Gå til innhold

SC2: Markøren forsvinner når jeg kjører full skjerm

Anbefalte innlegg

Jeg fikk meg ny PC her om dagen, men SC2 funker ikke helt som det skal. Alt fungerer helt fint inne i spillet, men jeg ser ikke musen når jeg kjører full skjerm? Bytter jeg til Windowed eller Windowed Fullscreen går det helt fint, bortsett at det kjører i et vindo. I WFS blokkerer startmenyen den nederste biten av bildet (selv om jeg velger å fjerne den automatisk; da kommer den opp når jeg tar musen for langt ned uansett), og kjører jeg i Windowed må jeg se startmenyen og menylinjen øverst. Det er ganske irriterende, for å si det mildt.

Jeg kjører i Windows 7 Home Premium 64-bit med et Radeon HD 5830 og har de nyeste driverne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du kjører i windowed mode, kan du oppleve at du deselecter vinduet, og at du derfor kan få opp startmenyen dersom du tar pekeren for langt ned. Eller at den går over til skjer #2 dersom du kjører dualscreen. Selv har jeg dualscreen, og det plager meg litt. Men alt-tab 2 ganger, så er vinduet selectet igjen.

Vet ikke om det kan løse problemet jeg. Men det fungerer for meg. Skjer ganske sjelden også.

Jeg tror også du har muligheten til å disable windowsknappen og alt-tab i options. Slik at det aldri skjer.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Jeg har prøvd å disable Alt-Tab, Windows-tasten og alt det der, men det er ikke der problemet ligger. Når jeg går til Options og velger Fullscreen forsvinner markøren med en gang når jeg velger Ok. Den er fortsatt på skjermen, men den beveger seg ikke. Selve musen fungerer også, men er usynlig. (Jeg ser den fungerer når knapper lyser opp når musen er over den, men det er alt.) Jeg har prøvd å deselecte vinduet ved å trykke på startlinjen, men alt som skjer er at spillet stopper. Når jeg trykker inne i spillet igjen fortsetter det som før uten problem.

Det største problemet med å kjøre i et vindu er at jeg må se startmenyen og den linja øverst, så det er vanskelig å bevege kartet effektivt uten å bruke piltastene. Det går forsåvidt greit, men er kronglete i en hektisk kamp når jeg må mikrostyre en rekke enheter på tre, fire plasser om gangen og samtidig styre kartet. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...