Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Regler for kopierte biler, replica

NextoN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

selvfølgelig kan du kjøpe hva du vil, men om du får lov å registrere den for bruk på norsk vei det er jo en annan sak.

kanskje vis den har det som trengs av TÜV og CE godkjenninger.

tror nok hovedproblemet ditt blir muligheten for å bli saksøkt av Ferrari. :p

men tenker du på å kjøpe en ferdig bygd bil eller kjøpe såkalt kitcar å bygge selv?

Lenke til kommentar

I teorien så kan du nok få det, men jeg vil tro du er avhengig av å få bilen registrert som et slags unntak(som jeg bare har hørt om men ikke vet hva går ut på)fra vanlige regler, eller du må ha de nødvendige papirer for å få den registrert på vanlig grunnlag

Lenke til kommentar

Tror neppe Ferarri vil føle seg presset grunnet dette, så bare bygg i vei du :)

Det største problemet blir nok å få den godkjent på norske veier. Bilen er din, og den kan du gjøre akkurat hva du vil med. Men det skal nok noe til å få den godkjent for norske veier som sagt...

Lenke til kommentar

Hva er vitsen? Hvis du ikke har råd til Ferrari, hvorfor late som du har det da?

Dessuten vil du bli latterliggjort av alle, bortsett fra pubertale småjenter som ikke ser forskjell, men er vel kanskje de du prøver å imponere?

Endret av Hansy
Lenke til kommentar

Hei

Lurer på om det er mulig å kjøpe ombygde biler, eksempel en toyota MR2 ombygd til en ferrari F355. Eller rister biltilsynet på hodet?

Hva er vitsen? Hvis du ikke har råd til Ferrari, hvorfor late som du har det da?

Dessuten vil du bli latterliggjort av alle, bortsett fra pubertale småjenter som ikke ser forskjell, men er vel kanskje de du prøver å imponere?

Jeg spør fordi vi hadde en diskusjon på jobb om det var i strid med lovverket å impotere slike modifiserte biler. Personlig kommer jeg aldri til å kjøpe noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...