Marir Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Strøk på sist teoriprøve (med 6 av 5 mulige feil), og skal ta teorien på nytt om en uke. Jeg var et nervevrak og brukte 11 minutter sist. Noen som har tips til hvordan jeg kan bestå denne gangen? Har en utskrift med hvilke emner jeg svarte feil på under teoriprøven, og skal selvsagt lese boka grundig et par ganger til. Noen som evnt vet om en bra internettside med gode og relevante spørsmål? Er livredd for å stryke igjen. Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Denne er relevant: http://www.prove.no/test/prepare/teoriprove_for_moped Få deg nok søvn og prøv å roe deg ned før du går inn. Ta deg den tiden du trenger. Er du usikker så håpp over spørsmålet og kom tilbake til den etterpå. Dette er en vitenskapelig bevist teknikk, om du er usikker og håper over og jobber med andre spørsmål vil hjernen samtidig prøve å løse problemet i underbevisstheten så når du kommer tilbake til spørsmålet har du en større sjanse for å svare riktig. Les på det du er usikker på, søk etter flere teoriprøver på nett og tren på dem, så og si alle er relevant. Igjen, meget viktig at du er utvilt før du går og tar prøven. Er du trøtt kan det redusere hjernens optimale hukommelse med så mye som 30 %. Lykke til, du klarer deg nok fint 1 Lenke til kommentar
Marir Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Takker for svar! Spørsmålene på prove.no synes jeg gikk susende lett før jeg tok teorien og strøk sist. Jeg betalte riktignok ikke for å få flere spørsmål, noe jeg har tenkt å gjøre denne gangen etter at jeg har lest boka grundig enda en gang. Er ikke før neste mandag jeg kan ta teorien igjen, og kjenner jeg er nervøs allerede! :O:( Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg ville ikke ha vært så bekymret. Mange stryker første gang og er mer mentalt forberedt nestegang de tar den. Du består den helt fint. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 https://teoritentamen.no/ er sikkert smart. Eneste jeg trengte til å bestå teorien til bil, samt flere av vennene mine. De kjøpte ikke boken en gang. Tar du den 40 ganger, så ligger du på en nivå hvor du får 0-2 feil hver gang, og da klarer du den ekte teorien lett. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Tips før prøven 1. Ta masse prøver på www.prove.no og wwww.teoritentamen.no 2. Les boken. Lær deg skiltene, og unntakene. 3. Når du er ute i trafikken, prøv å legg merke til skilt og ting og tang. 4. Få en god natts søvn før prøven, samt en god frokost. Tips til selve prøven 1. Les igjennom spørsmålene grundig og vurder hvert eneste svar alternativ. 2. Hvis du står fast, velg det mest logiske svar alternativet. (..noshit..) Men hvis flere svar alternativ er like logiske, velg det svar alternativet som er tryggest/skaper mest flyt i trafikken. 3. Bruk tiden godt. Tenk nøye over hva du har svart. Når du mener du er ferdig, bruk noen minutter for å se over hva du har svart. Lykke til! Endret 3. august 2010 av SaitekQ 1 Lenke til kommentar
Marir Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Tusen takk for gode svar! Tror nok det ligger en del hjelp i bare og stole på seg selv og puste rolig. Får vel oppdatere dere etter jeg har tatt den Lenke til kommentar
Marir Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 (endret) Har betalt 30 kroner for å ta prøvene til teoritentamen.no. Synes disse spørsmålene er enklere enn de jeg fikk på teoriprøven... Jeg består hver gang, og flere av spørsmålene går igjen. Edit: Er prove.no bedre? Er jo snakk om mopedlappen, så kan nok ikke sammenliknes på samme måte som bilteorien. Skal ta den i morgen, føler meg ikke helt klar! Endret 8. august 2010 av Marir Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Joda blir å gå så fint så. Ta det rolig, ikke stress. Lenke til kommentar
TheSoapmaker Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Det jeg gjorde var å ta prøver på www.teoritentamen.no hele 30 ganger. Eneste jeg gjorde, og jeg svarte feil på 2 spm. Lenke til kommentar
Marir Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Jeg tok den 25 ganger og besto 24 ganger. Nå har jeg ikke mer tid igjen på den sida. Skal lese litt mer i boka i dag, og så drar jeg og ser hvordan det går. Skal oppdatere dere når jeg kommer hjem. Endret 9. august 2010 av Marir Lenke til kommentar
Marir Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Besto, to feil. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 grats nå starte på bil teorien da?^^ Lenke til kommentar
Marir Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Haha! Jeg skal være utvekslingsstudent i 2 vgs, så jeg regner med jeg starter med alt av biloppkjøring og div. når jeg kommer hjem, og allerede har fylt 18 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Husker når jeg tok lappen på scooter teoriprøven var 7 spørsmål på trafikkskolen. som lød som følger "Hvorfor bruker man hjelm" - Fordi det ser kult ut - For sikkerhet - Fordi det skaper likevekt på sykkelen. ^^ kostet ikke stort mere en 5,000 heller. Du får nye scooter lappen morsomt med de Lenke til kommentar
Mrlovstad Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Hei! Jeg tok teori på Moped i dag, men jeg strøyk. Det er andre gangen jeg har stryket, så lurer derfor på hvordan jeg kan få det til om 2 uker? Jeg strøyk på begge med 6 feil av 5 mulige! Trenger hjelp! Jeg mener det Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Hei! Jeg tok teori på Moped i dag, men jeg strøyk. Det er andre gangen jeg har stryket, så lurer derfor på hvordan jeg kan få det til om 2 uker? Jeg strøyk på begge med 6 feil av 5 mulige! Trenger hjelp! Jeg mener det Det einaste du kan gjere er å forberede deg betre. Sett av nok tid til å lese gjennom teorien. Pass også på at du les på alt i læreboka uavhengig av kva du meinar er relevant å kunne. Det er feks lett å lure seg sjølv til å tru at du ikkje treng å kunne det kyretøytekniske, og so er det akkurat dette du får spørsmål om. Sodan du har tatt prøva før so vekt du nok kva tema du er svakast i. Ellers so gjeld det generelle rådet om at du bør ta deg god tid under sjølve prøva. Les spørsmålet fleire gongar, vurder om spørsmålet er eit lurespørsmål, utelukk dei dei alternativa som er feil. På denne måten sikrar du at du ikkje gjer slurvefeil. Dersom du fortsatt er usikker på kva som er rett svar, og du står igjen med to alternativ. Då velger du det alternativet som medfører størst trafikksikkerheit, ofte er det dette svaret som er rett. Tilsvarande har eg sett ein tendens til at dei mest detaljerte alternativa ofte er det rette svaret, men ikkje ta det for god fisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå