Gå til innhold

Akambrukernes bilder - August 2010

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt et forferdelig "haustale" (=høstlig) vær her på Jæren de siste dagene. I dag har det vært rimelig grått og trist, men kom seg til kvelds. Tok en tur til sjøen for å se om det var mulig å få til noe. Var nok ute litt i seneste laget, men deler i alle fall dette:

"Jærbuer trives best i widescreen":

post-22925-1282768367,1328_thumb.jpg

Her tonet jeg med vilje ned forgrunnen i photoshop, og prøvde å friske opp himmelen litt. Kanskje for mye?

Fotograferte litt høyt og lavt, og kravla og krøyp, men tilskuerne glodde i alle fall ikke åpenlyst. Laksefiskere har sin egen basill å stri med så de sier ikke noe, og kvigene... Ja de sier ikke noe de heller...

Apropos laksefiske...

"Hit men ikke lenger":

post-22925-1282768373,7638_thumb.jpg

Edit: på det første burde jeg nok hatt trangere blender for større dybdeskarphet...

Endret av oldis
Lenke til kommentar

Øltørst ?

post-126935-1282769408,2313_thumb.jpg..

Det skal jeg love deg, San Miguel er et nydelig øl. Men hva om du hadde kommet deg litt lengre ned, slik at du kunne ha utnyttet baklyset fra vinduet på en mer direkte måte? Men dette er jo selvfølgelig en smaksak, akkurat som at du optimalt skulle ha byttet ut San Miguel med no belgisk. ;)

Lenke til kommentar

Har hatt et forferdelig "haustale" (=høstlig) vær her på Jæren de siste dagene. I dag har det vært rimelig grått og trist, men kom seg til kvelds. Tok en tur til sjøen for å se om det var mulig å få til noe. Var nok ute litt i seneste laget, men deler i alle fall dette:

"Jærbuer trives best i widescreen":

post-22925-1282768367,1328_thumb.jpg

Her tonet jeg med vilje ned forgrunnen i photoshop, og prøvde å friske opp himmelen litt. Kanskje for mye?

Fotograferte litt høyt og lavt, og kravla og krøyp, men tilskuerne glodde i alle fall ikke åpenlyst. Laksefiskere har sin egen basill å stri med så de sier ikke noe, og kvigene... Ja de sier ikke noe de heller...

Apropos laksefiske...

"Hit men ikke lenger":

post-22925-1282768373,7638_thumb.jpg

Edit: på det første burde jeg nok hatt trangere blender for større dybdeskarphet...

En Jærbu til! Da er vi 2 her. Jeg synes de 2 bildene var vakre slik de er her, og er typiske for Jærens farger og den berømte Jærhimmelen og det unike lyset vi har her på Norges Perle. Inntrykkene de gir er akkurat der de burde for min del og inntrykkene er vel det viktigste - og ikke den pirkete lupeglaningen? Synes du skal være meget fornøyd med de to maleriske Jærinntrykkene.

(Er det ei av Varhaugselvene, eller lenger sør? Jepp, vi laksefiskere er noen merkelig individer av og til - synes ikke-laksefiskere, hehe)

Tor

Lenke til kommentar

Dagens bilde

Av og til så tar også jeg bilder av folk. I mangel av pene unge damer i nærheten, så fant jeg heller en som har slitt seg gjennom 60 vintre og vel så det.

Værbitte leveansikter er alltid interessante, og inntrykket du fanget her likte jeg (ad manglende pene unge damer: Hva er det med jenter og synet av et kamera? Hender rett som det er at noen eksemplarer spør om jeg er fotograf, eller om jeg kan ta bilde av de. Men det skjer aldri med hannkjønn).

Tor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...