Gå til innhold

Hvor mange liter får man kjøpt?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ned på polet i morgen og jeg skal ha en del drikke. Jeg vet at vinmonopolet satt opp restriksjoner for hvor mye/mange liter man kan kjøpe inn om "gangen". Er det noen her på forumet som vet det? Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske sikker på at det ikke er mulig. Var en stund tilbake siden jeg var på polet, så stod jeg ved siden av en som skulle ha en del drikke. Det fikk han ikke lov til pga. at han kunne selge videre til mindre årige?

Lenke til kommentar

Handlet 15 liter div. alkohol til et utrdrikkningslag i sommer, var null problem det, selv om hun i kassa så dumt på meg:P.

Vinmonopolet kan nekte deg å kjøpe noe hvis den i kassen synes det er litt fishy, eks. "slitte" mennesker som kanskje er rusmisbrukere, folk som ser ut til å handler for ungdommer, eller at det er andre ting. Har sett folk kjøpe vin til samling i kassevis på polet, men at de har blitt nektet å kjøpe har jeg tilgode å se... tror noen har misinformert deg, eller så er en slik grense satt på engros nivåer, for at folk ikke skal drive gjensalg, (50 liter vodka kan enkelt være til en "hjemmebar")

jeg kan ta feil, men fant ikke noe informasjon om spørsmålet ditt noe sted på nett.

Lenke til kommentar

Handlet 15 liter div. alkohol til et utrdrikkningslag i sommer, var null problem det, selv om hun i kassa så dumt på meg:P.

Vinmonopolet kan nekte deg å kjøpe noe hvis den i kassen synes det er litt fishy, eks. "slitte" mennesker som kanskje er rusmisbrukere, folk som ser ut til å handler for ungdommer, eller at det er andre ting. Har sett folk kjøpe vin til samling i kassevis på polet, men at de har blitt nektet å kjøpe har jeg tilgode å se... tror noen har misinformert deg, eller så er en slik grense satt på engros nivåer, for at folk ikke skal drive gjensalg, (50 liter vodka kan enkelt være til en "hjemmebar")

jeg kan ta feil, men fant ikke noe informasjon om spørsmålet ditt noe sted på nett.

"Missinformasjonen" var jeg selv vitne til da min kamerat skulle ha 5 kalinka flasker...

Takk for hjelp i hvertfall, jeg får da prøve og om det ikke går finner jeg ut av det ;)

Lenke til kommentar

Hvis de mistenker at det skal videre til mindreårige så er de forpliktet til å la være å selge det til deg. Uansett om det er en eller tjuefem liter.

Selv så har jeg kjøpt to kasser (tjuefire flasker) sprit på en gang uten noe problem.

Lenke til kommentar

"Missinformasjonen" var jeg selv vitne til da min kamerat skulle ha 5 kalinka flasker...

Takk for hjelp i hvertfall, jeg får da prøve og om det ikke går finner jeg ut av det ;)

Ah! men da var det ikke literene det stod på, men at han så ut til å ville gi mindreårige tilgang på "sinnabrus" ;), ikke at en slik vurdering kan taes med mindre en fjortis står å gir pengene til kunden som betjeningen reagerer på:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...