Gå til innhold

Hjelp til å bygge kroppen


Anbefalte innlegg

Halo, etter å ha gått på fotball i 5 år og håndball i noen måneder har jeg lyst til å starte å bygge på kroppen. I det siste har jeg kun vært med venner og ikke drevet med noe sport.

Det jeg har lyst på er rett og slett å bli sterk. Jeg startet nå på tiende klasse og har valgt å bruke utrolig mye av tiden min på trening. Jeg vil bli sterk og få en fin kropp med muskler som man kan tydelig se. Ikke kun utsende men vil også bli sterk.

Og nei jeg er ikke av den typen som gir opp fort, jeg er klar til å bruke flere timer daglig til dette.

 

 

Jeg vil heller bruke lengre tid og være tålmodig men gjøre det rette veien.

Jeg går for øyeblikket ikke på noe treningsstudio men det blir Sats når jeg fyller 17 år.

Til da har jeg lyst til å bygge en fin kropp med utstyr som man kan kjøpe og trene hjemme. Det er overkroppen jeg kommer til å konsentrere mest på siden det andre er ganske så sterk fra fotballen.

 

 

Jeg spør derfor dem med kunnskaper om styrke trening på dette forumet om hjelp. Jeg er evig takknemlig for all hjelp som blir gitt og gir rykte til gode svar. Selv det minste svaret for en styrke trener kan hjelpe meg godt på vei.

 

Så da spør jeg, hvordan skal jeg få til dette?

Hvor ofte og hva slags skal jeg starte å trene med og hva burde jeg spise?

 

Info om meg:

 

~Gutt på 15 år

~Høyde: 176 cm

~Vekt: 51 kg

~Bilde kommer senere

 

 

Mvh

 

Immortal

Endret av Immortal Technique
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

51 kg og 176? Jeg er ordentlig tynn, og like høy som deg, men veier 10 kg mer. Jeg har forsovet ingen hjelp, men jeg tviler på at du er motivert til å trene mange timer hver dag. Uansett tror jeg ikke du må trene mange timer styrke om dagen for å bli "sterk", med mindre du er bodybuilder.

Lenke til kommentar

Formula:

 

Trene + Spise + Sove + Gjenta = Resultater.

 

Japp vet, men spørsmålet er hva slags mat burde jeg spise, og hva slags trening? Vekter, pushups?

 

 

du kan jo prøve deg på 5x5

 

 

husk kostholdet er også viktig om du skal bli stor og sterk!

 

husk og øke vekta etter hver uke, start på litt lett og jobb deg oppover.

 

Der var det masse utrykk jeg ikke forstod :(

Kunne du utdype det litt mere her og hva jeg trenger for programmet?

Lenke til kommentar

Hvordan du skal trene avgjør du selv. Turn, kroppsøvelser eller vekter.

 

Det DU virkelig burde fokusere på er mat. Begynner du å spise og driver på med litt trening som skader muskelturen (slik at den kan bygge seg oppigjen) vil mye av vekten være fettfrimasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan du skal trene avgjør du selv. Turn, kroppsøvelser eller vekter.

 

Det DU virkelig burde fokusere på er mat. Begynner du å spise og driver på med litt trening som skader muskelturen (slik at den kan bygge seg oppigjen) vil mye av vekten være fettfrimasse.

 

Så viss antall min med pushups og situps og vekter?

 

Hva slags mat burde jeg spise for å gå opp i vekt?

Lenke til kommentar

Hvordan du skal trene avgjør du selv. Turn, kroppsøvelser eller vekter.

 

Det DU virkelig burde fokusere på er mat. Begynner du å spise og driver på med litt trening som skader muskelturen (slik at den kan bygge seg oppigjen) vil mye av vekten være fettfrimasse.

 

Så viss antall min med pushups og situps og vekter?

 

Hva slags mat burde jeg spise for å gå opp i vekt?

 

Mat som er høy i kalori og lett å innta. Helmelk er også en god kilde. Men ellers er det bare å spise alt du kommer over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan du skal trene avgjør du selv. Turn, kroppsøvelser eller vekter.

 

Det DU virkelig burde fokusere på er mat. Begynner du å spise og driver på med litt trening som skader muskelturen (slik at den kan bygge seg oppigjen) vil mye av vekten være fettfrimasse.

 

Så viss antall min med pushups og situps og vekter?

 

Hva slags mat burde jeg spise for å gå opp i vekt?

 

 

Mat som er høy i kalori og lett å innta. Helmelk er også en god kilde. Men ellers er det bare å spise alt du kommer over.

 

Takker så meget for svar, men er det noe annen form for øvelser jeg kan gjøre for å få muskler på armene? Er det noen som er mere effektive enn andre?

Mat delen er lett, bare å spise å drikke mye :)

Jeg har som sagt 1-2 timer hver dag som jeg har gitt til dette, når jeg først skal starte med noe liker jeg å gi full for å se store endringer iløpet av et år.

Men blir dette mest effektivt?

Hver dag utdelt på pushups, situps og vekter?

Lenke til kommentar

ikke kjør situps, kjører du feil (som MANGE gjør skader du ryggen din.) kjør heller planken/sideplanken.

 

 

kjøp deg en stang du kan løfte deg i, eller finn på noe lurt en stand du kan ta chins/pull ups, og dips kan du finne på noe lurt noe..

 

og du skal trene hjemme, ville jeg kjøpt en benk og en stang og noen vektskiver, da har du plutserlig mange bra øvelser du kan gjøre..

 

eller noen hantler.

 

 

men jeg anbefaler helst at du trener på et senter/badeland.

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

ikke kjør situps, kjører du feil (som MANGE gjør skader du ryggen din.) kjør heller planken/sideplanken.

 

 

kjøp deg en stang du kan løfte deg i, eller finn på noe lurt en stand du kan ta chins/pull ups, og dips kan du finne på noe lurt noe..

 

og du skal trene hjemme, ville jeg kjøpt en benk og en stang og noen vektskiver, da har du plutserlig mange bra øvelser du kan gjøre..

 

eller noen hantler.

 

 

men jeg anbefaler helst at du trener på et senter/badeland.

 

Japp som sagt blir Sats studio når jeg fyller 17 men til da vil jeg ha en fin kropp...

Er disse øvelsene noe særlige?

Lenke til kommentar

husk at du får ikke fin kropp på 1-2-3.

 

 

ikke de beste øvelsene jeg har set :p

 

 

mage ville jeg hat planke, og triceps og bryst tar dips bra på, rygg og biceps tar chins/pull ups på. men ville nokk kjøpt noen manuler eller en stang og benk og vektskiver, så blir det lettere og få trent beina, husk at bein og rygg utgjør 70% av musklene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...