Gå til innhold

Hvordan bruker dere bildene deres?


Anbefalte innlegg

De fleste brukerne på dette forumet har sannsynligvis 1000-vis av fotografier(det er jo en av gledene ved moderne fotografi; at vi slipper å spare på "filmen"). Men hvordan bruker dere alle bildene? Forstørrer, rammer inn og henger på veggen? Lager fotobøker? Viser dem på flatskjermen? Lager papirkopier i 10 x 15? Deltar i fotokonkurranser? Eller fyller dere opp harddisken og det er det? Jeg ønsker å bruke bildene mine mer, selv om jeg koser meg når jeg sitter i ro og mak foran pc' og ser på egne bilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deler en del på Flickr og Facebook, lager kalendere til familie og venner og bruker en del av de til å lage kort til ulike anledninger (både digitale og papir). Har ikke de 7 - 8 siste årene kjøpt et eneste bryllupskort, fødselsdagskort eller jule/nyttårskort - alt er "hjemmelaget".

 

Særlig kalendere og kort har jeg mye morro av - også fordi det gir muligheten til å tenke temaer for det man skal fotografere og også gir mulighet til å gå litt kritisk i gjennom materialet. Og mitt inntrykk er at de beste av de settes pris på. Når det gjelder familie og venner vil bildene ofte kunne uttrykke noe man deler i fellesskap.

 

Og så klart forstørres opp og rammes inn noen ekstreme blinkskudd. Og jeg har gitt bort noen slike også.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Tja..

 

Det meste ligger og samler støv på harddisken, men noe er brukt.

Har vel printet ut et par hundre i 10x15 som madammen bruker til å dekorere hybelen med.

Har fått kopiert opp noen i 50x75cm størrelse. Noen henger hjemme og noen henger på hytter på campingen vår.

Har skrivd ut noe i mindre størrelser som er rammet inn og hengt på veggen.

Har laget en fotobok og noen kalendre.

Har fått noe printet på lerret som gaver(Type barnebilder av ungene til søstrene mine)

Noe havner på fjesbokja til kommuneskiltprosjektet til madammen :)

Noe blir brukt på hjemmeside og til brosjyrer på campingen.

 

Har uansett store planer om å få "Fremkalt" en del og begynne å lage litt fotoalbum, men ting tar tid :)

 

Alt som blir skutt med film blir levert til fremkalling og levert med 10x15 bilder. Har noe filmbilder i store print også.

 

Så grovt sett så har jeg brukt ca. 0.001 % av bildene mine til annet enn støvsamling :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg såpass sær av meg, så jeg bedriver for det meste akvariefotografering. De fleste av bildene jeg derfor tar, og som jeg er fornøyde med, havner på diverse akvarieforumer. Hender jeg også deltar i en og annen fotokonkurranse på disse forumene.

 

Har fått trykket opp ett par forstørrelser også.

 

De gangene jeg har tatt noen feriebilder har jeg fått dem trykket opp, og delt med de som har vært med på turen.

 

Ut over det, så blir nok mesteparten liggende å ta plass på harddisken ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...