Gå til innhold

SC 2:Terran, Strategi- og taktikkdiskusjon


Anbefalte innlegg

Jeg gjør det mest fordi jeg føler meg sikrere på high-ground. Også kan jeg få snipet et par lings som blir litt grådige på scouten hvis jeg venter med å skyte med mine rines.

 

I tillegg er det pes hvis man er keen på addons.

Du kan vel fortsatt stå på highground og løpe ned?

 

og det er vel bare 1 possisjon som ikke har gode addon-placements og det er vel top på disse mapsene?

 

Ja, men da er det mye mindre sjanse for at jeg får et par lings pga de ikke trenger løpe opp den trange rampen.

 

Ja, men hvis du blir angrepet av Roach og har behov for å relokere til toppen av rampen så er denne addonen tapt. Ikke akkurat game-breaking, men irriterende.

 

I tillegg elsker jeg å forsvare banelingbust når du har en rampe du kan jobbe med.

når han sender lings er det vel for å scoute, noe som du totalt deny'er med denne plasseringen, iåmed at han ALDRI får en sjans til å i det hele tatt komme på rampen... men jeg er enig, vist du skal gå et tidlig 3rax push så er d ikke no vits i å bygge den dernede

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er ikke å nekte han scout, men å ta liv at så mange lings som mulig. Man skal være passe pære idiot hvis man prøver å hide tech og han kan se det fra rampen.

 

Dessuten er det ikke der man vil ha en mur ved en eventuell expo. Da vil man heller ha lenger ute i choken slik at man har litt rom å arbeide med, samt at det beskytter workers.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Selv om det avhenger av en del faktorer har jeg begynt å gjøre det til vane at jeg begynner med upgrades i det jeg har overskudd til det samtidig som jeg finansierer alt det andre som buildet jeg går tilsier.

 

Men det er selvfølgelig utrolig avhengig av de tingene Pingas nevner.

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hva foretrekker dere, 1+ attack eller +1 armor først...? jeg bruker somoftest +1 attack...

Spørsmålet ditt stiller vel litt vagt? mener du mech eller bio først og fremst? og i vilken matchup?

 

jeg vil derfor byne me Ebay (husk at dette er min mening og ikke et faktum)

Ebay vs zerg- gå for +1 attack vist mutas, vist han går ground gå for +1 armor (pga banelings)

 

Ebay vs protoss- gå alltid for +1 attack først, men når dere kommer til ca 15min markeringen, så burde armor være ditt største fokus, grunnet aoe'n fra HT'sene som de fleste tosser jobber seg mot

 

Ebay vs terran (her er det ikke vanlig å få upgrades egentlig før i veldig late game) og i veldig late game så er det vel vanlig å få begge, men om du har en stil vor du får upgrades tidlig, så tror jeg at jeg ville gjrot det i denne rekkefølgen +1 attack- +1 armor +2 armor grunnet at med +1 attack før du en god timing push før han får for mange tankser, etter dette vil du ha armor pga tankse splash

 

 

 

Mech vs zerg/protoss/terran- gå for +1 attack alltid :) (mot terran så er det ikke normalt å oppgradere mechen, og jeg syntes egentli ikke du burde det i det hele tatt her, eventuelt om du har en veldig rar tank/thor combo så kunne du kanskje gått for armor)

Lenke til kommentar

gå for +1 attack vist mutas, vist han går ground gå for +1 armor (pga banelings)

Om det finnes mutas, finnes det banelings.

 

når dere kommer til ca 15min markeringen, så burde armor være ditt største fokus, grunnet aoe'n fra HT'sene

Storm damage blir ikke påvirket av armor.

 

(mot terran så er det ikke normalt å oppgradere mechen, og jeg syntes egentli ikke du burde det i det hele tatt her

Hva i all verden er det du snakker om? Om du går tank/viking mot terran, selvsagt er upgrades til mech viktig. Upgrades er spesielt viktig i mirror matchups (TvT).

Lenke til kommentar

gå for +1 attack vist mutas, vist han går ground gå for +1 armor (pga banelings)

Om det finnes mutas, finnes det banelings.

Nå snakker vi om mer enn 6muta harass timing, og da er det ikke nok blings til at d er verd det i mine øyne, da foretrekker man +1 attack for å snipe mutas i mine øyne

 

når dere kommer til ca 15min markeringen, så burde armor være ditt største fokus, grunnet aoe'n fra HT'sene

Storm damage blir ikke påvirket av armor.

den gjør det min venn, den gjør det :)

 

(mot terran så er det ikke normalt å oppgradere mechen, og jeg syntes egentli ikke du burde det i det hele tatt her

Hva i all verden er det du snakker om? Om du går tank/viking mot terran, selvsagt er upgrades til mech viktig. Upgrades er spesielt viktig i mirror matchups (TvT).

er alle upgrades bra å ha? -ja

er det lett å få upgrades i en ordentlig TvT? -nei

TvT er en såpass intens game, kommer du deg på 3bases så syntes jeg det er flott å oppgradere, men intil da syntes jeg du skal være offensive isteden, igjen dette er min mening, men i TvT så er det mye lurere å investere i en xtra tanks enn å oppgradere

 

 

 

 

 

edit: fucka litt på quotesene sårry :c

Endret av Gnurk(homesmasher)
Lenke til kommentar

Og en TvT kan ende veldig raskt, vist du f.eks slacker 1 eller 2 vikings kan det gjør hele forskjellen, derfor velger en ofte å ikke upgrade der, jeg TROR (merk dere tror) at dette er saken på pro-nivå og, men jeg ser ikke mange TvT's fordi jeg syntes ikke mirror's utenom ZvZ er no gøy å se på

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...