Laurbb Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Da har jeg endelig turt å spille 1v1 etter å ha fjaset rundt i 2v2 en litt for lang stund. Føler jeg taper en del selv om jeg har bedre economy, mer units trained, mer expansions og hele pakka, tror jeg tenker litt for simpelt. Spilte nettopp en match der jeg stort sett bare fyrte ut stalkers i full vending mens motstandern hadde en blanding av stalkers, zealots og immortals. Sjekka stats etterpå og jeg hadde rundt 110 units trained og han hadde 70 *host*. Men en ting, jeg sliter med mutalisk harassment når jeg spiller mot zerg, noen som har noen solide tips der? Er så forbanna irriterende. Jeg prøver å sende stalkers på dem og de stikker bare av. Eneste taktikken som funker er å bygge en liten hær med phoenix, men det virker som om jeg alltid får phoenix'er etter de har fått mutalisk, så de får gjort mye harassing på den tiden, og når jeg får min første phoenix har som regel zerg allerede 4-5 mutas. What do? Jeg finner det også vanskelig å scoute zerg noe særlig med en gang de får opp zerglings, hvilket alltid er veldig tidlig, så jeg sliter med å se om de får opp spire eller lignende. Jeg har lite lyst til å fyre opp kanoner i basen min heller, syns de virker litt waste of resources. Noen tips? Lenke til kommentar
nybb Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Sliter med det jeg og, Molecular. Jeg blir for lite kreativ Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Research blink til stalkerne så blir de mer effektive mot mutalisk. Hvis mutaliskene prøver å stikke av kan du blinke stalkerne dine etter dem og ta ut flere av dem. Ellers er phoenixes det beste forsvaret mot mutalisks, men da må planen være å gå for air i utgangspunktet. Personlig ville jeg alltid gått for minst en eller to photon cannons ved arbeiderne for å beskytte dem. Ikke minst fordi de har detection og dermed kan avsløre eventuelle cloaked banshees som måtte prøve å ta ut arbeidere eller nexus. Pleier som regel også å ha en observer til dette. Men det er til gjengjeld noe kostbart ettersom man da må bygge Robotics facility, selv om du kanskje har lyst til å gå for air. Men det er veldig greit å ha i tilfelle Dark Templar, Cloacked Banshee, ghost eller burrowed zerg. Det jeg sliter litt med er tidlig reaper-rush fra terran-spillere. Ettersom zealots er alt for treig til å kontre slike angrep har jeg begynt å gå for photon cannons ved Nexus helt i starten av spillet. Når jeg har det begynner jeg første gateway og så stalkers, zealots og noen sentries. I teorien kunne jeg kanskje greid å bygge en stalker innen terran får tech'et og kommet ned med reapers. Men jeg vet ikke om stalkers gir like god beskyttelse. Dessuten er photon cannon-tech greit om en eventuell protoss-fiende (spiller 2 vs 2) skulle prøve seg på cheese'ing. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) For å stoppe den tidlige reapern er det bare å droppe den første zealot'en, bygge cybernetics med en gang og så en stalker straks det er mulig. Det skulle være nok, i tillegg er det jo selvsagt smart å plassere stalkeren der reaperen vil komme opp på platået. En stalker i forsvar tar en reaper ganske greit. Å bruke åpningen på photo cannnons ved mineralene er bare "sløsing" av tid og ressurser. Da er det bedre å bruke en chronoboost på stalkeren i stedet. Straks du har fått tre-fire stalkere vil reaper-harass være fullstendig bortkastet. Endret 10. august 2010 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Ja ok. Er enig med deg der forsåvidt. Hadde litt flaks en runde hvor fienden (terran og zerg) prøvde seg på både reaper- og zergling-rush. Hadde to velplasserte photon-cannons i basen og fikk tatt ut alt med litt hjelp fra en tre marines til lagkameraten. Men en stalker er nok greit egnet til å kontre reapers ja. Eneste som kan være kjipt med å droppe photon cannons er hvis fienden går cheese. Da har man jo ikke noe å forsvare seg med. :\ Kan til en viss grad klare å kontre hvis man setter inn alle probes til å ødelegge fiendens pylon. Men fortsatt irriterende siden man mister dyrebar tid og mineraler. Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Da lærte jeg noe nytt: Colossus fungerer overraskende bra også mot marauders. Var redde de kom til å knekke colossi'ene mine i to. Psionic storm funka også forsåvidt bra. Bruke litt mer units funka fint gitt. Hva andre taktikker bruker dere som regel mot drøssevis av marauders? har tidligere slitt med å knekke dem. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Leoon - 380, trenger en å øve meg imot =) Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Jeg liker å bruke zealots med charge-ability mot marauders. Da får ikke marauders'ene kitet zealotsene, og de gjør dessuten lite skade mot low armor. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 For å stoppe den tidlige reapern er det bare å droppe den første zealot'en, bygge cybernetics med en gang og så en stalker straks det er mulig. Det skulle være nok, i tillegg er det jo selvsagt smart å plassere stalkeren der reaperen vil komme opp på platået. En stalker i forsvar tar en reaper ganske greit. Å bruke åpningen på photo cannnons ved mineralene er bare "sløsing" av tid og ressurser. Da er det bedre å bruke en chronoboost på stalkeren i stedet. Straks du har fått tre-fire stalkere vil reaper-harass være fullstendig bortkastet. Et godt og kjapt reaper-rush vi avgjøre kampen før du har fått opp 3-4 stalkers for å si det sånn. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Prøver på achivement 5 Zealots før det har gått 225 sekunder eller 255 (husker ikke eksakt). Men jeg får det ikke til. Jeg har god tid men får ikke achivementen. Prøver det ut på Multiplayer - Custom Game - Melee 1v1 easy AI Lenke til kommentar
Romis Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Har skrevet en grei guide til 4-gate på bloggen min: http://romissc2.wordpress.com/2010/08/10/my-main-strategy-as-a-protoss/ Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Okey 2v2 relatert spørsmål, sliter endel mot terran+protoss som zerg+protoss. Det som ofte skjer er at terran waller in, denne wallen sliter jeg stort sett med å bryte på noe som helst vis. Vi kjører et par irriterende taktikker som pylon ved foten av basen så jeg kan slenge inn zealots/stalkers for å harass workers og partnern bruker mutalisks for harassment, problemet er at de bare waller seg inne til de har en gigantisk hær med void rays + battlecruisers. Om vi kjører akkurat samme taktikk vinner vi som regel men da blir det plutselig 30 minutter lange matcher og det er sykt irriterende, er det noen måte å countre dette på eller må vi bare pent forvente en lang kamp? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Har laget et veldig sinna innlegg i bloggen min angående en svakhet Protoss har: http://romissc2.wordpress.com/2010/08/10/my-thoughts-on-protoss-vs-invisiblecloaked-units/ Lenke til kommentar
fredes Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Prøver på achivement 5 Zealots før det har gått 225 sekunder eller 255 (husker ikke eksakt). Men jeg får det ikke til. Jeg har god tid men får ikke achivementen. Prøver det ut på Multiplayer - Custom Game - Melee 1v1 easy AI Fikk det til. 5 z på mindre enn 250 sec. pylon 9\10 gw 9\18 gw 9\18 pylon 9\18 zealot x 5 med chronoboost. Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Har laget et veldig sinna innlegg i bloggen min angående en svakhet Protoss har: http://romissc2.wordpress.com/2010/08/10/my-thoughts-on-protoss-vs-invisiblecloaked-units/ jeg har tenkt på akkurat det samme romis, jeg blir og forbanna det værste er når de har en raven sammen med bansheene så de one shoter din observer med en gang, og som alle vet så tåler jo ikke observers noen ting, dette tvinger deg da til å trekke deg tilbake miste mange units på veien til en canon eller annen observer. det er frustrerende for vi har egentlig ikke en god counter mot det. det hjelper jo ikke med air units pga cloaken. frustrerende Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 @fredes Tusen takk ^^ Funka det! Lenke til kommentar
Cr1mson Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hva skal man gjøre mot zerg rundt midgame... han klarer å beskytte basen sin med spine crawlers/roaches/zerglings og før jeg vet det har han en expand oppe og 200.000 hydralisker som spawner samtidig :/... Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Spørsmålet er heller hvordan du hindrer zerg i å nå det midgamet du forklarer (noe jeg ville sett på som ideelt for zerg). Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hva skal man gjøre mot zerg rundt midgame... han klarer å beskytte basen sin med spine crawlers/roaches/zerglings og før jeg vet det har han en expand oppe og 200.000 hydralisker som spawner samtidig :/... colossies... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Hehe.. hadde en veldig merkelig fight i går, eller det vil si at jeg spillte mot en merkelig person. tror ikke han var helt seriøs. Kan no se den vist noen orker, kan hende dere får dere en liten latter. Jeg ristet vertfall på hodet opp til flere ganger den matchen legger også ved en PvsZ kamp jeg vant. Er silver player og tar imot råd om hva jeg kunne ha gjordt bedre med åpne armer Multiplayer.rar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå