Gå til innhold

Hvordan forstå/håndtere avchd videofiler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Mys1 og Torbjørn T!

Takk for svar. Hadde faktisk alt gjort som Mys1 foreslo, men PCen jeg hadde på hytta (mini bærbar) ville ikke dra filene i VLC. Derfor ble jeg forvirra. Torbjørn, den riktige filen het *.MTS. Takk begge to!

MVH Oldstone

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg driver også og prøver å legge inn denne type filer på PC. Har et Sony Cyber-shot DSC-HX5V. Beklager hvis jeg kupper litt av tråden din, men handler jo om det som overskriften beskriver da.... :)

Ligger både lyd og bilde i samme filen dvs .mts filen? Opplever at jeg får spilt av filene i widows media player, men det kommer ikke noe lyd.

Jeg skulle ha konvertert disse filene slik at de kan bli lest inn og spilt av direkte fra bilde/video arkiv programmer som feks acdsee 12. Ønsker også etter hvert å lage filmer med feks pinnacle eller adobe premiere elements eller kanskje også windows movie maker - for raskt å sette i sammen en film.

Jeg ønsker ikke å ha mange ulike filformater for en og samme video. Har filmet AVCHD - 1920 x 1080 til nå. Det er mulig med MPEG-4 - 1440 x 1080 på kameraet, men ønsker å ha best mulig oppløsning på video bildene. Hvilket filformat bør jeg konvertere disse til for å beholde HD oppløsningen og kvaliteten?

Hvilket program er best egnet til å gjøre en slik konvertering fra AVHCD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...