Femtekolonne Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Ønsker en båt til fiske for meg alene og noen korte turer for to voksne og to barn en gang i mellom. Skal ha den stående på henger imellom hver tur så vekt er av stor betydning da jeg må håndtere båten alene. Skal bruke den som robåt på ett par småvann hvor motor er forbudt og med en 8hk på en større innsjø. Har nettop prøvet en Alufish 14fot og likte den godt. Var litt vond å ro i sterk motvind pga lett vekt og det ble en del støy av bølger mot båten, men det kan jeg leve med. Det jeg er usikker på er om 12 fot med kun meg og en 37kg`s påhenger kommer opp i plan og om den vil sprette rundt på bølgene? Vil kanskje bli bedre med 14fot? Har googlet etter tester på disse båtene uten hell så nå håper jeg noen her har noen erfaringer med dem før jeg bestemmer meg. Årsaken til at jeg ikke går for Alufishen jeg har prøvd er at den er vesentlig dyrere og litt tyngre enn tilsvarende Viking. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Da var valget tatt og det blir en 12fot viking. Men så var det motoriseringen. Har det noe for seg å kjøpe 9.8hk istedenfor 8hk? Betaler ganske mye for de 1.8 ekstra hk, men vil jeg angre etter litt tid på at jeg var gnien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå