Gå til innhold

Akambrukernes bilder - August 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akerø Drammen...

Den skuta vekker minner. Gikk mellom Fredrikstad og Tønsberg når jeg var guttunge.

 

 

Ja, det var i forrige årtusen ...

 

 

Tønsberg-Fr.stad-Strømstad ?

 

 

Har en artig historie angående M/S Akerø,sjøfartsdirektoratet "Oslo" hyret inn båten til en firmatur.Den båten la aldri fra kaien,de fant så mange feil før turen startet at skuta fikk seilingsforbud.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Da er jeg også hjemme fra en 3 uker lang ferie. Kommer en del bilder her etterhvert.

 

Månen over Vättern (Sveriges nest største innsjø). Tatt ved Hjo.

4895249699_ef39206136_z_d.jpg

 

En steinbro fra 1800-tallet med gress (!) oppå. Vanskelig å få til en vinkel der man får frem alle detaljene, så det ble 3 bilder.

 

4898536679_c6a58f568a_z_d.jpg

4899128344_be70eed340_z_d.jpg

4899128044_5e0eea44f7_z_d.jpg

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har slengt ut noe her nå. Her er ett par fra i helga.

 

I helga hadde vi stisykkeltreff i Trondheim - stisyklister fra hele landet kom for å nyte smale stier med store og små utfordringer i godt selskap. Her er det Einar fra Rogaland som lister seg ned over noen sleipe røtter på Solemsvåttan ("taket" på Væretunellen i Malvik)

968631814_5nFuS-450x450.jpg

 

Godt overblikk ved toppen av Vassfjellet

971913237_Uw7vj-450x450.jpg

 

Johannes hadde kommet hele veien fra Tyskland for å sprute gjennom denne bekken i Vassfjellia

971913873_GrMhQ-450x450.jpg

 

Ola må bruke en fin blanding av fart og teknikk for å komme opp her

971914143_9Pwxe-450x450.jpg

 

Frode kom ikke like langt, og skandalen var ett faktum da han ikke klarte å få sykkelskoen løs fra pedalen.

971914437_fJ9FU-450x450.jpg

 

flere bilder her

Endret av ventle
Lenke til kommentar

Mange flotte naturbilder her for tiden - jeg får slenge inn min skjerv av fjell, skodde og blåner fra en tur på fredag den trettende (og joda, jeg var virkelig trett etterpå wink.gif).

 

Øya Leka, på grensen mellom Nord-Trøndelag og Nordland, nesten skjult bak skodda (bare de høyste toppene bryter opp gjennom vanndampen), mens livslinjen - ferja - legger til i Gutvik:

post-73994-1281998536,1725_thumb.jpg

 

Bindal, med det karakteristiske Heilhornet, sett fra toppen av Tyskenghatten (nåja, mesteparten av bildet er vel faktisk denne fjelltoppen) - også her med noen lave skyer, på grensen til bikke over til tåkebanker:

post-73994-1281998333,3824_thumb.jpg

(Avsporing: Tror det er Nord-Horsfjord som skimtes mellom vardene, der er i så fall fiskeriminesterens hjamsted.)

 

Når man har trasket i 3-4 timer i sola, er det å komme fram til Svartvatnet usedvanlig leskende og kjølende:

post-73994-1281998428,7273_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vi var ute på terrassen og jeg hadde ikke skjøteledning så jeg hadde ganske liten plass å flytte lysene på siden jeg også skulle ha plass til å få henne i VF med 85ern.

 

Jeg kan ikke portraiture så godt. Nettopp skaffet meg det og har brukt det litt for lite, og jeg gadd ikke bruke tid med å lage flere lag og masker.

 

/komme med masse unnskyldninger men gidd ikke skrive opp) :p

 

EDIT ADD: Bare så det er sagt, så er jeg også meget enig med at jeg fikk dødt lys. Sa til madammen at jeg ikke var litt fornøyd med noen av bildene (eller jo, 1 hodeportrett jeg ikke har redigert enda), for ikke å nevne astrobildene.harhar.gif

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...