Balleflass Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 hva er deres unit-mix for å countre MMM? personlig så planter jeg Banelings-gjenger der jeg ser han er på vei og så kommer etter med Mutas for å ta medivacs og noen infestors for å ta Thors/tanks. hva er deres metoder? Lenke til kommentar
Toggy Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Zerglings + roaches funker fett hvis du har expand så du kan masse units. Viktig med creep og speedupgrades for å komme nærme fort. Krever at du har en god del fler units though Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) http://www.youtube.com/user/ForceSC2Strategy#p/u/1/0gDiwolrzIA Fin snutt for de som sliter mot reapers. Endret 4. september 2010 av Gyr0 Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hydras er i de fleste situasjoner en langt bedre løsning mot "mass vikings" enn å gå muta. Problemet er at Hydra er Trege. Klart, hydra er bedre hvis terran ikke beveger vikingene sine. Men. hvis fyren beveger seg ut av basen kan terran lande vikingene sine og skyte ned det som er av droner. Har terran i tillegg et par tanks i basen så kommer de hydraene til å slite. Og vikingene har tid til å harasse og komme hjem og forsvare samtidig etterpå. Zerg har mye mer kontroll med mutalisk. Hvis Terran driter seg ut litt med plassering av units, kan mutaliskene fly etter og skyte de ned siden muta er mye kjappere. Og har du nettop tatt en haug med vikings kan du fly rett inn i basen hans etterpå og skyte scv's. creepspread+hydralisk knekker vikingplay, uansett va han gjør, og lander han de outranger du de til og med, d eneste store problemet med å gå hydras mot vikings, er at d tvinger deg til å klumpe overlords opp på et "safespot" Vil også benytte denne posten til å se etter noen gode Zergs til å øve litt ZvZt, har merket meg at dette er en matchup som er ekstremt ustabil (en plutselig svær investering i lingling som kommer overraskende kan ødelegge alt :C) trenger derfor å øve mot gode folk, gjentatte ganger , er spesielt interessert i å øve dette på disse 4 mapsene: Lost temple, metaopolis, scrap station(har en egenarta taktikk på denne som jeg prøver å finjustere), steppes of war. vær helst høyt-platinum eller over! Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 foresten et veldig godt tips til dere som sliter med canon rush som zerg (noe av d enkleste å kontre etter min mening, men likevel) Dette gjelder, vist d når et sånn punkt at han faktisk FÅR opp canonsene ta gold xpo om d går på mappet (ingen grunn til å ikke jgør d, heck ta 2xpos, han får ikke tropper på lenge, fortsett i basen som normalt, de første zerglingsene dine sender du til basen HANS, ikke på canons(kan vist de ikke er klare ennå tho) når d når et punkt at canons faktisk skyter dine workers, flytt dem til xpo (ta en lang vei rundt, og om han har noen canons du MÅ i range for for å komme forbi, pass på å klumpe opp workersene. send dem til xpoen/ene helst gold. du kan kanskje tro du ligger bak etter noe sånt, men du ligger som regel laaaangt forann, spesielt vist du gjorde skade med zerglingsene i begynnelsen, protossen har nå 3 valg a: photon canone xpoen/ene dine (noe som mest sansynelig feiler iåmed at du nå vet om dette) b: gateway followup (noe som blir veldig hardt med hans nåværende økonomi) c: Xpansion followup (noe som virker naturlig, iåmed at han har masse canons på din main, og lett kan ta xpo der nå, problemet blir bare at han da må bygge canons i sin gamle main, og da kan du gjerne ta 2xtra xpos og lett outmacroa han når dere begge kommer til d punktet der troppene byner å komme har møtt b og c, men aldri møtt noen som har prøvd på a tho, aldri tapt mot et photon canon rush som zerg, tror jeg (mulig jeg tapte 1 i betan) Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Det viktigste når man spiller Zerg er å vite når man skal masse drones. Den beste situasjonen for en Zerg er når en kan pumpe drones og expande fritt, så de fleste strategier går ut på å lage mulighet til akkurat det. (Med mindre du bedriver cheesy baneling busts). også viktig å vite når man har nok drones, du har ingen ide om vor mange 30min games jeg har tapt fordi jeg har hatt 100 supply i drones, fienden har hatt 150 supply i arme, og bare overkjørt min (og faktisk sava opp larvas i main kan ikke redde denne situasjonen) Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg gjorde jeg akkurat ferdig med Campaign, og har hatt meg 5 kamper i Practice Leauge. Har dog vunnet alle 5 rimelig greit. Tanken sålangt er at jeg er mest kjent med Terran grunnet Campaign, men synest de er kjedelig. Det er Zerg jeg spilte mest med på SC1. Og merker at Zerg er mest underholdende også i 2'ern. Er det slik at endel av de taktikkene fra SC fungerer i SC2? F.eks Mass Hydralisk\Mutalisk. Og hva er det som fungerer best mot Siege Tanks? Har jo ikke Guardian her lengre. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jepp, men la oss si at Terran stiller seg opp med Marines, Siege tank og Medievacs. SOm er en relativt billig og populær build. What dæven do we do da? Hydralisk og Muta? Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Vil tro at med mindre han har turrets eller raven, at burrowed banelings vil fungere. Snik deg inn og ta ut så mange marines om mulig, så sender du inn mutas. Lenke til kommentar
thaugrud Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Mot terran går jeg somregel speedling, baneling og mutalisk. Funker fint mot bio/biomech. Holder matchen på lenge kommer jeg med Ultralisk/Broodlord (kommer ann på situasjonen). Infestor med fungal growth er også effektivt, men krever endel micro. Men skal nok tro at mange av strategiene fra SC1 funker også i SC2. Prøv deg frem og se selv. Lenke til kommentar
Toggy Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Vil bare nevne at dersom han går hellions så funker det ikke med zerglings / banelings, da må du nok adde noen roaches.. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg gjorde jeg akkurat ferdig med Campaign, og har hatt meg 5 kamper i Practice Leauge. Har dog vunnet alle 5 rimelig greit. Tanken sålangt er at jeg er mest kjent med Terran grunnet Campaign, men synest de er kjedelig. Det er Zerg jeg spilte mest med på SC1. Og merker at Zerg er mest underholdende også i 2'ern. Er det slik at endel av de taktikkene fra SC fungerer i SC2? F.eks Mass Hydralisk\Mutalisk. Og hva er det som fungerer best mot Siege Tanks? Har jo ikke Guardian her lengre. Mange av de gamle tactsene fungerer, men på annerledese måter, f.eks hydralisk krever endel mer offensivitet enn d gjorde i sc1, (med midnre d er noe du bruker for å safe, mens du techer) og armydrop er blitt en mye større faktor i mitt syn(bombdrops etc), mens harassment drops er blitt en midnre faktor Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hadde det ikke vært morsomt å hatt en "bare zerg" turnering og kåre disk.no's beste zerg? Lenke til kommentar
thaugrud Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Hadde det ikke vært morsomt å hatt en "bare zerg" turnering og kåre disk.no's beste zerg? +1 Støtter denne, høres gøy ut. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 10. september 2010 Del Skrevet 10. september 2010 Bare zerg mot zerg kamper? Høres litt boring ut spørr du meg. >_> Lenke til kommentar
PSV Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Så alt man trenger å gjøre for å bli beste Zerg er å være god mot Zerg? Lenke til kommentar
thaugrud Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 ZvZ er det vanskligste match-up imo. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 12. september 2010 Del Skrevet 12. september 2010 Så alt man trenger å gjøre for å bli beste Zerg er å være god mot Zerg? Ja, grunnen til dette er at den eneste "balanced" matchupen man kan få som zerg nå til dags er ZvZ, og ZvZ er en ren micro/macro (zerg) challenge, og ikke no "build counters this", ergo en veldig grei måte å erklære den beste zergen Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 13. september 2010 Del Skrevet 13. september 2010 Nå gikk jeg endelig over til å spille Zerg fast. Men jeg sliter skikkelig med ressursene mine. Klarer ikke å få brukt de opp, da mye pga jeg sulter med larver. Er det bare meg eller er Queen-mekanikken veldig klumsete i forhold til Terran og Protoss som bare kan kaste en 2-3 mules på en gang om jeg glemmer å bruke dem uten særlig tap. Det som skjedde nå var at jeg skulle angripe med litt roaches og lings, tok ut expansionen hans, men mistet nesten alt jeg hadde. Så glemte jeg helt bort å bruke inject larva i løpet av kampen og satt der med 6 larver når jeg så sårt trengte nye styrker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå