WeeR Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hei! Har en maskin som plutselig rebooter. Dette kan skje 2 min etter oppstart eller 2 timer etter. Jeg trodde første det var minne, så prøvde å ta ut en brikke, kjøre tester osv. Kjøring av memtest86+ 4.10 gir ingen feil på noen av brikkene, men memtest86 3.5 gjør at maskinen booter hver gang det blir kjørt (uten at programmet rekker å vise noen feil på brikkene). Begge brikkene har blitt forsøkt hver for seg, samt sammen i alle de forskjellige sporene. Jeg mistenker hovedkortet, men noen som har innspill? Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Last ned Real Temp (Intel prosessorer) og sjekk prosessortemperatur. Kan hende heatsink ikke er satt riktig. http://www.techpowerup.com/realtemp/ Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Jeg skal prøve det, men synes det høres litt rart ut, ettersom den har fungert fint ett års tid. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Ja det er litt snodig. Kan hende mye støv og dårlig luftgjennomstrømming får maskinen til å overopphete. Sjekk ut Real Temp og om distance to TJ Max er mindre enn 20 er du i faresonen. Maskinen skrur seg av ved 0 serru. Uansett blir du vel nødt til å ta med maskinen til service, om du ikke vil fikse problemet selv. Endret 4. august 2010 av LostOblivion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå