Gå til innhold

Akambrukernes bilder - August 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er høstlig nå - my regn om dagen også.

Men det er litt pent vær også ... Som her rett utenfor Gressvik.

EOS 30D + Sigma 50mm f/1.4 @ 1/2500s; f/5,6; ISO 200

Et lite tips til de som ikke er veldig sjøvant, gå til venstre for rød påle. Ikke grønn.

Vakkert og sommerlette farger der fortsatt....

Lenke til kommentar

Eksperimenterer litt med forskjellige farger i Lightroom :hmm:

 

Jeg synes dette var bra, jeg. Så kan vi alltids si at du mangler detaljer i ansiktet rundt øynene. Men jeg har flatcoat selv jeg, vet at det utrolig vanskelig å få alt "riktig" med svart hund (bare å se på profilbildet mitt, det :whistle: .

Bildet gir et bra inntrykk av en hund med futt i! Og så synes jeg jo at det er pent som bilde også. Kunne godt hatt dette i en kalender, f.eks.

Endret av oldis
Lenke til kommentar

Har hatt litt julekvelden her. Kjøpte nye EOS 7D og EFs 17-85 f/4-5.6 IS USM i helga :new_woot:

 

Mye bruksanvisning å lese, bare noen raske tatt mens jeg satt og bladde i boka...:

Plommetreet:

post-22925-1283108034,3249_thumb.jpg

 

Blomst i bed:

post-22925-1283108019,0022_thumb.jpg

 

Blomst i potte:

post-22925-1283108026,854_thumb.jpg

 

Dette ser virkelig lovende ut. Liker det veldig bra, selv før jeg har fått prøvd det noe særlig. 17-85 kommer nok til å gå på den gamle 350D'en. EFs 17-55 f/2.8 IS USM er nok hakket hvassere, og kommer nok til å stå på 7D'en. Men jeg likte den ekstra rekkevidden opp til 85mm...

Lenke til kommentar

 

 

Dette ser virkelig lovende ut. Liker det veldig bra, selv før jeg har fått prøvd det noe særlig. 17-85 kommer nok til å gå på den gamle 350D'en. EFs 17-55 f/2.8 IS USM er nok hakket hvassere, og kommer nok til å stå på 7D'en. Men jeg likte den ekstra rekkevidden opp til 85mm...

 

Du har noe kromatisk aberrasjoner på bildene,dem kvitter du deg fort med i et redigeringprogram.

 

Hvis du liker rekkevidden på 17-85 kan du vurdere Canon 15-85 IS,den er bortimot like skarp som 17-55 IS men er ikke like lyssterk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...