Gå til innhold

Akambrukernes bilder - August 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ole.e: #1 og #3 var bra, likte det siste spesielt godt.

Men de oransje "lyskulene" nærmest det som er i fokus, hva er det egentlig?

Det er flare :) Ganske vanlig å få når man tar bilder rett mot sola.

Kjenner til flare, men har egentlig fått så mange bilder med slike "artifacts" i bildet, men da vet vi det.

Lenke til kommentar

Ønsker noen tilbakemeldinger på dette bildet.

- er fargene på himmelen for intense? Burde jeg tone ned litt, og evt. endre fargestikket litt mer mot gult?

- er forgrunnen (åkeren) for lys? Kunne den like gjerne vært mørkere?

- er forgrunnen for mye oppskarpet?

- burde jeg klippe bort de kjedeligste (ytterste/øverste) delene av himmelen?

- annet?

post-78758-1280905946,9996_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883

- er fargene på himmelen for intense? Burde jeg tone ned litt, og evt. endre fargestikket litt mer mot gult?

- annet?

- Synes det bør være såpass.

- Nei, liker det sånn.

- Jeg vet jeg har en tendens til å overoppskarpe litt selv, men jeg synes dette var helt greit.

- Ja, jeg ville komponert bildet med den mørke delen av horisonten nærmere toppen av bildet. Mer forgrunn, mindre himmel. Rule of thirds.

- Ledende linjer i forgrunnen kan gjøre mye for et bilde. Prøvde du litt forskjellige vinkler i forhold til stien som går gjennom åkeren? Regner med du prøvde høyere/lavere perspektiv, og eksperimenterte litt med plasseringen av stien. :thumbup:

Lenke til kommentar

Slik så det ut i Grimstad rundt halv to idag morges. En utrolig artig opplevelse å plutselig se nordlyset etter vi bare hadde snakka om det, hadde faktisk gitt opp håpet litt, men så! Jeg var utrolig stolt da jeg begynte å ta bilder av det og trodde jeg var den første. :p

post-136745-1280917803,862_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Slik så det ut i Grimstad rundt halv to idag morges. En utrolig artig opplevelse å plutselig se nordlyset etter vi bare hadde snakka om det, hadde faktisk gitt opp håpet litt, men så! Jeg var utrolig stolt da jeg begynte å ta bilder av det og trodde jeg var den første. :p

Flott bilde.

Hvor lang eksponering?

Og halv to er for meg midt på natta, langti fra noen morgen...

Lenke til kommentar

Flott bilde.

Hvor lang eksponering?

Og halv to er for meg midt på natta, langti fra noen morgen...

Takk for det.

F 5, 64,3 sek, iso 800

Tror det blir overskyet her i natt. :(

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

- annet?

Siden du ønsker noen tilbakemeldinger:

Først: Hva føler du selv om bildet? Når jeg selv mekker klar/tar bildene mine så går jeg etter min egen feeling, og bryr meg ikke om hva andre måtte mene. Min klare mening er at jeg ønsker å utvikle meg på mine egne premisser, og ikke la andres preferanser overstyre min personlige unike kreativitets utvikling. Tenk som at: "Det finnes ingen mal - og jeg selv er den som skal være fornøyd, ikke alle andre."

Jeg kan godt si noe om bildet ditt basert på dine spørsmål, MEN husk: Det er kun min mening og den er ikke heller noe svar på helheten, det du som skal føle at nå er det slik jeg vil ha det, ikke jeg.

--> Mer rødlig skjær og mørkere skyer - mer kontrast.

--> Mørkere grønn, og litt mer skyggevirkning og kontrast.

--> Nei.

--> Nei, absolutt ikke! Himmel er aldri kjedelig, men et evig maleri. Den blir enda bedre når du har mørknet skyene/økt kontrasten som nevnt tidligere. Personlig mener jeg man ikke skal være kjip på himmelandelen i et motiv, få høyde og dypdrag på motivet.

- annet?

--> Nei, spennende motiv hvor du har funnet rette balansen mellom tak og gulv.

Tor

Lenke til kommentar

Hva syns dere?

- for tett utsnitt. Burde ikke kuttet midt på øret.

Helt uenig i dette. Utsnittet er bra, lyset er for hardt, men det kan funke til sitt bruk. Noe så sjeldent som et litt artig kattebilde.

Enig - bra at folk tenker litt annerledes og ikke bare etter forholdsrammer alltid.

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...