Lindoniel Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 (endret) Så for å oppsummere: SV reparerer gratis. SCV-reparasjon koster penger. (Rep koster ikke mye) SV reparerer på avstand. SCV må klemme seg inn i mølja. (Mens fienden fokuserer automatisk på units som kan skade ham). SV reparerer flere på en gang. SCV krever micromanagement for å reparere de man ønsker. (Dummeste jeg har hørt. Ta med deg 5 SCV, så har du 5 reparasjoner samtidig, og de reparerer automatisk de nærmeste skadede units) SV har irradiate. SCV har ikke noe slikt. (Da må du nesten sammenligne med raven, ikke med SCV) SV kan ikke skades av ground-units. SCV har en tendens til å dø. (Bullshit, blir det samme som å si at scv ikke kan skades av air units. Finnes ground units som kan skyte i lufta, på samme måte som det finnes air som kan skyte ground). SV kan detektere skjulte units. SCV kan ikke det. (Igjen, sammenligne med raven) Hvilke påståtte fordeler har SCV? Billig? Ikke når man må ha med seg mange, noe som kreves for å få samme effektivitet som SV (om mulig). (Igjen, man får med seg flere for samme prisen, som vil si at repair går fortere og man kan reparere flere units samtidig, i tillegg har scv repair upgrade som gjør at de reparerer 2X normal speed). Og trenger man virkelig stasjonære forsvarsverker (Raven)? Er det ikke bedre med ting du kan flytte hvor du vil? (Tar energy og de er instant, det vil si at du kan flytte raven og bygge en ny når og hvor du vil. I tillegg har de noen av de beste anti-air rakettene på hele spillet. Endret 6. august 2010 av Nafanua Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Raven er bortkastet kontra Science Vessel, det er faktisk det research-valget der valget er aller klarest, på endel av de andre kan det argumenteres for hva som er best science vessel er så mye bedre enn raven at det er et selskrevent valg. Prøv det i praksis, spesielt sammen med en vikingbansheekombo det er helt uslåelig (og SCVen din kan ikke fly) AtW Lenke til kommentar
chokke Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Bare å ta med et par vikings i klynga med oppgradert rekkevidde, så vil ikke SV bli fokusert i en kamp. I tillegg kan du sette SV til å følge etter en eller annen unit og dermed holde seg bak kampen hele tia. Greit nok, 200 gass er ganske mye, men iforhold til Raven, så er bruksområdet til detektoren uhordelig mye større. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Raven er også detektor. Eneste "ekstra" du får ut av SV er irradiate, defence matrix er så godt som ubrukelig, og trenger man EMP så har man ghost til det. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Ghost er til fots. SV er mye mer mobil. Med SV trenger du ikke biosteel, og da kan du får 100+ energi til div. nyttige units. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Du trenger ikke biosteel uten sv, men jeg foretrekker det. Nei jeg vet at den ikke er til fots. Raven er ikke til fots heller. Problemet med SV er at du får en masse funksjoner som andre units allerede dekker, istedenfor å få nye/nyttige funksjoner. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Du trenger ikke biosteel uten sv, men jeg foretrekker det. Nei jeg vet at den ikke er til fots. Raven er ikke til fots heller. Problemet med SV er at du får en masse funksjoner som andre units allerede dekker, istedenfor å få nye/nyttige funksjoner. Det er jo et slags problem, det er jeg enig i, men det veies opp med god monn ved at reperasjonsfunksjonen er så enormt nyttig. AtW Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Litt av poenget her er vel at SV gir reparasjon og andre nyttige ting. Så du får reparasjon og +100 energi til alle units som bruker det. Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Kan jo fremdeles velge +100 energi updaten selv om du velger raven. Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Tok Science vessel alene pga nostalgien jeg, var en artig enhet i 1rn og siden den ikke er "med" nå så valgte jeg å kunne bruke den i singleplayer. Og er fantastisk kjekt å kunne reparere i fielden på samme måte som healingen til medics/medivacs Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg tok Mind control og ikke Psi disruptor på min første playthrough. Aldri verden om jeg hadde utelatt disruptor hadde jeg visst hva siste oppdrag gikk ut på Lenke til kommentar
Singularity Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Mine valg: Protoss 1. Helse og armor. Å miste en unit er verre enn å drepe mindre effektivt. Liker å microe vekk skadede enheter mens jeg slåss, etter min mening er det enklere å reparere enn å produsere. 2. 25% mer gass. Økonomi er alt i sc2 -:-$ 3. Veldig i tvil her. Men uten å avsløre for mye så kan auto refinery's være en velsignelse på ett par av oppdragene - så vil nok velge vekk den kjappere økonomien fra dbl scv prod her. 4. Sci vess. SV har en STOR fordel på raven hvis du liker å microe vekk skadede enheter. Hvis du bare pløyer på og reparerer når du er ferdig så har de ikke så stor effekt. Auto turret er utvilsomtbra på noen oppdrag hvor du har begr med ressurser - og er ekstremt effektive på å pulle enheter til en oppsatt killzone vekke fra etablert forsvar. 5. Tech reactor er uhyre effektiv på å komme kjapt i gang og sparer deg for å måtte lage xtra rax, ports eller fac's. Zerg 1. Shrike. Marginelt bedre enn 150 helse. 2. Perdition turret. Ser fordelen mange bruker med planetary fort choke block. Spesielt på siste oppdraget. Men liker bedre å bruke vanlige CC til det. Da kan jeg også kalle ned mange flere mulee's. Da jeg innså at planetery fort både var låst til bakken og fjerna orbital command så ble valget enkelt. Elsker mule's :-D 3. Predators er uten unntak dårligere enn firebats til å deale med melee. Bruker kanskje ikke den store transp så mye, men brukte aldri predatoren igjen etter jeg prøvde de. En mekanisk enhet hører ikke hjemme i bio-ballen min 4. Pluss energi. Passiv reparering går for treigt til å ha noen nytte. Bedre å ha xtra energi på nyprodusertr SV og banshee's 5. Å stjele zerg enheter er utvilsomt sexy. Spesielt siden de ikke øker supply counteren Men som noem har sagt. Treige lings/ultras er bare ett must som ikke kan overses. Smak og behag på mange av disse. Ingen av de vil knekke spillet ditt om du velger de vekk. Men på hard/brutal kan ett par av de absolutt bli tunge lodd på vektskåla. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå