Gjest gutt 16 Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hei. Er det normalt å kjenne sitt eget hjerte banke? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Når du fysisk kjenner på brystet? isåfall ja. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hva mener du med kjenne? Alle kjenner vel det hvis de kjenner etter. Hvis man ikke kjenner det så er man jo dau å det er jo ikke noe kos. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Kjenner det uansett hele tiden uten at jeg trenger å kjenne etter. Har vært sånn i noen år nå. Men ikke skrem meg med at dette ikke er normalt.. :s Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Du har vært sånn i flere år og er bekymret for at noe kan være galt og har ikke vært hos lege med problemet??? :!: Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Litt useriøs eller? Nei, har aldri brydd meg om det. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg kjenner også hjertet om jeg prøver å kjenne etter. Tror ikke det er noe problem, du bør heller bli bekymret den dagen hjertet slutter å slå. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Det var det jeg prøvde å få frem også, men da blei jeg stempla som useriøs. :!: Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Det er veldig normalt hvis man blir skremt eller får veldig høyt adrenalin nivå. Ikke noe farlig tror jeg, skal ikke si noe sikkert da Skal ikke skremme deg jeg Hvis du blir sliten er det også normalt å kjenner harde hjerte slag. Min far hadde hyt blodtrykk og det førte til at hjertet hans slo hardere. Trur du kansje burde ta en tur til legen for å sjekke blod trykket Men tror nok ikke du har noe å være bekjymret over, kan også hende du har et unormalt høyt adrenalin nivå ? Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Okey, takk Kjenner hjertet slå 24/7 uansett hvor jeg befinner meg. Kjenner blodet trykkes ned mot magen og opp mot halsen Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg hadde det slik en periode, normalt sett undertrykker vi litt at vi kjenner at hjerte banker, men noen ganger kan en begynne å fokusere på at hjerte banker, og da virker det som om det bare blir høyere og høyere og kraftigere og kraftigere, dette opplever folk spesielt med angst, det kan jo være betryggende å få sjekket det ut hos lege. Lenke til kommentar
Mobilla Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Det er et vanlig problem. Som hovedregel er det ikke farlig, bare veldig ubehagelig. Man kan jo fort komme inn i en litt vond sirkel hvor man blir skremt litt av at man har harde hjerteslag - slik at man tenker mer på det og kjenner enda mer etter. Selv om det er godartet kan enkelte ha nytte av en liten dose betablokkere (blodtrykksmedisin), men du er jo veldig ung. Anbefaler deg å få sjekka blodtrykket, samt et EKG som evt. kan avklare f.eks. rytmeforstyrrelser. Det behøver ikke være det granne farlig. Hadde det selv, mange ekstraslag. Er blitt totalt kvitt det med akupunktur. Så hvis legen sier alt ok (noe jeg regner med) og du fortsatt har det ukomfortabelt, vil jeg på det varmeste anbefale akupunktur :-) Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Det er et vanlig problem. Som hovedregel er det ikke farlig, bare veldig ubehagelig. Man kan jo fort komme inn i en litt vond sirkel hvor man blir skremt litt av at man har harde hjerteslag - slik at man tenker mer på det og kjenner enda mer etter. Selv om det er godartet kan enkelte ha nytte av en liten dose betablokkere (blodtrykksmedisin), men du er jo veldig ung. Anbefaler deg å få sjekka blodtrykket, samt et EKG som evt. kan avklare f.eks. rytmeforstyrrelser. Det behøver ikke være det granne farlig. Hadde det selv, mange ekstraslag. Er blitt totalt kvitt det med akupunktur. Så hvis legen sier alt ok (noe jeg regner med) og du fortsatt har det ukomfortabelt, vil jeg på det varmeste anbefale akupunktur :-) Nå takker jeg for et godt svar. Takk til de over også. Ble litt mer avslappet nå Synes det er litt rart ja hvis jeg har noe farlige hjerteproblemer. Jeg er ikke født med noen, jeg er helt normal, aldri hatt eller har noen andre sykdommer. Jeg har en blodtrykksmaskin i huset, men jeg har aldri testa meg. Jeg har faktisk litt lege og sykehus skrekk, det er det værste jeg vet om. Har f.eks ikke spist en tablett siden jeg var fem år eller noe. Men igjen, takk! skal se hva jeg gjør. Kanskje jeg tar meg en tur innom helsesøster når skolen begynner. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Når vi er inne på et tema som handler om hjertet, er jeg alene om å synes det er ekkelt og ubehagelig å sove med magen ned mot madrassen fordi jeg kjenner hjertet slå? Når dette forekommer snur jeg meg som oftest på ryggen igjen eller til siden for å unngå å kjenne hjertet mot madrassen. Ganske merkelig, men slik er det nå. Noen som kjenner seg igjen (tviler sterkt)? Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg liker ikke å ligge i en posisjon hvor jeg kjenner hjertet slå. Vet ikke hvorfor, men synes det bare er litt ubehagelig. Lenke til kommentar
Gjest TS Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Trådstarter her. Joda, det er sånn hos meg også. Du er ikke alene. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 På jobb osv må jeg kjenne etter, men det er ikke noe problem å kjenne hjertet slå. Når jeg ligger kan jeg se magen disse av pulsslagene og det er ikke mulig å ikke kjenne det dunke. Værst er det etter harde intervalløkter, spessiellt hvis de er litt for seint på dagen, da dunker det i ansiktet og ørene med hvilepuls på over 60 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå