Gå til innhold

SC 2:Protoss, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Hehe.. hadde en veldig merkelig fight i går, eller det vil si at jeg spillte mot en merkelig person. tror ikke han var helt seriøs. Kan no se den vist noen orker, kan hende dere får dere en liten latter. Jeg ristet vertfall på hodet opp til flere ganger den matchen

 

legger også ved en PvsZ kamp jeg vant. Er silver player og tar imot råd om hva jeg kunne ha gjordt bedre med åpne armer :) 

 

ett lite spm til de gamene.

hvorfor bygger du over motstanderens gass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stort sett gjør gas steals veldig liten forskjell før du kommer virkelig høyt opp i diamond/pro league om jeg ikke tar helt feil, men kjør på om du har lyst :p

 

Kan nok stemme det. Virkelig irriterende å miste gas når man skal gå for heavy gas army på starten. Det er sjeldent jeg blir stjålet fra, men det er like irriterende hver gang. Gjør også at jeg spawner Zealot istede for Stalker på starten.

Lenke til kommentar

Er det ikke lett å modifisere strategien sin? Dvs kjøre på en med en mineral-basert rush når det skjer? Motstanderen ligger 300 under i minerals og er på etterskudd?

 

AtW

 

Selfølgelig må man jo modifisere builden builden, men det gjør at man ikke kan gå for den orginale planen like lett.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Er det ikke lett å modifisere strategien sin? Dvs kjøre på en med en mineral-basert rush når det skjer? Motstanderen ligger 300 under i minerals og er på etterskudd?

 

AtW

 

Yay for zerg! 25 minerals for extractor + scout drone som sannsynligvis kommer til å dø uansett. Så vs zerg er nok ikke zerg spilleren så mye på etterskudd. Og hvis du noen gang har blitt fra stjålet gas så vet du hvor irriterende det er når du egentlig trenger den tidlig.

Endret av nanotech
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Tidlig VR-angrep skal funke best mot zerg, da de ikke får skikkelig anti-air før hydra eller muta, og det faktum at en VR alene tar en queen. Kort sagt kan man vinne kampen med den første VR-en man trener opp om man er heldig.

Protoss og terran har mye lettere for å kontre VR, Stalkere og Marines er nok.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Tidlig VR-angrep skal funke best mot zerg, da ikke får skikkelig anti-air før hydra eller muta, og det faktum at en VR alene tar en queen. Kort sagt kan man vinne kampen med den første VR-en man trener opp om man er heldig.

Protoss og terran har mye lettere for å kontre VR, Stalkere og Marines er nok.

 

Funker spessielt bra mot en Zerg som masser zerlings på starten, og bygger spine crawlers, for så å gå over til Mutalisk.

Lenke til kommentar

Funker sikkert best i bronze league, men det mest irriterende er om du spiller mot protoss, han sender en probe inn i basen din og bygger pylons og photon cannons. Jeg er jo travelt opptatt med å få opp en stargate så fort som mulig, og har jo ikke en dritt med folk som kan drepe den :p

Lenke til kommentar

Du må ha units. Alltid.

 

Å vente med å lage units, fordi du skal få t2/t3 units raskt slår tilbake på deg selv i 9/10 tilfeller. Om jeg hadde scoutet en, og sett han ikke hadde noen units, og kun gikk for high end units, hadde jeg bare gått inn og knust bygningene. GG

 

Edit: Slår nok tilbake på deg oftere enn det også. Tenker vi sier 99/100 ganger.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Gassteals er for å kødde med fiendens økonomi.

 

Ikke bare det. Det er også veldig bra for å se hva zerg lager av units, samt at mange zerg spillere bruker de første unitsene på å ta ned de bygningene så blir ikke rushet like fort. Og noen få bruker alle/fleste probe/drone/scv og da taper de nesten uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...