Gå til innhold

Akambrukernes bilder - August 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du har noe kromatisk aberrasjoner på bildene,dem kvitter du deg fort med i et redigeringprogram.

 

Kan du si noe mer om hvor du ser dette? Jeg ser vel kanskje noe på plommebildet på de bakerste kvistene som er ute av fokus, men da bruker jeg finlupa. Synes ikke selv at det er så utpreget at det skjemmer bildene i særlig grad.

Lenke til kommentar

et fra gårsdagens bryllup :)

 

img_4625-edit.jpg

Hva bruker du for å maske ut? Fluid Mask 3? Ser jo ut som bakgrunnen er falsk. Godt jobbet med masken i så fall.

 

du kan se orginal bildet her: http://www.fotofashion.no/blogg/?p=554

Har ikke brukt noe fluid mask nei :) har ikke filteret engang :p

 

Trondster, passer fin den tunen ;)

 

Takker Tomsi :)

 

Oi, meget nice (går lei av å si det til deg - har du noen gang gjort det dårlig?harhar.gif). Vil se mer!

Lenke til kommentar

Du har noe kromatisk aberrasjoner på bildene,dem kvitter du deg fort med i et redigeringprogram.

 

Kan du si noe mer om hvor du ser dette? Jeg ser vel kanskje noe på plommebildet på de bakerste kvistene som er ute av fokus, men da bruker jeg finlupa. Synes ikke selv at det er så utpreget at det skjemmer bildene i særlig grad.

 

Det synes godt på plommetreet,den kvisten som er i fokus til venstre for senter.Akkurat den kvisten er CA veldig fremtredende,resten blir mer sånn pirking :)

 

post-151946-1283183870,4453_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kinsarvik, mi heimbygd. :yes:

 

Høyres ut som ein flott tur, må ta den sjølv ein gong. Kva hytter var du innom? Du er ganske lei halveges ned reinsbrekkene: siste eg gjekk der var klokka 6-7 om morgonen, og eg måtte rekka jobb. Brukte 3t frå Stavali og heim(byggefeltet), for så å jobba i 7t.

Var en knalltur! Sov mye i telt så var ikke innom så mange hytter, men ruta var omtrentlig Rjukan - Gvepseborg - Helberghytta - Kalhovd - Mårbu - Lågaros - Sandhaug - Hadlaskard - Stavali - Kinsarvik. Fin rute med mye variert natur, får på mange måter med alle elementer av vidda fra oppstigning fra østlandet via flat sentralvidde til fosser i vest. Kalhovd - Mårbu var eneste strekning jeg gjerne skulle vært foruten, stort sett myr og elver som måtte vades over hele dagen -- hjalp sikkert ikke at jeg gikk der på turens desidert verste dag værmessig.

 

Vakre bilder alle sammen!

Likte måten myrulla på en måte blandet seg med skyene.

Takk for det! Sto en god stund ute i myra for å få en vinkel som fungerte, gøy når det faktisk er de bildene en legger innsats i det blir noe ut av.

 

myrulla minner meg om mitt paradis på Smøla :D

Minner om paradis? Det må være et godt tegn. ;)

Lenke til kommentar

@TorVilde - liker "Frakt i siste lys". Får fin kveldsfølelse av det.

 

Jeg poster noen til fra lørdagens fototreff - Solbergtårnet er den nye severdigheten i Østfold.

 

Det 30m høye tårnet er bygd av betong og dekket av tre, rustne plater og glass.

post-126935-1283197665,8341_thumb.jpg

 

En vegg omkranser deler av området, og der er det skjært ut illustrasjoner som skal vise mnneskets historie i området fra ca. 8000 f.kr.

post-126935-1283197674,5868_thumb.jpg

 

Fra denne vinkelen så ser det ut som en luftegård til et fengsel ...

post-126935-1283197681,9573_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Det synes godt på plommetreet,den kvisten som er i fokus til venstre for senter.Akkurat den kvisten er CA veldig fremtredende,resten blir mer sånn pirking :)

 

 

Jeg synes kanskje at "veldig fremtrende" var å ta litt hardt i?

Men jeg ser det godt når jeg zoomer inn på originalen.

 

Men takk for tilbakemeldingen i alle fall, har ikke vært så plaget med dette fenomenet på 17-55 f/2.8 objektivet mitt, 17-85 f/4-5.6 er nok litt mer utsatt...

Endret av oldis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...