Bluestrewng Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Angrer på skolevalget mitt og nå vil jeg bytte når jeg begynner på skolen igjen. Hvilke videregåendeskoler er gode å begynne på? Går på STUSP! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Hank Moody Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hvilken skole er det du går på nå? I sentrum har du jo Katta, Engebråten, Nissen og Foss som er gode skoler. Alle med STUSP. Litt utenfor sentrum har du jo skoler som Berg, Ullern og Lambertseter som jeg har hørt er ganske gode skoler. Lenke til kommentar
Sjøtispe Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Alt avhenger vel, men skoler med godt "rykte" og som statistisk kommer godt inn (rent fagmessig) er jo Oslo Katedralskole (Katta), Oslo Handelsgym, Fagerborg, Nissen - så har du jo Ullern, Persbråten, Elvebakken - alle kan vel kalles respektive skoler. Samtidig er det vel få skoler som er så fryktelig dårlig at de skiller seg enormt mye ut. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hvilken skole er det du går på nå? I sentrum har du jo Katta, Engebråten, Nissen og Foss som er gode skoler. Alle med STUSP. Litt utenfor sentrum har du jo skoler som Berg, Ullern og Lambertseter som jeg har hørt er ganske gode skoler. Men for å komme seg inn på Elvebakken, så trenger man 5 i snitt. Ingen andre skoler som forlanger så høye karakterer. Foss og Katte er også blandt de beste i Oslo. Lenke til kommentar
Sashah Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Etter å ha hørt en del her og der, så bestemte jeg meg for elvebakken, men selvfølgelig så er ikke skolen det viktigste. Det er avhengig av eleven og hvor "skolesmart" vedkommende er. Alle skoler har sine ulemper og fordeler, og det er ulikt fra menneske til menneske hva som er viktig. Men hvis jeg peker ut noen skoler, så vil jeg klart si Elvebakken, Oslo katedral skole og kanskje foss. Lenke til kommentar
snitch Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 De skolene som fikk best snitt i år etter 1. inntaket var: 1. Elvebakken 2. kattedralskolen 3. handelsgym 4. foss Det er ikke helt sikker om jeg husker riktig, men elvebakken, måtte man ha 5 i snitt, katta- ca. 4,7., handels- 4,6 og foss 4,6. dette gjelder bare første inntaket. som sagt, er ikke helt sikker på om dette stemmer, så sjekk det ut for sikkerhetsskyld. men man skal selvsagt ikke bare velge etter høye karakterer. trivsel er en også en viktig faktor for valget. jeg har selv valgt Foss, fordi jeg kjenner flere som skal gå der og det virket som en fin skole. jeg har også hørt at Lamberseter og berg er veldig gode skoler og begynne på. hvilke skoler som er gode er vel også litt smak og behag;) Håper dette hjalp;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå