chri-ot Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hei. Jeg og en annen startet en blogg i går. På bloggen skriver vi nyheter. Kan vi bruke bilder fra f.eks VG, gizmododo osv hvis vi lenker til stedet vi fant det? fant ikke noe om dette etter et google søk. Håper dette var riktig kategori, var litt usikker. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hvis du spør de først kan du det. Det er ikke lov å ta andres bilder uten å få lov. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Hvis du spør de først kan du det. Det er ikke lov å ta andres bilder uten å få lov. Så samme regle gjelder for store sider også? Hvis vi sender en mail til VG og hører om det er greit at vi bruker bildenene deres i artikkelene våre (så fremt vi linker tilbake til vg. Tror du de ville akseptert det? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Reglene gjelder for alle sider. Jeg vet ikke om de ville akseptert det, men du kan jo bare spørre? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Har nå sendt, venter på svar 1 spm til, hvis et selskap slik som Google, samsung,sony,LG,HTC,Ford,citroen el slipper en pressemelding med bilder. Kan jeg da bruke de bildene i en artikkel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå