# offline Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Bra, iKenneth. Ang. utdanning kan du jo sjå på Joey Lawrence. Sånn er det når man får kunst inn med morsmelka Jeg tenker på journalist/repotasjefotografer uten utdannelse. Edit: Får presse inn noen bilder til så er kvota mi for denne uka nådd Motblikk Rommet med det rare i .... Bak kamera Endret 22. august 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
arela Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Da har jeg sett gjennom hele tråden og sitter med masse inntrykk: Veldig mye bra Veldig lite opplysninger om utstyr Av bilder er det særlig danserinna som festet seg i hugen. Da får jeg begynne bakerst med helgens fangst, da masse råfiler ligger på vent. De to første er fra Makro-Planar 100 Rosa (på ball?) Brakkvann Så to 50mm Teine Storseibrua i mørket (m/ fx) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Veldig lite opplysninger om utstyr Det gjør vel ingenting. Det fungerer kanskje best slik, så kan heller folk spørre når du lurer på noe. Får vel legge ut litt fra dagens fangst (fra botanisk hage): Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 GF1 og 20mm er brukt... Det var en flott samling med bilder med GF1, imponerende... Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Da har jeg sett gjennom hele tråden og sitter med masse inntrykk: ... Veldig lite opplysninger om utstyr EN og TO ... Jeg bruker å skrive hva det er tatt med og exif er som regel i bildene mine. GF1 og 20mm er brukt... Det var en flott samling med bilder med GF1, imponerende... Takk Jeg regner med mange her inne synes de er over redigerte. Jeg liker de, det er det som teller Endret 22. august 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Jeg regner med mange her inne synes de er over redigerte. Jeg liker de, det er det som teller Tar du bildene i RAW med GF1? Ettersom du får gjort en del i etterkant? Jeg savner det med mitt kamera, å ta i RAW altså, for den RAW-converteren er ikke god. Er vant med Canon sin utmerkede DPP. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Skyter i RAW, konverterer til DNG og bruker Lightroom 3. Lagde en pre-set til et av bildene og endte opp med å bruke samme pre-set'en på nesten alle bildene. Endret 22. august 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Bruker Lightroom 3. Lagde en pre-set til et av bildene og endte opp med å bruke samme pre-set'en på nesten alle bildene. Ja, altså du fotograferer i RAW? Lenke til kommentar
arela Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Fra retningslinjer for tråde: - Legg gjerne ved EXIF-informasjon, slik at andre brukere slipper å sjekke ut dette selv. Jeg har bladd igjennom 21 sider i kveld og ville vel brukt ei hel side om jeg skulle ha spurt alle jeg så etter exif data på uten å finne noe. iKenneth du er blandt unntakene. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Fra retningslinjer for tråde: - Legg gjerne ved EXIF-informasjon, slik at andre brukere slipper å sjekke ut dette selv. Det står gjerne, ikke skal. Personlig synes jeg EXIF-info "ødelegger" bilder, spesielt når det står under bilder. Når du er på et museum og ser kunst, det står ikke hvilken pensel som er brukt, det er noe man heller kan undre over. Endret 22. august 2010 av Natrich Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Dette er dog ikke et kunstmuseum, men stortsett et utstyr/teknikkforum - med unntak av denne tråden, utfodringstrådene og bildekritikken. Er naturlig å poste litt EXEIF her synes jeg. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Skal ikke si meg uenig med deg, Natrich. Regelen er vel en overlevning fra bildekritikken. Jeg sitter med følelsen at det er få som etterlyser den informasjonen, så jeg er usikker på om det er noe vi trenger. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Jeg har da lært litt med og kunne sammenlingne bilder opp mot exif,kan også hjelpe en nybegynner til og forstå bildeuttrykkene bedre. Nå bruker jeg "exif viewer" så klarer meg fint på de fleste bildene,men de som ikke legger med exif burde om ikke annet legge infoen i en spoiler. Endret 22. august 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Bjoern- Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Hjalp en kollega med litt promobilder i Stavanger i helgen.. Her er ett fra fredagskvelden: Og lørdagen: Synd det ikke er lyd innebygd i JPEG-formatet Lenke til kommentar
*F* Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) gir deg litt BK: Bilde 1: ikke så veldig bra, for uklart og kjedelig vinkel Bilde 2: Det her ble ikke så galt, veldig bra vinkel, grei kvalitet osv. Bare et problem, ser ut som publikum syns musikke er kjip Endret 22. august 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Gir deg litt BKK: 1. Dette er ikke BK. 2. "Søppel" kvalifiserer ikke som BK. 1 Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Siden når blir det å kalle andres bilder søppel regnet som konstruktiv kritikk? Ikke vær en dust. 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 Tok en fototur i dag. Men hadde motivtørke, langeksponeringer av rennende vann er egentlig ganske kjedelig i lengden. Også så jeg ingen dyr, ingen laks og bare måker av fuglene. Egentlig så jeg to havørn og en fjellvåk, men de var langt unna så det gjelder ikke. Men med alt styret som har vært rundt kraftlinjer i nyhetene den siste tiden kan man jo ikke unngå å legge merke til dem. Så jeg tok noen bilder med kraftlinjer da. Alt er tatt med 70-200+2ggrExt. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 22. august 2010 Del Skrevet 22. august 2010 (endret) Blir for mye å poste alle sammen her, så jeg gir bare en link til settet mitt på Flickr med alle bildene fra konsertene med Åge Aleksandersen og Sambandet, Robyn og DumDum Boys. 30 bilder tilsammen, mens jeg bare har postet 9 av dem her. 10 med denne: pybalto: Synes aldri kraftlinjer blir fine på bilder jeg... Verste eksempelet jeg har sett så langt, er Karmøy. Så spesielt landskap der og sånn, men med strømlinjer OVERALT. Ble skikkelig skuffet da jeg var på øya nylig. Endret 22. august 2010 av Ratleto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå