Querke Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hei trenger en PC, siden jeg skal begynne på NITH. Og jeg får vel ikke dra med meg min store gode stasjonære PC'n inn på deres skolelokale. Jeg skal gå spilldesign og trenger en pc som oppfyller diss krav (hentet fra kravspesifikasjon NITH) > Windows Vista, Windows 7 eller nyere * > RAM: minimum 2GB, men anbefales å ha 3GB eller mer (helst 4gb ) > Skjermkort: nVidia 9800M GTX / ATI radeon 4850, eller lignende med støtte for DX10 og shader model 4.0 eller nyere ** > Skjermkortkrav: Et moderne dedikert kort med minimum 512MB minne > Nettverkskrav: Støtte for 802.11n (WLAN) * Studenter ved NITH får operativsystem av skolen i tillegg til Office pakken. ** Gjelder spesielt for spill- og 3D fag. Den trenger IKKE å kjøre 80 fps i Crysis, trenger ikke å gå over 7000 (men hvis det dukker opp et alternativ som er verdt prisen over 7000, kom med det). Bør være nogenlunde bra bygd, med en lettbrukerlig touchpad. Takk MvH Simon H Tyland Lenke til kommentar
flettial Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Leter også etter bærbar av samme type til studiestart. Forslag tas godt imot Lenke til kommentar
thomit Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Alt henger på grafikkortet. Dessuten så tenker jeg at det er en fordel å i hvertfall ha muligheten til å benytte seg av DirectX 11? For ATI = minimum HD 5650 kort. For Nvidia = minimum GTS 360 kort. Innenfor et budsjett på 7000, skulle det være mulig å finne en maskin med et av disse kortene eller bedre, sammen med en Core i5 prosessor, f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå