Laurbb Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Helvete jeg ble nettopp proxied av en fyr i toppen av platinum league. Tok den første proben og de to første pylons (og jeg ble jo nødt til å bruke haugevis med probes for å gjøre dette) så sender de bare flere probes og lager pylons overalt. Han lagde ikke cannon i basen min engang han bare begynte å morphe inn haugevis med gateways. Tror jeg blir nødt til å bare mure av hele ramp med pylons og ødelegge dem senere for å forhindre dette. Kanke tro de nerfer zealot build time men ikke gjør noe mot dette helvetes proxy-skitet. Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 men så inn i helvete, neste game skjedde akkurat det samme, jeg ble nødt til å bruke 6 probes på å ta ut pylon + to probes og når de endelig begynte å mine igjen kom han med 3 zealots, men man må jo bruke minst 4 probes på å stoppe den der ene proben, hvis han ser at planen failer kan han jo bare cancel pylon før den er ferdig og ikke miste noe ressurser mens jeg har havna langt bak fordi jeg måtte drite så mange probes ut av mineral gathering. Denne fyren var også langt oppi platinum, urggh. Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg spilte en game til som overraskende nok var mot zerg. Lå i rank 35 gold league og ble under mystiske omstendigheter promoted til rank 53 platinum league O.o Skal vel ikke klage på sånt. Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 blir kanskje helt feil å klage på dette siden jeg er protoss spiller selv. men mass void rays er SUPER GAY!! det må være epic gayness. hvis de overrasker deg litt og får lada opp med å knuse basen din er det ingenting som tar de. jeg blir så sint ass.. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Mass voidray tar alt. Sånn er det bare Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Mass voidray tar alt. Sånn er det bare Hehe, har blitt tatt av det et par ganger selv. Hvordan fungerer dette med lading av void-rays litt mer konkret? Er det per damage? Er de aldet opp for alltid når det først har skjedd, osv? AtW Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 De burde nerfe void ray sin ability til å charge på dine egne bygninger/units, så er det ikke så ille. Hele poenget er jo at void rays er svake til å begynne med så du må counter dem raskt før de har charged fullt, men når de plutselig ankommer basen din fully charged og moser alt du sender på dem før du får gjort noe må du klø deg i huet. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 men så inn i helvete, neste game skjedde akkurat det samme, jeg ble nødt til å bruke 6 probes på å ta ut pylon + to probes og når de endelig begynte å mine igjen kom han med 3 zealots, men man må jo bruke minst 4 probes på å stoppe den der ene proben, hvis han ser at planen failer kan han jo bare cancel pylon før den er ferdig og ikke miste noe ressurser mens jeg har havna langt bak fordi jeg måtte drite så mange probes ut av mineral gathering. Denne fyren var også langt oppi platinum, urggh. Skjedd meg og noenganger. Men så lenge du oppdager det når han setter første pylon så er dette mest "mind game". Det han gjør er og bare distrahere deg så han kan komme litt foran deg i produksjn. Du trenger ikke ta ut Pylon. Det holder med og sende en probe og ta ut hans probe. Den som angriper først har gitt nok skade til at angriper han tilbake så vinner du. Hvis du så ikke lar deg distrahere og bygger enheter som vanlig så du også får opp noe forsvar så tar du de pylonene da skikkelig. Viktig og IKKE stoppe innsamling av resurser. Det som er EKSTREMT viktig er og blokkere nye prober som kommer etterpå når du har stoppet den første. Men ikke få panikk og send drøssevis med prober etter dem. 1 mot 1 holder. Når du så får opp forsvar så lar du jo dem ta deg av eventuelle nye probes. Men da tipper jeg de stopper og kommer. Men det er EKSTREMT viktig og oppdage den første. Får han opp den første uten at du vet det så sliter du. AKIRA Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Men én probe tar jo ikke en annen probe? han kommer jo til å løpe rundt i ring til han får satt ned en cannon, og det er da det byrjer bli et ordentlig problem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Protoss er trolig dem som har lettest for å stoppe canon-rush. Får du med deg at motstanderen warper inn en canon angriper du med 4 probes som vil ta seg av den før den blir ferdig, samt et par for å ta motstanderens probe. Får motstanderen fullført den første kanonen, svarer du selv ved å bygge photo canons for å beskytte workerne dine, slik at motstanderen ikke kommer nære nok Nexusen din. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Hvor mange her spiller one-base som Protoss på starten? Hvis du gjør det kan du jo sjekke ut mitt nyeste innlegg på bloggen min: http://romissc2.wordpress.com/2010/08/31/protoss-early-expand-is-this-a-taboo/ Det er på engelsk, men det er ikke så vanskelig språk. Jeg liker egentlig ikke å reklamere for meg selv, men hvis en moderator føler dette er reklamering kan jeg quote innlegget mitt, hvis det er ønskelig. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Nå er ikke jeg den aller beste Starcraft-spilleren, så det er mulig mine meninger oser av uvitenhet, men jeg prøver selv å expande helt i starten ved hjelp av å blocke entrance til natural expo med Forge/Cannons. Eneste dette fungerer litt dårligere mot er 6-pool zerglings og reaper-rush, men jeg scouter normalt sett veldig mye, så det går som regel bra, går på core og stalkers om jeg ser Terran rax før første supply depot (kommer ofte an på størrelsen på åpningen, blokkerer alltid med pylon og cannons bak 3x3-bygninger, så spyr jeg ut Zealots etter dette. Av og til funker det faktisk ganske godt med et forholdsvis sent Cannon-rush mot folk som går 11-rax rett på reapers. (er veldig få som tenker bunker-reaper når de ser dette). Er egentlig ganske inspireret av WhiteRa når jeg spiller. Var vel denne som fikk meg til å tenke tidlig expo. Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Protoss er trolig dem som har lettest for å stoppe canon-rush. Får du med deg at motstanderen warper inn en canon angriper du med 4 probes som vil ta seg av den før den blir ferdig, samt et par for å ta motstanderens probe. Får motstanderen fullført den første kanonen, svarer du selv ved å bygge photo canons for å beskytte workerne dine, slik at motstanderen ikke kommer nære nok Nexusen din. Ser fortsatt ikke hvordan dette virker. Om du bruker 4 probes på å ta pylonen kansellerer han den jo bare rett før den dør og lager en ny. et par probes er heller ikke not til å ta én probe som blir ordentlig microed, du trenger 4 for å stenge ham, og til og med da er du avhengig av at han ikke følger med, til nå ligger du så langt etter med resources at det begynenr å bli et problem. Jeg syns det var enkelt å hankes med helt til jeg møtte folk i platinum league som gjør det. De bare nekter å gi seg og har tydeligvis rafinert taktikken . Blir vel nødt til å lage egne cannons som sagt, har ikke tenkt over det. Hater å bruke ressurser på kanoner tidlig i spillet. Lenke til kommentar
thaugrud Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Ser fortsatt ikke hvordan dette virker. Om du bruker 4 probes på å ta pylonen kansellerer han den jo bare rett før den dør og lager en ny. et par probes er heller ikke not til å ta én probe som blir ordentlig microed, du trenger 4 for å stenge ham, og til og med da er du avhengig av at han ikke følger med, til nå ligger du så langt etter med resources at det begynenr å bli et problem. Hvis han kansellerer så er jo det det samme som at du drepte den (bortsett fra at han ikke mister resources). Han må da avbryte eller lage en ny som du gjør det samme med, dermed får han aldri opp canons. Nå burde du ha gateway iallefall en zealot ute så du kan løpe til basen hans og ta ut probes. Cannon rush er ikke et problem når man først lærer seg å countre/scoute det. Lenke til kommentar
Jazz123 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Holder på å bli gal av å møte Terran nå. Har spillt ca 10 games etter jeg rykka opp i gold. Alle har vært mot Terran og alle har gjort akkuratt det samme. 3 Barackser, 2 tech labs 1 reactor og spammet marine og maruaders fram til stim pack er ferdig. Og uansett hva jeg gjør, selv om jeg har units til mer minrals/gas så klarer jeg ikke stoppe pushed uansett. Har prøvd kun Zealots, kun Stalkers, 50/50, alt det med noen sentrys, et par Immortals i tillegg og tidlig high templars med storm, men de rekker ikke bli ferdige før første push. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Toggy Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Gå 3-4 sentries, block ramp helt til du har high templar oppe, chronoboost psi storm upgrade? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Merker jeg har problememer med å få attacks til å funke, hadde en match her hvor jeg lå langt over i resources mer eller mindre hele tiden. Tearran lager basen sin,omrginer den med watchtowers, missile turrets og siege tanks. Jeg driter meg ut på et angrep som fungerer dårlig, og klarer ikke å få scoutet, så han har endel battleruisers, så det er game over for min del. Jeg burde helt klart ha vunnet. Hva skal man gjøre i en sånn situasjon? Ta alle expansions og bare vente? Terran harraser med nuke og opplegg, og kjenner jeg blir litt frustert av det. Kan jeg vite hvor på mappet nukes kommer på noe vis? En ting jeg kanskje burde gjort var å sende immortals først, og stalkers og zealots etterpå istedet for i en stor hop, andre tips? (PS, terran er på en ledge, så jeg har ikke noe særlig vision opp til han) AtW Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Du vil se en liten rød prikk der han kaller ned nuken (ikke på minimappet, men på selve kartet). Vanskelig å få øye på, så det beste er å flytte troppene dine rundt siden han sannsynligvis sikter på dem. I en slik situasjon ville jeg harassa alle hans expansions for å hindre han i å få income. Hvis han turtler seg inne tar det ikke lang tid før han er mina ut i mainen, og du kan bare forsyne deg av expansions. Du kan f.eks. lage en warp prism og prøve å få lurt deg inn i mainen hans for å harasse infrastrukturen. Når du skal angripe med mainhæren din er det absolutt ikke lurt å sende alle troppene opp rampen hans. Da blir de bare slakta av siege tanks før de kommer seg opp på platået. Derfor bør du prøve å få tatt ut mest mest mulig så tidlig som mulig. For å få vision til highground kan du bruke observers eller void rays. Så sniper du ut siege tanks med immortals, mens du pusher zealots opp på rampen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg prøvde litt av det du sa, fekswarp prism og observers. Problemet erat han har turrets overalt,og sensor towers, klarer ikke å få sneket inn noe. Så det er ikke slik at man kan hoppe dit på minimappet nuken kommer? Er ikke så lett når man har mange baser og en hær som farter rundt... AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå