Gå til innhold

Speedtouch, UnPn og NAT - hvordan kommer jeg inn på routeren?

Anbefalte innlegg

Hei folkens! :w00t:

For å si de sann så har jeg ikkje mye kunnskap om rutere og innternett OSV.

Og no har jeg fått et problem. Før jeg gjorde pc-en min om til windows 7 hadde jeg en ting som lignet på en harddisk inne på "min datamaskin" som gjorde at jeg kom direkte inn på speedtouch routeren sin hjemmeside der jeg kunne slå av og på UnPn og gjere forskjellig nyttige ting som hjelper til med "pingen" i onlinespilling.

Er det noen som hvet hvordan dette kan fås tilbake eller ordens eller noe i den dur?, jeg har rett og slett ikke peiling!!!!

PS: jeg har prøvd siden www.portforward.com men jeg finner ikke ut noe som helst :S

Mvh. En som sliter veldig!!!!! :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold inne Windowstasten og trykk på R.

Skriv "cmd" i vinduet som dukker opp og trykk OK.

Et svart vindu med en kommandolinje dukker opp. Skriv "ipconfig" og trykk på enter.

Noter deg adressen som står etter "Default gateway" (aner ikke hva det heter på norsk). Mest sannsynlig står det 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 eller 10.0.0.1 eller 10.0.0.137 eller noe sånt der.

Start din favorittnettleser og skriv inn denne adressen i adressefeltet.

Lenke til kommentar

De eneste som ligner på defaultgateway er standar agateway, og der står det 81.26.59.1 og dette er det eneste tallet som går an å søke på i nettleseren min, men linken til denne siden er ødelagt står det. Så har du en annen måte å fikse dette på? men jeg husker at då jeg trykte på den dingsen som var i min datamaskin før jeg innstalerte windows7 hadde noen lignende tall som du skrev.

Endret av naas95
Lenke til kommentar

eller kunne du hjelpt meg å komme inn på siden til thomson speedtouch 546i v6 slik jeg kunne konfigurert ruteren min? eller er det en annen måte fordi det du sa funket ikke, jeg prøvde å skrive inn ip-addressen som stod bak standar gateway og då kom det berre opp att linken var ødelagt.

HVa kan jeg gjøre?????

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...