Gjest guest_prat Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg har god kontakt med mine to ekser. Den ene var jeg sammen med i 4 år og den andre 1,5 år. De gangene jeg har datet en "potensiell kandidat", legger jeg fram "kortene" tidlig om at disse to personene er ekser og gode venner. Tillit er viktig, og viktig å ikke å misbruke det! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 JEg stoler jo på henne. Nok til å holde deg unna snoking på mobilen hennes? Dette er en bagatell, og du er sjalu, ellers ville ikke dette vært et issue i utgangspunktet. Din sjalusi er mer destruktiv for forholdet enn at hun kommuniserer med en eks/hva han nå er. Bare fordi de har hatt sex tidligere skal de ikke få lov til å kommunisere med hverandre uten at det vekker mistillit? "<3" eller ":*" betyr ikke "la oss ha samleie enda du/jeg er i et forpliktende forhold". Lenke til kommentar
Performance27 Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hvordan oppfører hun seg når du tar opp temaet? Virker nesten som om du blir utelatt på en måte. Hadde det vært meg, hadde jeg snakket med henne om det og hørt hva som foregår Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 (endret) jeg personlig kan ikke skjønne at man faktisk går med på at kjæresten holder kontakt med en gammel sexpartner. 1.det må da gi deg bilder i hodet? Hadde aldri klart å tenke på at en evt kjæreste hadde holdt på med en hun har så sterk kontakt med? 2.vedkommende er da historie hva gjelder intimitet? 3.disse var mer enn venner, hva skal hun ha så god kontakt med han etter hvis det er over? Ikke gå rundt og lat som om de ikke har vært mer enn venner. for det har de så absolutt vært. Du må ta dette inn i beregningen, for ditt syn på han kan ikke være at han er en vanlig venn! 4.Hvordan går det an??? en gammel sexpartner... Jeg er sikker på at du har dine problemer med det, og hun må da ha problemer med det? fortell hun hvordan du føler og si at hun bør kutte all kontakt. har hun følelser for deg så bør ikke det bli ett problem. si at du har problemer med denne kontakten og at du blir usikker! 5.Han har vært inne i damen din. Du har jammen en sterk psyke hvis du aksepterer at hun har kontakt med vedkommende. evt at du ikke har respekt for deg selv. 6.Lek en assosiasjonslek. Ordene du skal bruke er sex, knullekompis og tillit. 7.etter at du har lest disse punktene, er du helt 100% sikker på at du vil ha han i livet til kjæresten din? Endret 8. august 2010 av Step_up 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Jeg tror ikke kontakt med en venn som dama di sender smilies til er noe å uro seg over. Er da ikke uvanlig at jenter sender <3 til sine venner osv.Eller? Haha, for noen svar i denne tråden. Helt utrolig.Jeg har flere venninner som har type som sender meg <3 og :* tegn i meldinger og på msn. Trenger det å bety at de har lyst på meg? Nei. En av mine nærmeste venners kjæreste, pleier alltid å gi meg et kyss på kinnet når hun ser meg, burde han gjøre det slutt? Nei.Slutt og overanalyser så utrolig. Folk har forskjellig budskap når de kommuniserer med venner, det som virker rart for deg kan virke helt naturlig for henne. DMN, jeg er mer sjokkert over disse svarene. folkens, dere ser forskjellen på en gammel sexpartner og venn sant? først og fremst har de vært mer enn venner. ergo så er det stor forskjell på å gjøre en ting med en venn og en annen ting med en gammel sexpartner...det er ganske mye man må tenke over, for å akseptere at hun er venn med en gammel sexpartner er i beste fall problematisk. Spørsmålet er:Stoler du 100% på din partner, er hun en ærlig person og er følelsene gjensidige ovenfor hverandre? er svaret ja på disse spørsmålene, så bør hun ikke ha noe problem med å kutte kontakten. hvis svaret ikke er ja på alt, så bør dere sitte ned og snakke sammen. blir dere ikke enige så gå til rådgivning, eller lignende. der vil du få svaret på alle disse spørsmålene og du kan gjøre grep lettere... 1 Lenke til kommentar
Gjest gjest88 Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Er i lignende situasjon som TS. Dama mi har kontakt med en gutt som har vært forelsket i henne i 5-6 år. Hun sier at de aldri har vært kjærester. Dog i datingfasen i forholdet viste hun meg faktisk noen bilder fra en nyttårsfest som bare de to hadde hatt. Da var det erotiske poseringsbilder og bilder med fokus på rumpe, lår og pupper. Ikke noe nakenbildet selvfølgelig. Og ettersom dette var tidlig i forholdet tenkte jeg ikke videre på det. Nå er jo situasjonen forandret. Jeg har blitt forelsket og er svært glad i henne. Jeg kan liksom ikke bare dra min vei. Men jeg vet fra tidligere møkka forhold, at man må ta forhåndsregler. Så dum som jeg er, klarte jeg bare å krangle, men ikke gå min vei. Nå må jeg liksom bare " akseptere" det at de har kontakt. Hun sletter altid alle meldingene hun får og sender, untatt de til sin mor. Så det jeg tenker nå er at hvis det skulle vise seg å være noe bak det hele, så får det være hennes tap. Jeg vil aldri akseptere å synke så lavt. Da har jeg gjort mitt og vært en god kjæreste. Så får hun heller eventuelt angre når hun finner seg en blaut feit fyr som er utro med henne. Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 sånn ja, var ikke helt lett å tyde den Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Spørsmålet er:Stoler du 100% på din partner, er hun en ærlig person og er følelsene gjensidige ovenfor hverandre? er svaret ja på disse spørsmålene, så bør hun ikke ha noe problem med å kutte kontakten. Er svaret ja, så hadde det ikke vært noe problem at de holdt kontakten. Det er tydelig at TS ikke stoler på sin partner ettersom dette i det hele tatt er et issue (om hun fortjener tilliten tar jeg ikke stilling til), men det er her problemet ligger. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 DMN, jeg er mer sjokkert over disse svarene. folkens, dere ser forskjellen på en gammel sexpartner og venn sant? Vel. En gammel sexpartner kan være en venn, og omvendt. å akseptere at hun er venn med en gammel sexpartner er i beste fall problematisk. For deg. Spørsmålet er:Stoler du 100% på din partner, er hun en ærlig person og er følelsene gjensidige ovenfor hverandre? er svaret ja på disse spørsmålene, så bør hun ikke ha noe problem med å kutte kontakten. Og akkurat i det jeg trodde du skulle ta til fornuften. Hvis svaret er ja på de spørsmålene, burde det ikke være noe problem at hun har kontakt med en venn, som også tilfeldigvis er en tidligere sexpartner. 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 jo en kan jo være venn for det om, men det viser seg i mange tilfeller å være problematisk. Er ikke bare for meg det virker problematisk... Hvis følelsene er gjensidige, så synes jeg at å kutte kontakten ikke bør være ett så stort problem for vedkommende partner. Selv om man stoler på partneren, så kan det fort vise seg å være tilknyttet usikkerhet allikevel. Og det at man stoler på partneren trenger ikke å bety noe som helst hvis man selv har problemer med det. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 det at man stoler på partneren trenger ikke å bety noe som helst hvis man selv har problemer med det. Hvis man har problemer med det, så stoler man jo ikke på partneren. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 jo en kan jo være venn for det om, men det viser seg i mange tilfeller å være problematisk. Er ikke bare for meg det virker problematisk... Nei, jeg veit at det ikke er du som har problemer med det, men det betyr ikke at alle har problemer med det. Jeg kjenner mange som ikke ofrer det en tanke. Ikke ordlegg deg som om du snakker for alle. Hvis følelsene er gjensidige, så synes jeg at å kutte kontakten ikke bør være ett så stort problem for vedkommende partner. Selv om man stoler på partneren, så kan det fort vise seg å være tilknyttet usikkerhet allikevel. Og det at man stoler på partneren trenger ikke å bety noe som helst hvis man selv har problemer med det. Om det er usikkerhet knyttet til forholdet og partneren, så stoler man jo ikke 100% på partneren, mener nå jeg. 1 Lenke til kommentar
Step_up Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 ja beklager, det var jeg som ordla meg feil. skulle skrevet at hvis man ikke stoler 100% osv, og selv om man stoler 100% så kan det vise seg problematisk hvis noe sånt dukker opp. var vel noe sånt jeg hadde tenkt å skrive... enig i det siste. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Ser ut som jeg glemte et ord jeg òg. Mente at "Jeg vet det ikke bare er du som har problemer med det". Om en har usikkerhet knytta til forholdet eller partneren sin, burde en se på både forholdet og seg selv. Virker som om det i de fleste tilfeller er hos en sjøl "feilen" ligger. 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 TRÅDSTARTER: Du bør lese denne tråden! ->> https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1246411 Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Vil nå påstå at det er ganske normalt at man finner det ubehagelig at dem har kontakt. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Vil nå påstå at det er ganske normalt at man finner det ubehagelig at dem har kontakt. Helt enig. Det er bare de som tenker veldig teoretisk, og ønsker å fremstille seg selv som "så fryktelig bra mennesker" som mener at det er ukorrekt å tenke slik. Vi andre, vi som lever i den virkelige verden, og har reell erfaring fra forhold og pleier reell kontakt med kvinner, vi vet bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå