Ojnikola Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Ønsker å prøve meg på vannkjøling. Har hatt et ferdig sett for noen år siden og det gikk greit men har veldig lyst å prøve å komponere et selv nå og trenger litt hjelp og råd Det er like viktig att det ser bra ut som att det yter bra. Temaet som går igjen i pcen er svart og rødt. Er det greit å bruke vann med farge eller byr det bare på problemer. her er spess på pcen nå. * Corsair Obsidian 800d x * Intel Core i5-750 Quad Core, 2.66Ghz x * Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 8GB x * ASUS Maximus III Formula x * Sapphire Radeon Hd-4890 Vapor-x x * Corsair SSD Extreme X64 x * Corsair HX650W x Har satt opp en liste på aquatuning som jeg ser flere her bruker. https://www.aquatuning.de/shopping_cart.php/bkey/98b0366d6cbfd13791c59609b03232db Her er pcen atm Lenke til kommentar
Ojnikola Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Er kjøle blokk til hovedkortet noe jeg bør ha eller er det unøvendig tenker da på denne Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Har egentlgi ikke noe å føye til her. Det ser bra ut Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Er kjøle blokk til hovedkortet noe jeg bør ha eller er det unøvendig tenker da på denne Skal du gå til verks med blodklokking eller kanskje opptatt av utseende så kan du godt gå for vannblokk til hovedkort Lenke til kommentar
Ojnikola Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Ok er bare å bestille da Får se hvor langt pengene rekker til, kanksje jeg skal begynne i det små og bare kjøle cpu. Så kan jeg supplere med mer gosaker etterhvert Lenke til kommentar
randknu Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 På mitt første vannkjølingsoppsett lot jeg være å kjøle Hk. Tenkte at med de svære passive kjøleribbene måtte det gå bra. Men ved hard vedvarende bruk krasjet pcen uten forvarsel. Og jeg har kommet frem til i ettertid at det må ha vert chipsettet som ble for varmt. Dette sjedde kun når jeg spilte EVE-online med 5 klienter med maks grafikk og bare når jeg drev med ice-mining. Av en eller annen grunn så gikk CPU forbruket til 100% på alle fire cores og ble der konstant. Normalen med 5 klienter ligger mellom 30-50% CPU. Jeg driver ikke med overklokking, kjører vannkjøling fordi jeg simpelthen HATER viftestøy. Og vil ha en rå pc som er stille. Derfor vannkjøler jeg crosshair III hovedkortet mitt. På disse varme sommerdagene har kabinettet blitt så varmt at det er ubehagelig å holde i det. Men pcen har aldri svikta fordet. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Det er en kjent bivirkning ved vannkjøling at temps på HK øker. En liten 40mm-vifte eller så bør gjøre jobben, men i 9 av 10 tilfeller går det bra passivt. 1 Lenke til kommentar
Nator Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Som Wikipedersen sier, kjør på passivt og se hvordan det går. Desto færre ting du plugger i systemet, desto mindre sjanse for lekkasje og mindre trykkfall. Lenke til kommentar
Ojnikola Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Da er varene bestillt da er det bare å vente i spenning. gleder meg Det blir kun kjøling av cpu i denne omgang så får eg heller utvide til kjøling av mb og gpu om nødvendig Lenke til kommentar
Ojnikola Skrevet 29. august 2010 Forfatter Del Skrevet 29. august 2010 Da var delene komt Raskt levert fra aquatuning Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 (endret) Da var delene komt Raskt levert fra aquatuning Øh.... plastfittings ? Har sett flere på XS som har opplevd at plastfittings har brukket rett av med massiv lekasje som resultat... Endret 29. august 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Iallefall om du skal bruke plastfittings ikke ha noe press på disse fra slangene, og IKKE dra til for hardt Lenke til kommentar
Ojnikola Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Dette var ikke jeg klar over. Takk for att du sier ifra før jeg begynner med monteringen. Men det smarteste vil alså vere å skifte disse. Hvor mye vann trengs det for å fylle et vannkjøings system. Jeg har bare 1 liter med fluid xp er det litt lite ? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Dette var ikke jeg klar over. Takk for att du sier ifra før jeg begynner med monteringen. Men det smarteste vil alså vere å skifte disse. Hvor mye vann trengs det for å fylle et vannkjøings system. Jeg har bare 1 liter med fluid xp er det litt lite ? Vet mange skyr plastnipler som pesten. Sterkt anbefalt å bytte disse ut med metall fittings. Blir mye vann i pc om niplene knekker av. Disse kan brukes der det ikke er noen belastning på niplene utøvd av slanger. Fortrinnsvis under all hardware, men noen pumper har temmelig høyt trykk så mye vann vil sprute oppover også :O Om du kan... gå for destillert vann og sølvtråd slik som killcoil hindrer bakterier og alger Endret 30. august 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 link til en tråd på XS http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=254410&highlight=broken+fitting Lenke til kommentar
Ojnikola Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Da er det bestilt bitspower fittings fra performance pc. Tør ikke å ta sjangsen på primochill sine etter jeg leste på den linken du sendt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå