christinahk Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Nå har det i flere dager vært umulig for meg å komme inn på sider som finn.no, yr.no, postbanken (veldig upraktisk da jeg har regninger å betale..) Andre sider som denne, facebook, osvosv går helt som før. Kan ikke huske å ha endret noen innstillinger...? :/ Noen som har opplevd noe lignende eller vet hvordan man fikser det? Samme problem i chrome, firefox og IE Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Sjekk om Hosts fila under C:\WINDOWS\system32\drivers\etc har noen entries på de sitene du prøver å åpne. Hvis det er det så kan du slette dem. Ikke sikkert at det er dette men verdt et forsøk. Ja, du kan godt skru av modem og router i 30 sekunder og skru dem på igjen også da det kan være relatert til noe tabellgreier der. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Du kan bruke denne filen til å fikse HOSTS automatisk. Det er en fil fra Microsoft som nullstiller filen på din PC. Lenke til kommentar
christinahk Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Fungerer fortsatt ikke Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Restartet etter hosts-fix'en? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Prøv kommandoen ipconfig /flushdns Hjelper ikke det, så kan det være din nettleverandør som har problemer. I såfall kan du sette DNS manuelt til 195.159.0.100 for å fikse det. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Du kan også prøve og disable IPv6 protokollen hvis den er enablet på nettverksportene dine. Lenke til kommentar
christinahk Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Hvordan endrer jeg DNS? Jeg er noob, snakk norsk Endret 1. august 2010 av christinahk Lenke til kommentar
christinahk Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Sånn, nå har jeg fått til begge deler, men det er ingen forskjell Gir snart opp alt som heter pc... Dette er min brors pc, som jeg bruker fordi internetten på min egen har sviktet totalt Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Får du åpnet denne da? http://193.71.229.67 Går ikke det, så er det kanskje JAVA som svikter hos deg? Lenke til kommentar
christinahk Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Åpner den i ny fane og ser at det er postbanken, men det skjer ingenting. Pcen har mast om installasjon av noe java-greier i det siste, så det er fullt mulig! Lenke til kommentar
christinahk Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Får feilmelding når jeg prøver å installere update: "Failed to download required installation files" Prøver å laste ned fila på nytt fra hjemmesiden. Endret 1. august 2010 av christinahk Lenke til kommentar
christinahk Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Java installert, men ingen forskjell Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Sjekk med denne http://www.java.com/en/download/installed.jsp Lenke til kommentar
christinahk Skrevet 1. august 2010 Forfatter Del Skrevet 1. august 2010 Congratulations! You have the recommended Java installed (Version 6 Update 21). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 (endret) Ja, da begynner det å bli mystisk. Sjekk PC for virus/adware: http://www.esetnorwa.../onlineskanner/ Restart gjerne PC i sikkermodus med nettverk (Trykk F8 før Windows starter) og sjekk den med linken over. Endret 1. august 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
christinahk Skrevet 13. august 2010 Forfatter Del Skrevet 13. august 2010 Ville bare si at plutselig en dag så funket det. Så det forblir et lite mysterium Nå har jeg forsåvidt fått fiksa ny Windows til min egen, så nå lever Christina i full harmoni med PC-rasen igjen! Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Ville bare si at plutselig en dag så funket det. Så det forblir et lite mysterium Nå har jeg forsåvidt fått fiksa ny Windows til min egen, så nå lever Christina i full harmoni med PC-rasen igjen! Du bør restarte ruteren innimellom også (knapp bak som du holder inne i 4-8 sek) Kan hende den har hengt seg opp også hvis det blir problemer Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Du bør restarte ruteren innimellom også (knapp bak som du holder inne i 4-8 sek) Kan hende den har hengt seg opp også hvis det blir problemer Du må skille mellom å restarte og å resette. Restart av router foretas ved å slå den av og på. Da vil innstillinger bli beholdt. Resetter man routeren ved å trykke inn reset i ca 10 sek, så blir alt satt til fabrikkinnstillinger og man må sette opp f.eks trådløsnett på nytt. Endret 22. oktober 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå