Gå til innhold

SC 2:Protoss, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Colossus uten range er colossus uten damage etter min mening. Skall ikke mye mye microing til for å drepe en colossus uten range upgrade uten at den får gjort særlig skade i det hele tatt. Noe du ikke vil at skal skje, siden Colossus er veldig dyr.

 

Forresten, Pingas. Kan du forklare hvorfor 1 av 2 Zergs enten rusher, eller cheeser hvert game?

 

Definer rush eller cheese. 6pool, proxyhatch med spines ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, Pingas. Kan du forklare hvorfor 1 av 2 Zergs enten rusher, eller cheeser hvert game?

Nope, annet enn baneling bust er vel Zerg den svakeste rasen til å rushe/cheese. Proxyhatch og pure zergling rush er lite effektivt i høyere ligaer, hvor scouting eksisterer.

 

Selv prøver jeg alltid å fast expande (14hatch->13pool eller 13pool->14hatch, kommer an på hva drone scout ser). Selv digger jeg å få minimalt med styrker, akkurat nok til å kunne defende, spille utrolig økonomisk for så å utprodusere motstanderen. Pusher gjerne når jeg har 2-2 upgrades.

 

Tidlig lair tech sikrer meg også mot tidlig void ray eller banshee tull.

 

Så hvorfor mange zerger rusher (jeg har ikke den erfaringen) kan jeg ikke forklare. Kanskje de spiller offrace og tror zerg = "ZERGRUSH KEKEKE"?

Lenke til kommentar

Har ikke blit nedlagt av et zergling rush. Har for det meste klart å ta de rimlig greit.

 

Synes egentlig at de jævla marauders (?, de som kan hoppe opp på høyder o.l.) kan være en pain i starten. Mine Zealots greier jo ikke å ta de, de kiter jo bare de rundt :/

 

Reapers. Få opp Sentry fort så hjelper det stort

Lenke til kommentar

Har ikke blit nedlagt av et zergling rush. Har for det meste klart å ta de rimlig greit.

 

Synes egentlig at de jævla marauders (?, de som kan hoppe opp på høyder o.l.) kan være en pain i starten. Mine Zealots greier jo ikke å ta de, de kiter jo bare de rundt :/

 

Reapers. Få opp Sentry fort så hjelper det stort

sentry mot reapers? da hadde jeg heller gått for stalkers

Lenke til kommentar

Seriøst, hva faen skal man gjøre mot terran som protoss, de turtler i basen og dreper meg når de har ødelagt min arme. Stalkers = siege tanks eier de, void rays = marines eier de, zealots = blir eid av blockaden i basen dems som konstant blir fikset av SVC'ene dems. Colossus = blir tatt av vikings... Er så lei dem nå, seriøst noen som har noen gode taktikker?

Lenke til kommentar

Jeg har en veldig fin replay av det, Cr1mson. se her:

 

http://www.thereall.com/starcraft/romis/index.php?dir=Replay%2FMultiplayer%2F&download=Metalopolis+%282%29.SC2Replay

 

Jeg spillte mot Protoss, men taktikken funker like bra mot Terran. Bare husk å expande MYE, ha masse gateways, og alt du kan. Hvis du spiller mot en spiller som er på 1-2 baser det kjempelett å vinne etterhvert, når du sitter på 5 baser fordi du alltid sørger for at han ikke får opp extra expands. Du har den økonomiske pangstarten helt fra starten hvis han turtler. Et tegn på at en Terran turtler er tanks på rampen, og for Protoss er det Forge til Photon cannons. Spiller du mot Zerg, er det 5-6 spine crawlers i basen sin.

 

Bare expand, og ta det god tid. Eventuelt går han tom for ressurser, og du har alltid mer å gå på. Du bør også sørge for å være aggressiv mot hæren hans, fordi man kan få 200/200 på 2 baser, men han har ikke mer ressurser igjen hvis du angriper til å lage en ny hær.

Lenke til kommentar

en annen ting du kan gjøre er og drive med DT harrasing. Det er jeg en stor fan av :p Hvis du spiller mot Terran så sender du inn en og en DT sånn at han waster scans. Det gjør at han bruker opp potensielle mules. Når han er tom for scans ja da er det fritt frem for deg og angripe med flere DTs :)

 

Husk at målet med DT harrasing ikke er og slakte han, men heller og leke med han sånn at han blir irritert og ja, turtler seg inn enda mer.

Lenke til kommentar

Føler at jeg ikke blir noe bedre, jeg har vært rank 5 (gull ligaen), men så går jeg opp til 15 så ned til 5-9 igjen... Er matchmaking systemet laget så de finner noen som skal knuse deg med vilje eller... ._. Synes dette spillet er veldig bra og har lyst å bli god i det... Noen tips til å utvikle meg? bortsett fra å bare spille mer og mer MP? Har ca 150 games eller noe nå.

 

Character name: Crimmie

Character code: 101

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...