Gå til innhold

Android Market - Virkelig så lettlurt (Betalprogram)?

Anbefalte innlegg

Som nevnt i etpar tråder her; jeg er sjømann og befinner meg for tiden langt ut i Nordsjøen uten mobildekning, men med satellitt-internett. For å spare batteri så har jeg satt telefonen i flight mode. Men jeg bruker Wi-Fi endel. Den skrur seg av når du setter flight mode, men lar seg skru på igjen, i motsetning til blåtann, som krever at telefondelen og simkortet er aktivt.

Nuvel, til saken.

Jeg har lagt merke til at telefonen i flight mode, men med Wi-Fi tillater Android Market betalversjon. Det står til og med på norsk.. Se vedlagte bilde:

post-116083-1280702954,2229_thumb.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tipper det har noe med satelittnettet du er på å gjøre.

Kan godt hende, men vi har uplink i Bergen, så vi har "norsk" internett.

Er det noen som har prøvd "oppskriften" min på fastlandet da?

Hvis det funker her, og ikke på land, kanskje det funker om en legger inn OpenDNS i ruteren hjemme..?

Skal iallefall prøve hjemme selv, både med og uten OpenDNS.

Lenke til kommentar

Veldig interessant ja. Da slipper man muligens å bestille SIM-kort fra utlandet.

hvis du rooter telefonen og legger inn market access så trenger du ikke utenlandsk simkort

Joda, er godt kjent med MarketAccess. SIM-kortene er for de som ikke ønsker å roote telefonen, og da slipper kanskje å bestille de SIM-kortene.

Lenke til kommentar

Jobber på en base i Tananger hvor nettet jobber mot england. Samme hendte hos meg viss jeg satte min Desire i flymodus, har med andre ord fått opp betal-apps i Market.

Prøver å betale en app, men får bare en feilmelding "A server error has occurred. Retry, or cancel and return to the previous screen." Får prøve senere i tilfelle det er noe galt med Market og/eller Google sine servere.

EDIT: Virker nå. :cool:

Endret av samaron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...