Gå til innhold

SC 2:Protoss, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Hvordan skal man spille mot en zerg som kjører masse mutalisk + speedlings? Mutaliskene flyr rundt i 10000 km/t og harasser main og expansion, mens jeg panisk prøver å flytte troppene mine frem og tilbake. Hvis jeg først møter på dem kommer det massevis av speedlings som spiser opp stalkers på 1-2-3. Utrolig vanskelig å spille mot en såpass bevegelig army. Noen tips?

 

Hvis zerg har tidlig muta så har han ingenting i basen sin. Lag cannons og kjør på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal man spille mot en zerg som kjører masse mutalisk + speedlings? Mutaliskene flyr rundt i 10000 km/t og harasser main og expansion, mens jeg panisk prøver å flytte troppene mine frem og tilbake. Hvis jeg først møter på dem kommer det massevis av speedlings som spiser opp stalkers på 1-2-3. Utrolig vanskelig å spille mot en såpass bevegelig army. Noen tips?

jeg finner også dette veldig vanskelig og frustrerende å spille mot, særlig hvis du kommer litt bakpå fra begynnelsen.

Det er lett å si at phoenix countrer mutas bra, men han får jo voldsomt mange flere fortere enn du kan få phoenixes. stalkers funker bra men da er man helt avhengig av blink + at du må ha en del flere. sentries hjelper med sitt guardian shield men de har jo ikke sjans til å holde følge. protoss har elendig anti air rett og slett

nei jeg begynner å bli lei hele greine.

 

vs zerg: muta tactic

vs terran: marine+marauders

Lenke til kommentar

mutafail.rar

Hvordan skal man spille mot en zerg som kjører masse mutalisk + speedlings? Mutaliskene flyr rundt i 10000 km/t og harasser main og expansion, mens jeg panisk prøver å flytte troppene mine frem og tilbake. Hvis jeg først møter på dem kommer det massevis av speedlings som spiser opp stalkers på 1-2-3. Utrolig vanskelig å spille mot en såpass bevegelig army. Noen tips?

jeg finner også dette veldig vanskelig og frustrerende å spille mot, særlig hvis du kommer litt bakpå fra begynnelsen.

Det er lett å si at phoenix countrer mutas bra, men han får jo voldsomt mange flere fortere enn du kan få phoenixes. stalkers funker bra men da er man helt avhengig av blink + at du må ha en del flere. sentries hjelper med sitt guardian shield men de har jo ikke sjans til å holde følge. protoss har elendig anti air rett og slett

nei jeg begynner å bli lei hele greine.

 

vs zerg: muta tactic

vs terran: marine+marauders

mutafail.rar

 

Jeg har alltid trodd 200/200 mutalisk slo alt. Men her tok jeg grundig feil. Ble overraska over at mutaliskene mine var latterlig dårlig når det virkelig gjaldt.

Lenke til kommentar

Kan noen vennligst fortelle meg hva som countrer Battlecruisers som Protoss? Det nærmeste må vel være Carriers, men de tåler ingenting i forhold til Battlecruisers. Når jeg tenker meg om kan jo high templar være ganske effektivt. Må nesten prøve meg litt fram med det ..

Lenke til kommentar

Kan noen vennligst fortelle meg hva som countrer Battlecruisers som Protoss? Det nærmeste må vel være Carriers, men de tåler ingenting i forhold til Battlecruisers. Når jeg tenker meg om kan jo high templar være ganske effektivt. Må nesten prøve meg litt fram med det ..

 

16 voidrays slår 10 battle cruisers uten yamato. (krever mindre ressurser og mindre supply også)

16 voidrays + 2-3 high templars slår 10 battle cruisers med yamato.

Lenke til kommentar

Hva syns dere andre protoss om den nye patchen?

 

>zealot: the build time is being increased from 33 to 38 seconds, and the warpgate cooldown is being increased from 23 to 28 seconds.

> decided to increase the build time of reapers as well from 40 to 45 seconds

> we are also increasing the bunker build time from 30 to 35 seconds.

>we're changing the Siege Mode damage of the siege tank from 50 to 35, +15 vs. armored; to correspond with this, damage upgrades will be changed from +5 to +3, +2 vs. armored.

>battlecruiser damage against ground units from 10 to 8.

>Ultralisk damage is being decreased from 15, +25 vs. armored to 15, +20 vs. armored.

>he ultralisk building attack (Ram) is being removed because the damage rate is too similar to its normal attack, which will be used against buildings instead.

 

Source: http://eu.battle.net/sc2/en/blog/554901

 

Selv er jeg litt bekymret over hva jeg kan gjøre mot 6pool nå, føler de ekstra fem sekundene kommer til å utgjøre en ganske stor forskjell, men mulig det bare er jeg som er treig :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Reaper build time økes også med fem sekunder, så reaper-rush blir jo også mindre effektive. Værre blir det mot Zerg der tidlige zealots er helt essensielt...

Lenke til kommentar

jeg føler fortsatt at terrans er fryktelig bra mot protoss pga ghosts med emp. er det slik at terrans trenger det for å vinne? de har jo battlecruisers, thors +++... det er litt latterlig spør du meg.

kan godt si at templars er en god counter, men ghosts har tross alt cloak + at templars må feedbacke hver enkelt ghost mens de trenger bare 1 god emp. finner ikke det balansert overhodet

Lenke til kommentar

The Guardian Shield spell requires more energy (75) to use, and reduces incoming ranged attack damage by 2 per hit to friendly units inside a large radius. This means a single sentry is capable of massively decreasing an opponent's DPS in large battles, making it a high priority target for opposing armies. The Guardian Shield spell most notably increases the effectiveness of Protoss units against Mutalisks. This is because each bounce of the Mutalisk's attack has its damage reduced by 2, i.e. the first hit does 7 damage, the second hit does 1 damage and the third hit does 0 damage. By the same principle, they are effective against any low damage, high rate of attack type units (such as Marines). Overlapping Guardian Shields do not stack in effect.[1].

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Sentry#Spells

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...