Gå til innhold

WannabeSERVER - Lydløs billig-server

Anbefalte innlegg

WannabeSERVER

Lydløs billigserver

post-218819-1280662852,064_thumb.png

Jeg har da bestemt meg for å lage en billig og nesten lydløs server, hvor den eneste lyden forhåpentligvis kommer til å komme fra harddisken. For at den skal bli så billig som mulig kommer jeg til å bruke et gammelt nattbord som kabinett. Kabinettet, som du kan se nedenfor, skal males svart og jeg skal muligens plassere logoen min på den ene siden.

Den "knotten" foran på skuffen ser ikke så veldig bra ut, så den har jeg tenkt til å erstatte med et annet håndtak. Jeg skal også montere en av/på bryter oppå der.

Grunnen til at jeg har valgt å kalle serveren WannabeSERVER er så klart på grunn av nicket mitt.

Jeg er litt usikker på om den strømforsyninga jeg har satt opp egentlig passer med hovedkortet, så hvis du ser noe i produktbeskrivelsen som tilsier at de ikke passer sammen, så hadde det vært veldig fint hvis du sa fra i kommentartråden.

Jeg er litt redd for at det skal bli for varmt inne i kabinettet (les: skuffen), og derfor kommer jeg også til å montere en temperaturmåler på kabinettet.

Kjøling kommer til å foregå igjennom hull på toppen av kabinettet som jeg dekker med støvfilter.

Her er da en liste over ting jeg skal ha:

Har [x] Bestilt [x] Skal skaffes [x]

Harddisk [x]

Hoverkort med integrert CPU [x]

Strømforsyning [x]

Kabinett [x]

Støvfilter [x]

Hovedkort-plate [x]

Nytt håndtak [x]

Bryter [x]

To støysvake vifter [x]

Skjerm som viser hvor mange grader det er i kabinettet [x]

695519.jpeg

Dette nattbordet skal til slutt bli et kabinett.

695520.jpeg

Dette er hovedkortbrettet.

695522.jpeg

Skuff.

695521.jpeg

I denne skuffen skal hovedkortet plasseres.

695523.jpeg

Denne temperaturmåleren skal monteres i skuffen.

Endret av WannabeLeet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering 2

I dag har jeg fått gjort en del med dette prosjektet. Jeg har lagd plass til temperaturmåleren på fremsiden av skuffen og kutta av de kantene som stakk ut på topplaten. Av/på bryteren er også kommet på plass, og jeg har bestemt meg for å kjøpe vifter til kabinettet allikevel. Viftene jeg skal bruke har et volum på 9db, så jeg regner med at de ikke vil være særlig hørbare.

Her kommer bildene fra dagens arbeid:

695747.jpeg

Jeg fjernet den "knotten" på forsiden av skuffen.

695748.jpeg

Jeg fjernet kantene på topplaten som stakk ut.

695749.jpeg

Jeg lagde hull til temperaturmåleren.

695751.jpeg

Dessverre ble det ikke helt rett, så jeg måtte sparkle litt.

695752.jpeg

Sånn så det ut da etter at jeg hadde montert temperaturmåleren.

695754.jpeg

Nærbilde av temperaturmåleren

695760.jpeg

Jeg monterte også av/på bryteren, og her har dere et nærbilde :love:

Det var vel egentlig hele oppdateringen det... Mest sannsylig vil neste oppdatering komme på tirsdag eller onsdag.

Endret av WannabeLeet
Lenke til kommentar

Oppdatering 3

Jeg var på en eller annen sånn byggebutikk i dag (maxbo?) og kjøpte hengsler og lakk. Lakken jeg skal bruke er gråaktig, og jeg tror det vil bli ganske kult.

Jeg har også sparkla noen sprekker og fiksa på åpningen der temperaturmåleren skal være. Det gikk ikke den første gangen jeg sparkla der, men jeg håper at det bli bedre nå. :cool:

På grunn av at jeg tviler på at det vil være nok plass inne i skuffen til alle komponentene, har jeg bestemt meg for å ha harddiskstativet og strømforsyningen under skuffen, der det tidligere var åpent (se tidligere bilder). Der har jeg nå montert plate bak, og plate med hengsler foran, så den kan åpnes og lukkes. :yes:

697556.jpeg

Den ufarga plata er den som har hengsel så jeg kan åpne og lukke kabinettet.

697559.jpeg

Bakside...

697560.jpeg

Her måtte jeg sparkle på nytt. Den gamle sparkelen sprakk opp. :ermm:

Endret av WannabeLeet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...