Skinney Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hepp! Jeg har et program som skal sende over en eller flere filer over ett nettverk. Det jeg prøver å få til er at disse filene blir komprimert med bzip2 i en tar-fil, og så sende denne tar-filen over nettverket, lagre tar-filen i en sql database, og åpne filer fra tar-fila on-demand... altså, dekomprimere og åpne i relevant program. Når jeg nå ser over tarfile modulen i python ser det ut til at jeg må lage en fysisk tar-fil, istedenfor å kunne lagre det i minnet og sende direkte over nettverket, istedenfor å mellomlagre på disk og så lese og sende over... Tar jeg feil her? Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) StringIO / cStringIO http://docs.python.org/library/stringio.html - lager et fil-like objekt i minne. Husk seek(0) hvis du vil bruke read() for å lese innhold Ellers har vi os.tmpfile() hvis det er litt større filer det er snakk om. Return a new file object opened in update mode (w+b). The file has no directory entries associated with it and will be automatically deleted once there are no file descriptors for the file. Availability: Unix, Windows. Endret 3. august 2010 av Terrasque Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Det fungerte! Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå