Wiciwato Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Kjempefine bilder k.n.b og Ksolfjeld, men jeg tror jeg hadde kuttet bort litt av fjellet i bunnen for å gjøre det perfekt! Endret 5. august 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
# offline Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (sorry, men det er jo litt deilig å få bekreftetat man ikke får opløsningen "gratis ) Det er ikke sånn støy, får det ikke bort med å justere støyreduksjonsslidere. Har sett samme greia fra din precious D700 Og for de av dere som eventuelt måtte lure: Vi var der samtidig og tok de "samme" bildene Guten tag. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (sorry, men det er jo litt deilig å få bekreftetat man ikke får opløsningen "gratis ) Det er ikke sånn støy, får det ikke bort med å justere støyreduksjonsslidere. Har sett samme greia fra din precious D700 Blæh! Hva slags "støy" snakker du da om, siden signalet er rent som destillert vann fra D700 ved lav iso og lang eksponering... 100% crop fra 4 minutters eksponering @ iso 400: (valgte et vanskelig bilde med mørke toner hvor støyen kunne ha fått boltre seg) Støy jeg ikke klarer å få bort med enkel NoiseNinja melder seg gjerne over 3200... (som du helt sikkert skjønner, men kanskje ikke alle andre, mener jeg ikke å starte noen merkekrig her - jeg er bare genuint nysjerrig på hva du mener) Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Trådens første modell-bilde Hun er så griselekker og fotogen. Du har lagt ut bilder av henne før. Er hun en gjenganger i ditt studio, eller hatt dårlig tid å etterbehandle? Om du har en portefølje å lenke til, så må du gjerne gjøre det. Liker bildene dine svært godt! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 jeg er bare genuint nysjerrig på hva du mener og ingen disser min D700 og overlever Tenker på sånne artefakter? gradvis overgang fra mørkt til lyst med forskjellige farger. Vi vet at D700 er verdens beste kamera, med verdens beste iso ytelse osv osv osv. I'm not worthy, I'm not worthy, I'm not worthy, I'm not worthy, I'm not worthy.... Lenke til kommentar
Riot™ Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) nice TGB, likte de varme tonene og posseringen hennes.. rask edit av 2 kundebilder.. ofte er kundeshooter fantastisk morsomme. Kunden her hadde bestilt både studio og utefotografering. Selv i trøndersk kaldt vær klarte hun å hoppe uti vannen på bakliadammen.. Hadde ikke vært meg, for det var kaldt nok å stå oppe i tørt land Så det er sant det de sier om at der finnes tvillinger på andre siden av jorden. Lekkert bilde det #1. Synd med været. Endret 5. august 2010 av Riot™ Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Sorry, Kenneth. Skjønner ikke helt... er det posterisering du mener? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Trådens første modell-bilde Hun er så griselekker og fotogen. Du har lagt ut bilder av henne før. Er hun en gjenganger i ditt studio, eller hatt dårlig tid å etterbehandle? Om du har en portefølje å lenke til, så må du gjerne gjøre det. Liker bildene dine svært godt! Bare litt backlogg på redigeringsfronten. Er tenkt flere fotoshoot med henne, så ting dukker opp etterhvert. Har for øyeblikket ingen operativ web-side, grunnet latskap eller andre prioriteringer. Pusher ut litt av og til på facebook da, om du sjekker EXIF og søker på navnet der så finner du meg. Setter alltid stor pris på at noen liker arbeidet man gjør, så stor takk for det DeViSoR: Takk Bilde 1 falt i smak fra dine siste. Endret 5. august 2010 av TGB Lenke til kommentar
# offline Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Sorry, Kenneth. Skjønner ikke helt... er det posterisering du mener? Mulig det. Må google det. Støyen plager ikke meg. Okey. Nå skjønner jeg ingenting Sjekket samme bildene i LR3 og nå ser de bedre ut enn inatt. Her er mer enn 100% crop. Undereksponert, lite lys osv. Det jeg så igår var overgangen mellom skyene så ut som 8-bits nintendo gone mad :!: Endret 5. august 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Hos meg pleier å bli slik posterisering på preview bilder. Jeg ser ofte det i view NX på nef filer, men det pleier som regel å se bra ut når det blir lastet i konverteren. Endret 5. august 2010 av KSolfjeld Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Det er vel posterisering du snakker om ja. Det hender at jeg roter meg borti det når jeg er litt sloppy i etterbehandlingen min - husker jeg hadde ett bilde som var preget av det i Aprilfesten pga. rot med fargerommet. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Er det bedre å overeksponere nattbilder litt for så å dra slideren i negativ retning i PP? Fra idag med Konica Minolta Dynax 7D og Sony 50/1,4 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Er det bedre å overeksponere nattbilder litt for så å dra slideren i negativ retning i PP? Nei - i det minste ikke mye. Det er best å naile eksponeringen - i det minste om det er kraftige høylys i bildet. Overeksponering med inntill 1 stop er stort sett overkommelig. Undereksponering er imidlertid no-go. Endret 5. august 2010 av Anew Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Silavatnet Flott refleksjon, fine farge-nyanser.. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Likte det siste, ole.e. KSolfjeld: Fantastisk! Er det ein eksponering? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Likte det siste, ole.e. KSolfjeld: Fantastisk! Er det ein eksponering? Takker! En eksponering. Ingen gnd filtere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå