John Keats Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Det er viktig at du hele tiden seeder larvae med queen zom ze zerg. Noen av mine taktikker: - Zerglingrush: Lag 6 zerglings asap og angrip. Funker best på terran. - Roachrush: Funker best på protoss, 5-6 må til. - Nydus Worm: Tar litt lengre tid, så tar denne noen ganger etter en feilet roach eller zerglingrush. Funker best på terran. Trenger minimum 3 flyers for å scoute. Men viktig å scoute uansett hvem du spiller i spillet. Er så elendig kjipt å plutselig få besøk hos workers... ???..?? 1 Marine tar seg av det der Lenke til kommentar
Tortuga Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Det er viktig at du hele tiden seeder larvae med queen zom ze zerg. Noen av mine taktikker: - Zerglingrush: Lag 6 zerglings asap og angrip. Funker best på terran. - Roachrush: Funker best på protoss, 5-6 må til. - Nydus Worm: Tar litt lengre tid, så tar denne noen ganger etter en feilet roach eller zerglingrush. Funker best på terran. Trenger minimum 3 flyers for å scoute. Men viktig å scoute uansett hvem du spiller i spillet. Er så elendig kjipt å plutselig få besøk hos workers... ???..?? 1 Marine tar seg av det der Bare hvis han har blokert av rampen. Men personelig mot terran kjører jeg baneling rush, og går over til roach. Så da blir build orderen 13.extractor og 12 spawning pool. Da kan man starte speed upgraden straks spawningpoolet kommer opp. Så er det bare og lage seg noen zerglings og noen banelings så er det som regel GG. Hvertfall i bronze league. (Men man er fucked hvis terran spilleren ser at du prøver dette, og han vet hvordan man kontrer ) Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Det er viktig at du hele tiden seeder larvae med queen zom ze zerg. Noen av mine taktikker: - Zerglingrush: L6 zerglings asap og angrip. Funker best på terran. - Roachrush: Funker best på protoss, 5-6 må til. - Nydus Worm: Tar litt lengre tid, så tar denne noen ganger etter en feilet roach eller zerglingrush. Funker best på terran. Trenger minimum 3 flyers for å scoute. Men viktig å scoute uansett hvem du spiller i spillet. Er så elendig kjipt å plutselig få besøk hos workers... ???..?? 1 Marine tar seg av det der Nei. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 1 Marine?!? Du må jo til og med ha mere enn en Zealot for å ta 6 zerglings, og Zealots er bedre mot lings enn marines. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Det er viktig at du hele tiden seeder larvae med queen zom ze zerg. Noen av mine taktikker: - Zerglingrush: L6 zerglings asap og angrip. Funker best på terran. - Roachrush: Funker best på protoss, 5-6 må til. - Nydus Worm: Tar litt lengre tid, så tar denne noen ganger etter en feilet roach eller zerglingrush. Funker best på terran. Trenger minimum 3 flyers for å scoute. Men viktig å scoute uansett hvem du spiller i spillet. Er så elendig kjipt å plutselig få besøk hos workers... ???..?? 1 Marine tar seg av det der Nei. Du kommer jo aldri i verden inn forbi depotet mitt før marinen har drept alle zerglingsa, eller er du i nederste leagen mot folk som ikke blokker av vs Zerg? Lenke til kommentar
teehee Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Det er viktig at du hele tiden seeder larvae med queen zom ze zerg. Noen av mine taktikker: - Zerglingrush: L6 zerglings asap og angrip. Funker best på terran. - Roachrush: Funker best på protoss, 5-6 må til. - Nydus Worm: Tar litt lengre tid, så tar denne noen ganger etter en feilet roach eller zerglingrush. Funker best på terran. Trenger minimum 3 flyers for å scoute. Men viktig å scoute uansett hvem du spiller i spillet. Er så elendig kjipt å plutselig få besøk hos workers... ???..?? 1 Marine tar seg av det der Nei. Du kommer jo aldri i verden inn forbi depotet mitt før marinen har drept alle zerglingsa, eller er du i nederste leagen mot folk som ikke blokker av vs Zerg? 6 pool rush kommer fram til basen din før du har en full walloff. Og hvis du av en eller annen merkelig grunn har full walloff så tidlig er det bare å kaste ned et banling nest og morphe 5-6 lings til blings for å sprenge depoet. Dette funker veldig bra i gold league iallefall (baneling bust). Endret 9. august 2010 av Wabakki Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Finansiere baneling bust med 6 drones? Haha. 1 Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 En hver terran blokkerer av asap med 2x supply depot og en barracks mot zerg. 1-2 marines holder. SCV's kan lett reparere bygningen som blir angrepet. Og man holder da igjen angrepet ganske smertefritt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Mulig de virkelig gode zerg-spillerne får til å rushe før jeg får opp wall, men jeg har gang på gang spist opp zerglings som står og banker i depota mine, og ikke én gang har jeg blitt tatt av ling-rush tidlig, så jeg tør påstå 6poolrush ikke funker så veldig bra mot terran. Lenke til kommentar
teehee Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Finansiere baneling bust med 6 drones? Haha. Hehe ja ble litt feil det der Men hvis du skal baneling buste så er det egentlig bare å komme før han har tanks ute. Jeg bruker som oftest 14 gas 13 pool og det funker veldig fint. Får faktisk nok til å sette opp nat mens jeg baneling buster han så hvis han greier å overleve så er det lett å fortsette uten problemer. Mulig de virkelig gode zerg-spillerne får til å rushe før jeg får opp wall, men jeg har gang på gang spist opp zerglings som står og banker i depota mine, og ikke én gang har jeg blitt tatt av ling-rush tidlig, så jeg tør påstå 6poolrush ikke funker så veldig bra mot terran. Er ganske sikker på at 6 pool kommer til basen din før du har satt opp 2 depoer og en barracks (10 scout kommer iallefall inn før de fleste har satt opp walloff). Endret 9. august 2010 av Wabakki Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Ser jeg et Nest går jeg Sim City med Factory og en ekstra barracks/starport avhengig av build rett foran choken. Jeg går vanligvis supply på 9, og scouter, men ser jeg lings er det bare å slenge ned noe annet foran choken og reparere som en maniac. Poenget er, å tape til en 6pool skal ikke skje om en er habil, så det er like greit å lære seg å spille macrogames som Zerg med en gang, for du kan ikke gjøre karriere på cheese:) Lenke til kommentar
thaugrud Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Kom over en fin post på US forumet som tar for seg hvordan man burde reagere på det man ser med scouten sin. Ganske lett forklart. Zerg's Flow Chart To Global Domination Early Aggressive > Fast Expand Fast Expand > Turtlers Turtlers > Early Aggressive You pick based on your early, albeit minimal, scouting. (While it's possible, Terrans and Protoss generally do not fast expand) Here's a couple of early signs: 1st Drone, Potential Scouting Analysis Protoss: 2-4 Gateways = Early Aggressive No Gas = Early Aggressive Early Forge = Turtle or cannon rush Early RoboBay = Turtle/Fast teching to Collossus Early StarGate = Turtle with Phoenix Harass or Cheese Ray Early Photon Cannons blocking Natural = Fast Expand Very Early Double Gas = Fast stalkers or Cheese Rays. Terran: 1-2 Barracks with Tech Lab = Early Aggressive Reapers 3-4 Barracks with Tech/Reactors = Early Aggressive MM Early Factory = Turtle (with possible hellion harass) Early Starport = Turtle (with possible bancheese harass) Early Bunker near the natural = Fast Expand Early Armory = Turtle + Fast Tech to Thors No Gas or Single Gas = Possible Early Aggressive MM push. Very Early Double Gas = Tech Turtle with possible 8-10 minute timing push with Tanks, fast hellion or bancheese. Zerg priorities should be: 1. Fast Expand If Fast Expanding is not feasible due to early aggression, refer to 2. 2. Turtle If Turtling is not feasible due to enemy fast expansion, refer to 3. 3. Early Aggressive If Early Aggression is not feasible due to turtling, refer to 1. It's not uncommon that you may need to be jumping around these 3 at any given time based on the situation. For details on Zerg Microing and how to improve: http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/375110322 Humoristisk kortversjon i bilder av det i spoileren over :!: Link til orginal post: http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/374719750?page=1 Lenke til kommentar
Daraim Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Om du er ny som zerg anbefaler jeg denne Lenke til kommentar
Tortuga Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Kom over en fin post på US forumet som tar for seg hvordan man burde reagere på det man ser med scouten sin. Ganske lett forklart. Zerg's Flow Chart To Global Domination Early Aggressive > Fast Expand Fast Expand > Turtlers Turtlers > Early Aggressive You pick based on your early, albeit minimal, scouting. (While it's possible, Terrans and Protoss generally do not fast expand) Here's a couple of early signs: 1st Drone, Potential Scouting Analysis Protoss: 2-4 Gateways = Early Aggressive No Gas = Early Aggressive Early Forge = Turtle or cannon rush Early RoboBay = Turtle/Fast teching to Collossus Early StarGate = Turtle with Phoenix Harass or Cheese Ray Early Photon Cannons blocking Natural = Fast Expand Very Early Double Gas = Fast stalkers or Cheese Rays. Terran: 1-2 Barracks with Tech Lab = Early Aggressive Reapers 3-4 Barracks with Tech/Reactors = Early Aggressive MM Early Factory = Turtle (with possible hellion harass) Early Starport = Turtle (with possible bancheese harass) Early Bunker near the natural = Fast Expand Early Armory = Turtle + Fast Tech to Thors No Gas or Single Gas = Possible Early Aggressive MM push. Very Early Double Gas = Tech Turtle with possible 8-10 minute timing push with Tanks, fast hellion or bancheese. Zerg priorities should be: 1. Fast Expand If Fast Expanding is not feasible due to early aggression, refer to 2. 2. Turtle If Turtling is not feasible due to enemy fast expansion, refer to 3. 3. Early Aggressive If Early Aggression is not feasible due to turtling, refer to 1. It's not uncommon that you may need to be jumping around these 3 at any given time based on the situation. For details on Zerg Microing and how to improve: http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/375110322 Humoristisk kortversjon i bilder av det i spoileren over :!: Link til orginal post: http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/374719750?page=1 Takker for den ^^ Lenke til kommentar
thaugrud Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Noen her som har peiling på hvordan man countrer mass stalker/immortal med en desj colossi? Jeg tenker at Ultralisk kan nok funke fint for den spiser jo stalker til frokost, men det er en T3 unit og koster flesk, så litt synn når alt den skal gjøre er å drepe T1. Corruptors til å ta colossi, men stalkers skyter de lett ned. Ling kan vel også funke mot stalker/immortal, men må fortsatt ha noe som tar colossi.. Synes den blandingen av units er PITA å countre. Noen tips? (Plat level) Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 16. august 2010 Forfatter Del Skrevet 16. august 2010 Vil tro at mutalisk er et godt valg. Colossus og immortal kan ikke angripe air. Så om du sniper ut stalkerene først, er resten av unitene hans ubrukelige. Lenke til kommentar
thaugrud Skrevet 16. august 2010 Del Skrevet 16. august 2010 Vil tro at mutalisk er et godt valg. Colossus og immortal kan ikke angripe air. Så om du sniper ut stalkerene først, er resten av unitene hans ubrukelige. Joa men for å "snipe" mass stalkers før de har trampet over basen min er litt værre.. Men kan jo prøve neste gang jeg ser noen gå mass stalkers/imortal + colossi. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Møtte en ny utfordring i går. Jeg var zerg og spilte mot Protos. Tilfeldigvis sendte jeg en Overlord til min "ramp". Og plutselig så jeg på kartet at fienden var rett nedenfor. Det viste seg at han hadde en Pylon på plass og holdt på og warpe inn Turrets og Gateway. Jeg hadde nettopp fått opp en spawning pool og kunne lage Zerglings. Jeg sendte zerglings ned men rakk ikke og ta ut nok før turretene tok meg ut. Og innen jeg kom ned igjen med 6 zerglings så hadde han turrets og en soldat...jeg klarte aldri og bygge opp nok som han ikke kunne kontre..og han viste det og ville nok også angrips ganske snart. Jeg gav meg bare. Hva skulle jeg gjort? AKIRA Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Ikke gitt deg hvertfall, lærer selvom en taper. Gått for et par banelings?, speedlings?, creep tumora hele platået ditt, prøvd å trekke noen enkle zealots vekk fra tårnet med roach? Med en gruppe speedlings kunne du sikkert kommet forbi tårnene hans og kommet deg inn i hans base, som sikkert ikke hadde allverdens av forsvarsbygninger. Vanskelig og så, men noe annet enn å gitt seg kunne du hvertfall gjort ^^ Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 17. august 2010 Del Skrevet 17. august 2010 Møtte en ny utfordring i går. Jeg var zerg og spilte mot Protos. Tilfeldigvis sendte jeg en Overlord til min "ramp". Og plutselig så jeg på kartet at fienden var rett nedenfor. Det viste seg at han hadde en Pylon på plass og holdt på og warpe inn Turrets og Gateway. Jeg hadde nettopp fått opp en spawning pool og kunne lage Zerglings. Jeg sendte zerglings ned men rakk ikke og ta ut nok før turretene tok meg ut. Og innen jeg kom ned igjen med 6 zerglings så hadde han turrets og en soldat...jeg klarte aldri og bygge opp nok som han ikke kunne kontre..og han viste det og ville nok også angrips ganske snart. Jeg gav meg bare. Hva skulle jeg gjort? AKIRA Replay? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå