Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaring med Vespa LX50 4T og generelle spørsmål.

Anbefalte innlegg

SKAL EGENTLIG STÅ 2T I TITTEL, IKKE 4T.

Hei sann! Jeg fyller snart 16 og skal snart starte med mopedlappen, og jeg må jo ha et kjøretøy. I denne forbindelsen har jeg sett ut en scooter(det må være scooter). Mitt øye falt spesielt på Vespa Lx50.

Scooteren skal brukes som fremkomst middel først og fremst, men litt råning på kveldstid med de andre "scooter-dudsa" er jo alltid fett :p

Jeg har noen spørsmål ang denne sykkelen og scooter generelt, håper på noen fine svar :).

-Hvor bra går en LX50 2t? Går den over 50, eller er den helt nedplombert så den ikke rikker seg over 45km/t?

-Hva er dårlig med en LX50 2t? (Nei, jeg bryr meg ikke om noen av dere synes det ser ut som jente-scooter osv)

-Finnes det noen form for trim til denne sykkelen?

-Hvordan er akselerasjonen på denne sykkelen?

-Noen andre sykkler dere anbefaler? Har ganske fritt budsjett, men maks 22k! Gjerne en sykkel som går fort orginalt.

Endret av Krom-stag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

okei spm nr 1: den går blanke 50 på prikken! den er plombert men fjerner du alt dette går den bare 60.

nr2: 4 takter er noe herk! kanter du må du på service fordi sylinderen renner full av bensin... det eller lufte den å kan du ikke skru er du screewd :p

nr3: det finnes effektannlegg å trim sylinder men hvor gått den vil gå da tørr jeg ikke si for det er en tung scooter!

nr4: den akser som ei padde! går i røkk å napp å er ikke noe kø/rush scooter.

nr:5 vil annbefale en Yamaha eller Derbi eller lignende MED vannkjøling! da har du en solid scooter som går godt! Aerox og Jog-r fra yamaha går 55-60. vil påpeke at Peugeot Ludix Blaster LC går 60 orginalt med en "insane" aks!

Lenke til kommentar

okei spm nr 1: den går blanke 50 på prikken! den er plombert men fjerner du alt dette går den bare 60.

nr2: 4 takter er noe herk! kanter du må du på service fordi sylinderen renner full av bensin... det eller lufte den å kan du ikke skru er du screewd :p

nr3: det finnes effektannlegg å trim sylinder men hvor gått den vil gå da tørr jeg ikke si for det er en tung scooter!

nr4: den akser som ei padde! går i røkk å napp å er ikke noe kø/rush scooter.

nr:5 vil annbefale en Yamaha eller Derbi eller lignende MED vannkjøling! da har du en solid scooter som går godt! Aerox og Jog-r fra yamaha går 55-60. vil påpeke at Peugeot Ludix Blaster LC går 60 orginalt med en "insane" aks!

Tusen takk for veldig godt svar :)!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...