Corlan Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Heisann, får stille fienden et spørsmål. Dere som bruker cannon rushes, hva er det vanligvis som gjør at det mislykkes for dere? Spiller selv terran og sliter til tider med dette. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 At man bruker for mye tid og ressurser på cannon nær Nexus, og at Terran kjører noe annet enn reapers, og dermed kommer mot basen tidlig med marines, marauders, når jeg bare har noen få zealots. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Nja, behøver ikke være early gas engang. Det veldig tidlige reaperrushet faller jeg ikke ofte for, men det hender jo han plutselig kommer med 15 reapers inn i basen min. Hadde jeg visst at han brukte alle penga på reapers kunne jeg jo brukket wallen hans muligens men hans reapers vil likevel ødelegge nexusen min og fly tilbake til hans base før wall er nede. To stalkers holder neppe mot 15 reapers, og du kan bare scoute i de første 5 minuttene før terran har walled off. Snakker vi om 10-15 reapers er det vel ikke et skikkelig rush lenger, og det skal dermed være mulig å scoute dette. Selv om Terran har murt seg inne, kan man for eksempel sende ned en eller flere enheter for å angripe bygningene, Terran vil da svare med å jage deg bort, og på den måte kan man få se hæren motstanderen holder på å bygge opp. Du kan også gå for en tidlig Robo, som selvsagt gjør deg mer sårbar for et rush, men er ikke noe dårlig valg da man vanlgivis alltid skal bygge den senere uansett. I tillegg må vi ikke glemme at hvor man plasserer egne bygninger rundt Nexus er ekstremt viktig da det kan gjøre jobben med å rydde unna slike angrep flere ganger lettere. Hallucination er et annet alternativ for scouting. Selvsagt er det slik at om man ikke klarer å scoute skikkelig, risikerer man å bli overrasket, men det er en del av spillet det også. Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Sant, men det er så jækla vanskelig å scoute terran ordentlig. En smart terran vil heller ikke sende noe av hæren sin som faktisk tilsier hvilken tech han går for for å jage deg bort. Han sender sannsynligvis bare noen marines godt gjemt bak muren, du lærer lite av dette. Blir nødt til å få flying units eller hallucination for å scoute terrans ordentlig, og man havner fort på etterslep om man skal campe hæren inni basen sin så lenge bare i tilfelle han fyrer opp 15 reapers med en gang du drar ut. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Nja, behøver ikke være early gas engang. Det veldig tidlige reaperrushet faller jeg ikke ofte for, men det hender jo han plutselig kommer med 15 reapers inn i basen min. Hadde jeg visst at han brukte alle penga på reapers kunne jeg jo brukket wallen hans muligens men hans reapers vil likevel ødelegge nexusen min og fly tilbake til hans base før wall er nede. To stalkers holder neppe mot 15 reapers, og du kan bare scoute i de første 5 minuttene før terran har walled off. nei 2 stalker har ikke noe å stille opp imot 15 reapers. men veldig sjeldent at Terran satser alt han har på reapers. Og jeg går ofte for tidlig observer og da vet jeg nøyaktig hva som kommer. Som forje Terran kamp så jeg gass + tech lab så jeg ninja en en gass og han brukte første marine og reaper på å drepe den. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Jeg må si jeg sliter med et ganske unormalt problem....jeg klarer og finne ut hva fienden gjør, men jeg går rett tilbake til planen min og blir overkjørt fordi jeg ikke tenker at jeg må forandre strategien min...Har et eksempel: Jeg og Someone/Koots spiller mot en Terran og en Protoss. Scouter og ser 2 gateways + 2 barracks + 3 supply depots + 2 pylons. Tenker "Okay, quick aggression med zealots, marauders og marines" og jeg har rett. Problemet er at jeg har ikke pumpa ut nok units til og countere det angrepet da jeg ja...ikke kjenner til bra counters mot den og den builden. Jeg kjenner til de fleste strategier...men ikke mot strategiene til en strategi. Før i SC2 så slet jeg med probe production, nå merker jeg at jeg sliter med unit production... Jeg hadde solgt sjela og venstre armen min for et flow chart med counter til ulike strategier. Hvis jeg ikke bare finner på og lage det selv en dag jeg kjeder meg og føler for og teste ut massevis av unit compositions med en venn eller to. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Om han er aggressiv -> Turtle. Om han turtler -> Expand. Om han expander -> Vær aggressiv. Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Om han er aggressiv -> Turtle. Om han turtler -> Expand. Om han expander -> Vær aggressiv. Thank you Skal testes ut ikveld! Lenke til kommentar
Romis Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Om du ser en Terran turtler -> Expand til high yield. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Tror aldri jeg har expanded til en high yield uten å vinne. Det er faktisk et så godt overtak. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Tror aldri jeg har expanded til en high yield uten å vinne. Det er faktisk et så godt overtak. Når en person turtler pleier han/hun mange ganger å bruke veldig mye penger på defansive bygninger, som bunkers, turrets, cannons osv, så hvis man tar et high-yield, så får man en utrolig overtak over den andre spilleren. Selv syntes jeg turteling er en utrolig dum ide, for hvis motspilleren expander er det lite du kan gjøre som ikke gjør at basen din blir veldig sårbar, men det er jo en balanse mellom økonomi og units du må tenke på hvis du sitter på early expand og turtler. Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Haha hadde nettopp mitt første tap mot photon cannon rush. Jeg endte opp med å ragequitte. Begynte med at han lagde en pylon i basen min som jeg så med en gang, så jeg sendte naturlig nok noen probes på den, så sprang han til andre siden av basen og lagde en pylon der, så da omringa jeg likegodt proben og tok den, og lot pylon stå til jeg fikk zealot så jeg kunne fortsette å mine, imellomtiden hadde jeg fått to zealots opp men da kom han med TRE probes til og lagde pylons rundt omkring i basen min, en av dem rakk å bli ferdig og han omringet den med kanoner. Faen så forbannet jeg ble, han nekta å gi seg og det var lite zealots kunne gjøre. urrggg. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Der tror jeg jeg ville sendt zealotsa opp til basen hans, og kommet meg vekk med et par probes. Han kan jo ikke ha bygd gateway engang, enda mindre noen units. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Drepe en hær instantly med collo/mothership/sentry: Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 haha det der må jo være en bug :s Lenke til kommentar
TheRealL Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 står i en kommentar at det ikke funker lenger. Force fields bare popper. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Stemmer, vortex ødelegger forcefields, på samme måte som massive units. Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Hvordan skal man spille mot en zerg som kjører masse mutalisk + speedlings? Mutaliskene flyr rundt i 10000 km/t og harasser main og expansion, mens jeg panisk prøver å flytte troppene mine frem og tilbake. Hvis jeg først møter på dem kommer det massevis av speedlings som spiser opp stalkers på 1-2-3. Utrolig vanskelig å spille mot en såpass bevegelig army. Noen tips? Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Bruk blink stalkers for å annulere muta harass. Lings burde ikke være et problem ettersom du har ling-tight wall med zealots. Lenke til kommentar
fredes Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (scoute spire tidlig.) phoenix funker bra mot muta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå