MrVilla Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hei der. Jeg har to maskiner i nettverk via en switch. Alt går som en drøm bortsett fra en liten ting. Jeg har satt begge maskinene på fulle rettigheter når det gjelder deling, men uansett hva jeg gjør så får jeg ikke tilgang til katalogen "Program Files" på den ene maskinen fra den andre!? Er det noen spesielle rettigheter som man må sette opp her eller? All hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
Domino Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hei der. Jeg har to maskiner i nettverk via en switch. Alt går som en drøm bortsett fra en liten ting. Jeg har satt begge maskinene på fulle rettigheter når det gjelder deling, men uansett hva jeg gjør så får jeg ikke tilgang til katalogen "Program Files" på den ene maskinen fra den andre!? Er det noen spesielle rettigheter som man må sette opp her eller? All hjelp mottas med takk! Regner med du har NTFS filsystem på maskinen du ikke får tilgang til. Program Files har da fått spesielle fil-rettigheter som ikke gir everyone tilgang. Høyreklikk på katalogen, velg properties, og trykk på security istedenfor sharing.. legg til brukeren på den andre maskinen eller everyone om du ikke tror dette vil være et problem. Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Du kan vel også bruke programmet tsclient. her har du en link til programmet. Meget bra program. http://d321.k12.id.us/support/Docs/Microsoft/tsclient/ Lenke til kommentar
Domino Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Du kan vel også bruke programmet tsclient. her har du en link til programmet. Meget bra program. http://d321.k12.id.us/support/Docs/Microsoft/tsclient/ Ehh.. hva i all verden har dette problemet med terminal services å gjøre? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Du kan vel også bruke programmet tsclient. her har du en link til programmet. Meget bra program. http://d321.k12.id.us/support/Docs/Microsoft/tsclient/ Ehh.. hva i all verden har dette problemet med terminal services å gjøre? Det lurte faktisk jeg også på Uansett. Når jeg velger "sharing and security" på programfiles katalogen så kan jeg ikke velge noe. Alt er grået ut Flere forslag? Jeg kjører WinXP Home på begge med NTFS Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Uansett. Når jeg velger "sharing and security" på programfiles katalogen så kan jeg ikke velge noe. Alt er grået ut Du kan vel ikke dele program files son fordi den brukes av os-et. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Uansett. Når jeg velger "sharing and security" på programfiles katalogen så kan jeg ikke velge noe. Alt er grået ut Du kan vel ikke dele program files son fordi den brukes av os-et. :oops: :oops: Tror jeg trekker meg tilbake under dyna og gremmes!! Det står akkurat dette under alternativene i "sharing and security"!! Synes det er litt dumt da, men men. Takk for svaret! Lenke til kommentar
Domino Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Uansett. Når jeg velger "sharing and security" på programfiles katalogen så kan jeg ikke velge noe. Alt er grået ut Du kan vel ikke dele program files son fordi den brukes av os-et. :oops: :oops: Tror jeg trekker meg tilbake under dyna og gremmes!! Det står akkurat dette under alternativene i "sharing and security"!! Synes det er litt dumt da, men men. Takk for svaret! Da er dette noe spesiellt for XP.. (damn jeg hater virkelig XP.. som å la sykkel-computeren styre bremsene på sykkelen) Uansett, du har spesifisert en bruker som er administrator.. Logger du inn med samme bruker/pass på begge maskinene burde du ikke få noe problem... Offcourse, også her kan de ha messet opp XP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå