Gå til innhold

[LØST]Masse spilling, lite aktivitet, farlig? flere?[LØST]


Anbefalte innlegg

Er det bare meg som sitter mye inne og spiller flere timer daglig?

 

Har mye besøk, går på kino men venner en gang i blandt også.

 

Er dette farlig på noen måte? Tester har visst sagt at man kan "bli til" 60 år gamle røykene (altså, få samme helsa).

 

Har selv aldri røyka, og kommer aldri til å gjøre det. Sitter bare mye inne og spiller, ser film, og data generellt.

 

Er dette bare meg, eller er dette helt vanlig? Kjenner flere som iallefall ikke er så veldig mye "bedre".

 

Synes ikke selv det er noe galt i det, synes data og spilling er gøy.

Endret av Jevrio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahe. Hvis du trives med det er det greit.

 

Nå skal jeg snart kjøre mamma sin skuter til en bensinstasjon for å kjøpe meg godteri.

For det er lurt med litt mosjon av og til!

 

Neida. Selv om jeg sitter mye foran PC-en trener jeg nesten hver dag. Noen dager kan det bli nesten 6 timer i strekk. Klarer ikke å holde meg i ro.

Jeg liker denne livstilen.

Selv om jeg spiser usunt og får ikke helt utbytte av treninga.

 

Du må bare greie å like din livsstil. Samme hva det er.

Hvis ikke, forandre den. Jakt etter det du vil ha.

Lev på den måten DU vil.

 

 

DRIT I ALT FOR FAEN. FOR I HELVETE, INGENTING HAR MENING OG MAN KAN GJØRE HVA FAEN MAN VIL I VERDEN.

 

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja nettopp. De fleste hendelser og aktiviteter sammen med andre er også glemt etter 5-10 år. Alt er så illusjonsaktig. F.eks. den glødende tingen som vi kaller for Sola på himmelen - de færreste tenker over at det er en middels stor stjerne som rommer 1.300.000 jordkloder :)

Lenke til kommentar

Når sola dør ut er alle achievements som noensinne er gjort på jorda borte.

For alltid. Sannsynligvis lenge før den tid. Men uansett.

Det blir til ingenting. Ingen verdens ting.

Og hvor kom vi fra? Ingen plass.

 

Vi var ingen, kom fra ingensteds, vi gjorde handlinger ikke betyr noe som helst, og alle spor av det skal forvitre i all ettertid.

 

Vi har fått utdelt en brøkdel av en brøkdel av universets levetid her på jorda.

Det må man nesten få bruke på det man har lyst til.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Endelig noen som har forstått det! Det er synd at denne tankemåten blir sett ned på, det er jo akuratt det som er menneskets natur. Gjør hva du vil (innenfor lovene selfølgelig), bare du er fornøyd med deg selv* og har det gøy. Selvfølgelig må jo noen bli noe stort som f.eks. menneskerettsforkjemper eller professor, men det er det jo alltid noen som blir; så hvorfor skal du slite og kjempe hele livet for enellerannen sak istedenfor å surfe på Hawaii eller game i Grimstad?

 

 

Lenke til kommentar

Når sola dør ut er alle achievements som noensinne er gjort på jorda borte.

For alltid. Sannsynligvis lenge før den tid. Men uansett.

Det blir til ingenting. Ingen verdens ting.

Og hvor kom vi fra? Ingen plass.

 

Vi var ingen, kom fra ingensteds, vi gjorde handlinger ikke betyr noe som helst, og alle spor av det skal forvitre i all ettertid.

 

Vi har fått utdelt en brøkdel av en brøkdel av universets levetid her på jorda.

Det må man nesten få bruke på det man har lyst til.

 

Virkelig helt sant!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Er det bare meg som sitter mye inne og spiller flere timer daglig?

 

Har mye besøk, går på kino men venner en gang i blandt også.

 

Er dette farlig på noen måte? Tester har visst sagt at man kan "bli til" 60 år gamle røykene (altså, få samme helsa).

 

Har selv aldri røyka, og kommer aldri til å gjøre det. Sitter bare mye inne og spiller, ser film, og data generellt.

 

Er dette bare meg, eller er dette helt vanlig? Kjenner flere som iallefall ikke er så veldig mye "bedre".

 

Synes ikke selv det er noe galt i det, synes data og spilling er gøy.

 

Flott. Da er det bare å fortsette. Du må ikke forandre på ting du selv liker. Hvis det ikke går utover skole og arbeid, så hvorfor ikke ?

Ikke noe galt i det. ;)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva kakemot har røyket, men jeg vet at det ikke blir solgt lovlig over disk. (Redigert:) Jeg vil ikke si meg direkte uenig, men jeg synes det var litt over middels unødvendig og pessimistisk.

Det er et godt poeng at man selv burde finne ut hva man liker å gjøre, men å spille data hele livet fordi man liker dataspill blir som å leve på brødskiver hvis man har kjøleskapet fullt av biffer. Jeg liker brødskiver! :)

 

Har et par kompiser med dataspill som eneste hobby, og det har i enkelte tilfeller utviklet seg til skremmende historier. Uten å gå for mye i dybden vil jeg påstå at historien om Elling blekner i forhold til slik jeg frykter at han ene kommer til å bli.

Endret av Sinnsyk asylaspirant
Lenke til kommentar

Hvorfor har jeg røyka noe? :p

Skjønner at noen folk kanskje ser en mening i ting.

Man har jo forskjellige livssyn.

Og da er selvfølgelig tankegangen min ikke like lett å følge.

 

De som vil gjøre noe i livet, go for it!

Jeg rakker absolutt ikke ned på det.

 

EDIT: Jeg er ikke pessimistisk, det hørtes kanskje sånn ut men. Jeg er positiv nesten hele tida.

Det der var bare tanker jeg har om eksistensen. :p

 

Selv har jeg ikke rørt et spill på mange måneder. Er aktiv nesten hele tida. Men det er fordi jeg har lyst da, jeg tvinger ikke meg selv.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Neneieiei. Livssynet mitt er ikke å sitte på ræva.

Det handler om å bruke tiden på det man vil.

Jeg personlig skal reise og jobbe som faen dette året.

 

Jeg tenker litt... Tosidig?

Altså. Hvis man trives med det man gjør skal man fortsette med det.

Hvis man vil oppnå noe mer skal man gå gjennom HELVETE for å oppnå det.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Hehe. Jeg er enig. Man skal bruke tiden på det man vil. Men å bare spille dataspill fordi det er ens eneste interesse blir feil å gjøre, selv om man faktisk kan gjøre nettopp det. Når man er 13 år burde man definitivt gjøre nøyaktig som man vil, men det er definitivt ikke slik jeg mener en voksen bør leve livet sitt. Og angående oppnåelser: De fleste ting trenger man ikke gå gjennom helvete for å oppnå (de går faktisk lekende lett med den rette motivasjonen), men det føles fremdeles utrolig mye bedre enn å ikke ha oppnådd noe.

 

Trådstarters situasjon er dessuten neppe like ekstrem som den jeg argumenterer mot. Trådstarter mister sikkert sakte men sikkert den brennende interessen for dataspill etterhvert som han blir eldre, men det er viktig å merke seg at enkelte blir (det jeg kaller) "sosiale tilfeller" av for mye dataspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...