ATWindsor Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Er det noen commando for å få en "hær" til å beholde sin relative posisjon når de flytter seg? AtW Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Så ingen henger igjen bak eller løper ifra foran? Nei, du må bare bevege de litt og litt ( ikke t+move til andre enden av kartet ) Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg sliter også med det atw, setter opp et perfekt oppsett før jeg angriper (noe som vanligvis gjør at macroen forsvinner ut vinduet og jeg plutselig har 2000 resurser) og så snart jeg skal til å angripe går alt til helvete Spesielt når jeg spiller mot andre protoss og prøver forsikre meg om at zealots kommer inn først, forcefield plutselig så ryker hele skiten Lenke til kommentar
Toggy Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Nei det gjør ikke det. Bruk flere control-groups og styr forskjellige typer units hver for seg. Jeg ville nok hatt zealots som ctrl 1 og stalkers som ctrl 2. Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Når føler dere det er "best" å expande? Etter robo? Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Det spørs helt på matchup og hva motstanderen din gjør. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hvor mange expos kjører dere egentlig? Føler det er litt vanskelig å administrere mer enn 3 bases som er oppe, og ofte igger jeg på 100+ supply innen den tid også (kanskje litt mye), så det føles liksom ikke så prekært med flere expos. Blir jo ganske mange probes etterhvert også, er jo gjerne 60-70 probes på 3 bases. Har forøvrig møtt overraskende mange protoss som kjører 1-base og void ray/carrier i det siste, selv folk med høyere rank, og langt langt ute i spillet. Når jeg har minet ut to bases og har 3 bases som kjører fullt, 15 gateways og 50 3/3/3 stalkers så er jo ikke det den mest hensiktsmessige taktiken (kunne sikkert slått de før, men prøver å spille litt late-game., dessuten er det gøy å ha samtilig tech som finnes , er ikke så mye mer å bruke penger på når man når 200/200) AtW Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Har dere en "vane" der dere expander? Jeg har vanskeligheter for å finne ut når det er en fin tid for dette. Forklar gjerne dere buildorder til dette tidspunktet Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 Expand når du har mulighet. Expand når motstanderen ikke kan pushe deg. Expand når du pusher. Expand når du har map control. Lenke til kommentar
Cheshire Cat Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Om jeg har 600-ish mineraler -> expand. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Typisk er det lurt å expande hvis motstanderen kom med en push, og du taklet pushet med god margin. Flytt styrkene din ut i retning basen hans, og bygg en expansion bak. Da har du muligheten til å kverke en eventuell expansion fra han samtidig som at han ikke kan komme med et motangrep. Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Har i senere tid begynt å planlegge expansions litt mer på forhånd, avhengig av hvem jeg spiller imot. Nå har imidlertid de siste TJUE kampene mine vært protoss v protoss, og jeg begynner å bil møkk lei av å spamme colossus og zealots, men det er det eneste som funker (prøvde en 3gate stargate build og dette var sykt gøy, uheldigvis bestemte motstandern seg på denne gamen og bare kjøre standard fourgate, noe jeg ville knust om jeg hadde kjørt colossus, med phoenix derimot...aiaiai). Men ja, med en gang jeg har en colossus eller to ute føler jeg meg som regel trygg til å expande, men det spørs uansett på hvilket map og mot hvilken motstander. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 bare zealots og coloussus? Synes immoratals funker bra ofte også, de voldtar jo tstalkers, og eventuelle kanoner. (men som nevnt, jeg er litt low-level), ofte går folk void-ray når jeg spiller prot vs prot, så det blir mye stalkers også. AtW Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 jo men en immortal kommer til å koste deg nesten en hel colossus i bygningstid, man trenger dem skjelden om man kjører 2 gate - robo og så inn i fast expand. Funker nesten alltid mot protoss for meg, bortsett fra de få gangen ejeg ikke scouter bra nok og blir overrasket av void rays. Da bannes det høyt Men om jeg scouter det, noe jeg somregel gjør er det bare å angripe med en gang med en 3-4 stalkers til å kjøre ned void rays. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Sånn aporpos det, hadde nå en prot vs prot, han gikk mass stalker, 6 coloussus eller noe (mange ihvertfall), pluss 4 immortals. Jeg tenkte "zealots tar vel stalkers ganske greit, immortals tar både colosuus og stalker". Men det fungerte ovverskende dårlig, hadde litt mer supply, pluss et par upgrades, enda så vant jeg bare så vidt. Enda jeg hadde sikkert 15-20 immortals. Colossus skader immortals overaskende mye. Og jeg måtte slåss igjennom en enorm mølje units før jeg nådde de. Noen tips? Ble litt skremt over hvor tett det var, da jeg følte jeg hadde en "perfekt" army (dvs zealots ble jo bare grillkull før de fikk gjort noe særlig mot stalkers). Det skal nevnes at armyen hans var verd mer enn min, selv om jeg hadde noe mer supply. (slo han forøvrig da jeg var på min 4- base og han på sin andre, så han hadde ikke noe særlig sjangs) AtW Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Phoenix? Hvis du hadde 15-20 immortals kunne du ha lagd noen phonixes istedet Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 Phoenix? Hvis du hadde 15-20 immortals kunne du ha lagd noen phonixes istedet Jeg kan ikke helt se at phoenix er så ekstremt nyttig når han har en bøling med stalkers? Og om det funker, hvorfor ikke void rays istedet? Det var en tett chocke, det jeg burde gjort i ettertid var å sende en gruppe colossi rundt på baksiden og gått på colossi fra baksdie/flanke, men ikke alltid man har så god mulighet til det. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Zealot er svak mot både stalkers og colossi, så noen perfekt sammensetning var det ikke. Ikke dermed sagt at det var feil å ta med zealots, da de fungerer som "meat shield", men Charge er absolutt et must. Spørsmålet blir da om du brukte for mye mineraler på dem, som igjen avhenger av at du hadde mer gass å bruke på andre enheter i stedet. Endret 9. oktober 2010 av Slettet-NIoHlfL Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 fly rundt dem og kom med phoenixes bakfra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå