eriklovold Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 ole.e: #1 og #3 var bra, likte det siste spesielt godt. Men de oransje "lyskulene" nærmest det som er i fokus, hva er det egentlig? Det er flare Ganske vanlig å få når man tar bilder rett mot sola. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 ole.e: #1 og #3 var bra, likte det siste spesielt godt. Men de oransje "lyskulene" nærmest det som er i fokus, hva er det egentlig? Det er flare Ganske vanlig å få når man tar bilder rett mot sola. Kjenner til flare, men har egentlig fått så mange bilder med slike "artifacts" i bildet, men da vet vi det. Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Første gang i mitt liv jeg har sett nordlys, og første gang jeg tar bilde av det. Tatt på Hvaler. (Absolutt ikke noen supre bilder, men jeg fikk iallefall tatt bilde av det) Endret 4. august 2010 av Bjørnli Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Samme opplevelse som Bjørnli her, på Hvaler også Føler flaggstangen må være der, hvis ikke blir det så tomt Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Ønsker noen tilbakemeldinger på dette bildet. - er fargene på himmelen for intense? Burde jeg tone ned litt, og evt. endre fargestikket litt mer mot gult? - er forgrunnen (åkeren) for lys? Kunne den like gjerne vært mørkere? - er forgrunnen for mye oppskarpet? - burde jeg klippe bort de kjedeligste (ytterste/øverste) delene av himmelen? - annet? Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Ønsker noen tilbakemeldinger på dette bildet. - er fargene på himmelen for intense? Burde jeg tone ned litt, og evt. endre fargestikket litt mer mot gult? - er forgrunnen (åkeren) for lys? Kunne den like gjerne vært mørkere? - er forgrunnen for mye oppskarpet? - burde jeg klippe bort de kjedeligste (ytterste/øverste) delene av himmelen? - annet? - Synes det bør være såpass. - Nei, liker det sånn. - Jeg vet jeg har en tendens til å overoppskarpe litt selv, men jeg synes dette var helt greit. - Ja, jeg ville komponert bildet med den mørke delen av horisonten nærmere toppen av bildet. Mer forgrunn, mindre himmel. Rule of thirds. - Ledende linjer i forgrunnen kan gjøre mye for et bilde. Prøvde du litt forskjellige vinkler i forhold til stien som går gjennom åkeren? Regner med du prøvde høyere/lavere perspektiv, og eksperimenterte litt med plasseringen av stien. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Slik så det ut i Grimstad rundt halv to idag morges. En utrolig artig opplevelse å plutselig se nordlyset etter vi bare hadde snakka om det, hadde faktisk gitt opp håpet litt, men så! Jeg var utrolig stolt da jeg begynte å ta bilder av det og trodde jeg var den første. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 wow. Nordlys om sommeren må være kult å se. Lenke til kommentar
Fotofashion Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Med over 70 bilder i backlogg, så er det ikke så mye tid til egne prosjekter fortia Men her er uansett et bilde Endret 4. august 2010 av DeViSoR Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Tidlige augustinntrykk. Det første tatt med Canon 24-105, de andre med Canon 70-300. Alle med 5DII - EXIF i bildene. "Mr. Honda" "Lysveien" "Smilesteinen" "Sofie" "Trollenes time.." . Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Torvidle: er de tatt på hvaler? alle bildene ligner på steder her på hvaler:P Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Torvidle: er de tatt på hvaler? alle bildene ligner på steder her på hvaler:P Nei ikke Hvaler, de er tatt på Jæren. Tor Lenke til kommentar
Bjørnli Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 sykt, kunne banne på at de var tatt på hvaler:P tilogmed hesten var identisk med en rett borti her:P Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Slik så det ut i Grimstad rundt halv to idag morges. En utrolig artig opplevelse å plutselig se nordlyset etter vi bare hadde snakka om det, hadde faktisk gitt opp håpet litt, men så! Jeg var utrolig stolt da jeg begynte å ta bilder av det og trodde jeg var den første. Flott bilde. Hvor lang eksponering? Og halv to er for meg midt på natta, langti fra noen morgen... Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Pene nordlysbilder! Håper det skal bli mulighet for og ta noen selv i natten som kommer! Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Slik så det ut i Grimstad rundt halv to idag morges. En utrolig artig opplevelse å plutselig se nordlyset etter vi bare hadde snakka om det, hadde faktisk gitt opp håpet litt, men så! Jeg var utrolig stolt da jeg begynte å ta bilder av det og trodde jeg var den første. Flott bilde. Hvor lang eksponering? Og halv to er for meg midt på natta, langti fra noen morgen... Takk for det. F 5, 64,3 sek, iso 800 Tror det blir overskyet her i natt. Endret 4. august 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) 3 bilder fra Tall Ships Races i Kristiansand. Endret 6. august 2010 av Christian. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 DeViSoR : Fabelaktig! Kan du røpe lyssettinga di her? og kudos til dere som fikk til nordlysbilde! Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Ønsker noen tilbakemeldinger på dette bildet. - er fargene på himmelen for intense? Burde jeg tone ned litt, og evt. endre fargestikket litt mer mot gult? - er forgrunnen (åkeren) for lys? Kunne den like gjerne vært mørkere? - er forgrunnen for mye oppskarpet? - burde jeg klippe bort de kjedeligste (ytterste/øverste) delene av himmelen? - annet? Siden du ønsker noen tilbakemeldinger: Først: Hva føler du selv om bildet? Når jeg selv mekker klar/tar bildene mine så går jeg etter min egen feeling, og bryr meg ikke om hva andre måtte mene. Min klare mening er at jeg ønsker å utvikle meg på mine egne premisser, og ikke la andres preferanser overstyre min personlige unike kreativitets utvikling. Tenk som at: "Det finnes ingen mal - og jeg selv er den som skal være fornøyd, ikke alle andre." Jeg kan godt si noe om bildet ditt basert på dine spørsmål, MEN husk: Det er kun min mening og den er ikke heller noe svar på helheten, det du som skal føle at nå er det slik jeg vil ha det, ikke jeg. - er fargene på himmelen for intense? Burde jeg tone ned litt, og evt. endre fargestikket litt mer mot gult? --> Mer rødlig skjær og mørkere skyer - mer kontrast. - er forgrunnen (åkeren) for lys? Kunne den like gjerne vært mørkere? --> Mørkere grønn, og litt mer skyggevirkning og kontrast. - er forgrunnen for mye oppskarpet? --> Nei. - burde jeg klippe bort de kjedeligste (ytterste/øverste) delene av himmelen? --> Nei, absolutt ikke! Himmel er aldri kjedelig, men et evig maleri. Den blir enda bedre når du har mørknet skyene/økt kontrasten som nevnt tidligere. Personlig mener jeg man ikke skal være kjip på himmelandelen i et motiv, få høyde og dypdrag på motivet. - annet? --> Nei, spennende motiv hvor du har funnet rette balansen mellom tak og gulv. Tor Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hva syns dere? - for tett utsnitt. Burde ikke kuttet midt på øret. Helt uenig i dette. Utsnittet er bra, lyset er for hardt, men det kan funke til sitt bruk. Noe så sjeldent som et litt artig kattebilde. Enig - bra at folk tenker litt annerledes og ikke bare etter forholdsrammer alltid. Tor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå