det kommer til klumper som henger fast i testikkel/bitestikkel vil jeg tro at det mest sannynlige er en vanncyste. Disse er ufarlige, men kan virke ubehaglige og kan være opptil noen cm store. MEN når det kommer til ting i testikkel regionen anbefaler jeg deg å oppsøke fastlegen for å kjenne ut. Han/hun vil da mest sannsynlig sende deg for å få en ultralyd skjekk av testiklene for å stille rett diagnose. Det høres kanskje ikke spesielt deilig å ha fastlegen skjekke testiklene dine, men testikkelkreft er en ganske vanlig hos unge personer; derfor kan man aldri være for forsiktig.

Hehe, har lest om litt om testikkel kreft og kan føle meg ganske sikker på at det ikke er det, men vet at jeg burde dra til legen for å finne dette ut. Hva tror du at de gjør med meg, jeg må vell ikke operere :( ?? :'( ;(

Lenke til kommentar

Hva tror du at de gjør med meg, jeg må vell ikke operere :( ?? :'( ;(

Legen kjenner på en forsiktig måte på/rundt testiklene. De vet hva de gjør og smertefullt er det vel ikke.

Operere ? Skal vel noe til, men du/vi vet jo ikke hva det er sikkert.

Du ikke bruke fastlegen hvis det er flaut - noe det ikke burde være. De har vært borti så mangt før.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva tror du at de gjør med meg, jeg må vell ikke operere :( ?? :'( ;(

Legen kjenner på en forsiktig måte på/rundt testiklene. De vet hva de gjør og smertefullt er det vel ikke.

Operere ? Skal vel noe til, men du/vi vet jo ikke hva det er sikkert.

Du ikke bruke fastlegen hvis det er flaut - noe det ikke burde være. De har vært borti så mangt før.

Ja, begynner å tenke på å kanskje dra til legen snart. Men godt å høre at du sier at det skal noe til for å operere :) , det er min største frykt :( .. Men hva kan de gjøre med meg? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...