Gå til innhold

SC 2:Protoss, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var alle mission achievements gjort. Bortsett fra étt mission, som jeg ikke en gang kan spille via Mission-lista. Så da er det kun story-mode achievementene igjen. Må gjøre campaignen på brutal, istedet for hard. Og en gang må jeg rushe gjennom innen 8 timer.

 

Det jeg ikke helt forstår dog.. er at jeg ikke har fått hard achievementen min. For å gjøre alle missions på hard. Det er missions jeg til og med har 'Do blablabla on hard difficulty, or harder'-achievementen, som ikke er listet som fulført i "Missions completed on hard" achievementen. Om den forklaringen ga mening. Noen som vet hvorfor?

 

Du har nok ikke gjort den hidden missionen eller gått igjennom alle de andre valgene.

Lenke til kommentar

Da var alle mission achievements gjort. Bortsett fra étt mission, som jeg ikke en gang kan spille via Mission-lista. Så da er det kun story-mode achievementene igjen. Må gjøre campaignen på brutal, istedet for hard. Og en gang må jeg rushe gjennom innen 8 timer.

 

Det jeg ikke helt forstår dog.. er at jeg ikke har fått hard achievementen min. For å gjøre alle missions på hard. Det er missions jeg til og med har 'Do blablabla on hard difficulty, or harder'-achievementen, som ikke er listet som fulført i "Missions completed on hard" achievementen. Om den forklaringen ga mening. Noen som vet hvorfor?

feil tråd?

 

anyway..

 

møtte 3 diamond spillere i kveld, alle random.

 

møtte terrans 2 ganger.

jeg blir så jævlig frustrert at jeg får lyst til å kaste hele greine ut vinduet. han idioten som fant på marauders med concussive shells må være retard.

de masser marines + marauders. han ene duden rakk til og med å få ghosts også. åssen skal man ta det?

marauders eier alt som kommer ut av gateways. og da rekker man jo ikke få ut noe annet for hvis man slakker på units overkjører de deg jo. rekker å få ut noen immortals men 1-2 av de utgjør jo lite forskjell når alt annet faller som fluer.

sugmeddiamondstyle.rar

Lenke til kommentar

Marauders er et vanskelig tema å kommentere for meg, men jeg finner det litt rart at en så sterk unit i seg selv har en så bra debuff. Vanligvis er det liksom slik at units med sterke debuffs er ubrukelige i seg selv (f.eks sentries for protoss).

 

Det som er mest irriterende med concussion er når du prøver å retreate hæren din men ikke får lov.

 

Gruuut.

Endret av Molecular
Lenke til kommentar

Er det dårlig å ha en litt sånn "random" strategi? Jeg føler min strategi er å lage en land-army med zealot, staler og immortals, om det er mye flying så blir det mer stalkers, mye småunits, så har jeg colossus og mye mech ol, så er det mer immortals, litt avhengig av hva jeg scouter, i tillegg så blir det litt avhengig av hva slags ressurser jeg har tilgjengelig (har alltid for lite gas), det føles liksom litt tilfeldig. Prøver bare å bruk opp pengene og justere sammensteningen litt sånn på gefulen. (bygger gjerne 4 gateways, en robo bay og facility samt templar archives før jeg expander)

 

Er det forresten bare jeg som er imponert over zealot leg-speed? Det er jo ekstremt nyttig. Trodde det var gmae over for meg når en terran komm med masse siegetanks og vikings, og ødela hele armyen min, men når leg-speed var ferdig, så gjør jo zealots masse skade på siegetanks.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Takk for replay, men for å være ærlig hadde jeg håpt noe mer spennende. Jeg ser for meg Hallucination kan gi størts effekt om man får fienden til å gå for feil tech, for eksempel anti-air mens man egentlig bygger opp en bakke-hær.

Lenke til kommentar

Takk for replay, men for å være ærlig hadde jeg håpt noe mer spennende. Jeg ser for meg Hallucination kan gi størts effekt om man får fienden til å gå for feil tech, for eksempel anti-air mens man egentlig bygger opp en bakke-hær.

 

Hvis du vil kan jeg lage en video til deg. :)

 

Edit: Skal begynne å bruke mer Warp Prism og High Templar etterhvert.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Takk for replay, men for å være ærlig hadde jeg håpt noe mer spennende. Jeg ser for meg Hallucination kan gi størts effekt om man får fienden til å gå for feil tech, for eksempel anti-air mens man egentlig bygger opp en bakke-hær.

 

Jeg har vært i et game hvor jeg har scoutet Robotics Facility(?) og tenker det kommer colossi så jeg techer til corruptor. Når vi endelig kommer i en kamp så har han en stor bakkehær med zealots/stalkers/senteries og en håndfull colossi (hallucination). Dette fikk meg til å tape kampen, bare fordi jeg brukte ressurser på corruptors til ingen nytte. Nå har jeg begynt å alltid ha med meg et par overseers for å countre hallucination og DT.

Lenke til kommentar

hadde et game nå nettopp der jeg hallucinerte en 4-5 colossi rett før jeg angrep terran sin base, sendte så klart de inn først, regner med en bedre spiller ikke ville falt for det men denne fyren gjorde det.

 

Sendte også i et annet game inn en hallucinated phoenix ganske tidlig for å scoute, neste gang jeg sendte en inn var det missile turrets over HELE basen. Ganske morsomt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...