Gå til innhold

Leter etter interesant komplisert brettspill

Balleflass

Anbefalte innlegg

hei. leter etter et interesant brettspill/rpgspill ala Starcraft/warcraft the boardgame.

har spillt Warhammer 40k og Fantasy Battles i 12 år nå, men har flyttet så leter etter et brettspill siden kameratene i nærheten av meg har ingen Warhammer bakgrunn.

har tittet på Starcraft/Warcraft boardgames, Descent, Space Hulk, Eve Online Boardgame, Games Workshop Inquisitor og Necromunda, World in Flames og Axis & Allies.

noen med noen erfaringer eller tips om hva som er dypt/komplisert og avansert som fungerer for 2 personer. helst ingen storyteller/dungeon master siden jeg prøvde å spille World of Darkness med noen nye og det funket ikke så må gi opp det også.

det kuleste hadde vært no ala World of Warcraft Boardgame eller Necromunda der du styrer 1 eller flere personer som får erfaringspoeng og penger til å kjøpe bedre utstyr, men om det er noen kule rent stategispill som Starcraft the Boardgame eller WoF eller A&A så er et helt greit.

hva som helst av informasjon angående dette hadde vært fint.

btw, vet ikke om denne tråden er i riktig kategori.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Axis & Allies er som avansert Risk. Minner sånnsett litt om strategy games hvor unitene har styrker og svakheter osv, ulikt angrep og forsvar, evne til å forsvare seg mot luftangrep osv.

Passelig avansert, bruker mye tid i begynnelsen, men kommer seg etterhvert. Uansett et svæart tidkrevende spill. I min erfaring gøyest om man er 4-5 spillere, men kan vel spilles av 2 såvidt jeg husker, er evigheter siden jeg spilte det (det orginale).

Puerto Rico kan jeg også anbefale. Litt avansert, ikke så veldig, men veldig viktig å hele tiden tenke langt frem. Passer best for 3+ spillere, selv om det finnes 2-spillervarianter.

Lenke til kommentar

Helt ærlig så syns jeg Risk er kjedelig.

World of Flames ser ut som et spill som tar flere dager å gjennomføre hvis man vil spille smart så er ikke så kjempehypp på det hvis ingen overbeviser meg om at det spille er The King of boardgames.

hadde vært fint om noen visste om noen andre bra brettspill.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest Slettet-noEijIRj

hei. leter etter et interesant brettspill/rpgspill ala Starcraft/warcraft the boardgame.

har spillt Warhammer 40k og Fantasy Battles i 12 år nå, men har flyttet så leter etter et brettspill siden kameratene i nærheten av meg har ingen Warhammer bakgrunn.

har tittet på Starcraft/Warcraft boardgames, Descent, Space Hulk, Eve Online Boardgame, Games Workshop Inquisitor og Necromunda, World in Flames og Axis & Allies.

noen med noen erfaringer eller tips om hva som er dypt/komplisert og avansert som fungerer for 2 personer. helst ingen storyteller/dungeon master siden jeg prøvde å spille World of Darkness med noen nye og det funket ikke så må gi opp det også.

det kuleste hadde vært no ala World of Warcraft Boardgame eller Necromunda der du styrer 1 eller flere personer som får erfaringspoeng og penger til å kjøpe bedre utstyr, men om det er noen kule rent stategispill som Starcraft the Boardgame eller WoF eller A&A så er et helt greit.

hva som helst av informasjon angående dette hadde vært fint.

btw, vet ikke om denne tråden er i riktig kategori.

Sjekk ut Twilight Imperium, kanskje også zombicide? Eh, og siden det nå er 2014 og 4 år siden du posta spørsmålet så er vel det også å anbefale Game of Thrones

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...