Kaarerekanraadi Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Er grensen snart nådd? Altså, om man hadde villet kunne man reist til Afrika og satt sammen 10 tippeligaer med høyere nivå enn i Norge. Ja, kanskje bare fra Nigeria alene... Dette har gått for langt. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hva med svensker og islendinger, som det er mest av i Tippeligaen? En debatt om bruken av utlendinger i Tippeligaen, og da tenker jeg på utlendinger enten de er fra Sverige eller Ghana kan selvsagt være interessant, men det er tydeligvis ikke det trådstarter er opptatt av. Hvorfor er det verre at et lag bruker en afrikaner i stedet for en svenske? 5 Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Her var det litt rasisme ute og gikk ja! 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Rasisme er heller ikek tollerert på forumet. I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet. dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hva med norske "negre" da, kaare? Feil det også? 1 Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Hva med norske "negre" da, kaare? Feil det også? Det blir jo noe annet. Jeg snakker om storimport fra Afrika. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Antall afrikanere i Tippeligaen: 33 Nigeria: 10 Haugesund: Ugonna Anyoyra Hønefoss: Paul Obiefule Lillestrøm: Nosa, Anthony Ujah og Edwin Eziyodawe Molde: Daniel Chima Odd Grenland: Chukwuma Akabueze Start: Olufemi Oladaop og Solomon Owello Strømsgodset: Akeem Latifu Senegal: 9 Hønefoss: Madiou Konate Kongsvinger: Mame Niang Molde: Makhtar Thioune, Pape Pate Diouf og Baye Djiby Fall Sandefjord: Victor Demba Bindia og Malick Mane Tromsø: Caliou Ciss og Kara Elfenbenskysten: 5 Haugesund: Djedje Victorien Hønefoss: Davy Claude Angan Lillestrøm: Alhassane Dosso Sandefjord: Vamoti Diomande Rosenborg: Abdou Razack Traoere Gambia: 3 Brann: Tijan Jaiteh Hønefoss: Abdou Darboe Sandefjord: Ebrima Sohna Tunisia: 2 Lillestrøm: Karim Essediri og Khaled Moelhi Sierra Leone: 2 Hønefoss: umaru Bangura Strømsgodset: Alfred Sankoh Tanzania: 1 Kongsvinger: Henry Joseph Shindika Ghana: 1 Rosenborg: Anthony Annan Antall nordiske i Tippeligaen: 49 Sverige: 26 Haugesund: John Pelu Kongsvinger: Conny Månsson, Edier Frejd, Bobbie Friberg da Cruz og Tony Gustavsson*(Trener) Molde: Marcus Andreasson, Emil Johansson, Mattias Mostrøm, Bjørn Runstrøm og Kjell Jonevret*(Trener) Rosenborg: Daniel Ørlund, Mikael Lustig, Mikael Dorsin, Rade Prica Sandefjord: Panajotis Dimitriadis Stabæk: Pontus Farnerud, Johan Andersson, Daniel Nannskog og Jan Jønsson*(Trener) Strømsgodset: Joel Riddez Tromsø: Marcus Sahlman, Fredrik Bjørck og George Mourad Viking: Patrik Ingelsten Aalesund: Daniel Arnefjord og Johan Arneng Danmark: 9 Brann: David Nielsen Haugesund: Allan Olesen, Martin Christensen og Jacob Sørensen Hønefoss: Christian Traore Rosenborg: Kris Stadsgaard Sandefjord: Martin Jensen og Rune Hansen Aalesund: Anders Lindegaard Finland: 3 Haugesund: Juska Savolainen Tromsø: Miika Koppinen Aalesund: Ville Jalasto Island: 11 Brann: Gylfi Einarsson og Birkir Mar Sævarsson Hønefoss: Kristjan Ørn Sigurdsson Lillestrøm: Stefan Logi Magnusson og Bjørn Bergmann Sigurdasson Odd Grenland: Arni Gautur Arason Stabæk: Bjarni Olafur Eiriksson, Palmi Rafn Palmason og Veigar Pall Gunnarsson Viking: Indridi Sigurdsson, Stefan Gislason og Birkir Bjarnason Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Tippeligaen_2010 NB! Endringer kan oppstå som en følge av at overgangsvinduet akkurat har åpnet. I følge hva jeg har funnet frem til, så er det flere nordiske i Tippeligaen, og jeg lurer på om trådstarter mener at det har gått alt for langt? På tide å sende tilbake svenskene, danskene, finnene og islendingene hjem? Lenke til kommentar
xarcee Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Diskriminering er ikke bra, du. Slike folk er det faktisk ingen som liker. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Må si trådstarter ble satt litt på plass av posten til -Gudfaren- ja. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Må si trådstarter ble satt litt på plass av posten til -Gudfaren- ja. Nei, det synes jeg ikke.... Men det var en bra post som setter fokus på hvor mange afrikanere det er. At det er flere nordiske er ikke så rart. 33 afrikanere er jammen mange. Nesten 3 på hvert lag. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Vinnerlaget er laget med mest penger. skjønner ikke at dere gidder følge med på denne sporten engang.. 1 Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Så lenge lagene i Norge holder seg til retningslinjene og reglene som er satt så ser jeg absolutt ingen problemer her... Vi er et internasjonalt land og da syns jeg alle skal få sjangsen uansett opphav. Det som forundrer meg mest er antallet islendinger i tippeligaen... er jo nesten flere av de enn nordlendinger som spiller i TL (ikke vondt ment, bare spessielt) For min del så kan denne tråden stenges, diskusjonen er urelevant og har ingenting med fotball å gjøre. Lenke til kommentar
leggisar Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Så lenge lagene i Norge holder seg til retningslinjene og reglene som er satt så ser jeg absolutt ingen problemer her... Vi er et internasjonalt land og da syns jeg alle skal få sjangsen uansett opphav. Det som forundrer meg mest er antallet islendinger i tippeligaen... er jo nesten flere av de enn nordlendinger som spiller i TL (ikke vondt ment, bare spessielt) For min del så kan denne tråden stenges, diskusjonen er urelevant og har ingenting med fotball å gjøre. delvis enig angående relevans. Negrene er med på å høyne nivået i norsk fotball. Så lenge det blir gjort er det greit. Det bør ikke sitte for mange utlendinger på benken, vertfall ikke på bekostning av unge spillerer. Men endel er desverre blitt sånn som polakkene var/er billig arbeidskraft... Jeg ser også på den listen av nordiske spillere at endel av dem er ikkeetnisk skandinavere. men hva hadde eliteserien vært uten Alanzinho, Gustavino, Annan, Bolanos etc etc Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Serien hadde greid seg greit uten Gustavinho. Fyren er jo ubrukelig. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Navnet norsk fotball bør vel nesten byttes ut? Afrikansk fotball? Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Fett. Skal de fleste landene i verden bytte til det da? Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Så hvis vært lag har 3 afrikanske av 15-22 spillere er det et afrikansk lag? Det at du ser bare på afrikanerne foran andre nordisk sier litt om at dette ikke handler om fotball men ditt syn på noe annet Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg ser også på den listen av nordiske spillere at endel av dem er ikkeetnisk skandinavere. Er en del norske som ikke er etniske nordmenn heller. 34 stykker foreløpig, og du kan regne med i de senere årene at stadig flere personer med et annet utenlandsk opphav vil prege både Tippeligaen og sist men ikke minst, landslaget. Er bare å se på de yngre landslagene i dette landet. Stadig flere og flere av disse lagene innehar nettopp spillere med et utenlandsk opphav. Brann Hassan El Fakiri - Norge/Marokko Yaw Ihle Amankwah - Norge/Ghana Hønefoss Christopher Leonidas «Leo» Olsen - Norge/Colombia Kamal Saaliti - Norge/Marokko Kenneth Di Vita Jensen - Norge/USA Kongsvinger Lars Christian Krogh Gerson - Norge/Luxembourg Adem Güven - Norge/Tyrkia Olav Tuelo Johannesen - Norge/Botswana Lillestrøm Lunan Ruben Gabrielsen - Norge/? Tom Sadeh - Norge/Israel Mathis Bolly - Norge/Elfenbenskysten Odd Grenland Elba Rashani - Norge/Kosovo Rosenborg Vadim Demidov - Norge/Russland Mushaga Bakenga - Norge/Kongo Stabæk Mikkel Diskerud - Norge/USA Start Avni Pepa - Norge/Albania Strømsgodset Adam Larsen Kwarasey - Norge/Ghana Lars-Christopher Vilsvik - Norge/Tyskland Ola Kamara - Norge/Sierra Leone Muhamed Keita - Norge/? Petar Rnkovic - Norge/Montenegro Tromsø Mohammed Ahamed - Norge/Somalia Viking Tomasz Sokolowski - Norge/Polen Valon Berisha - Norge/Albania Vålerenga Andreas Nordvik - Norge/Brasil Amin Nouri - Norge/Marokko Freddy dos Santos - Norge/Kapp Verde Mohammed Fellah - Norge/Marokko Dawda Leigh - Norge/Gambia Adnan Haidar - Norge/? Harmeet Singh - Norge/India Kristian Brix - Norge/Gambia Mostafa Abdellaoue - Norge/Marokko Mohammed Abdellaoue - Norge/Marokko Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Skulle Odd Iversen fått spilt noe i dagens fotball måtte han ha byttet navn til Iversson eller Oddonga Iversonga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå